Genel Bilgi
Kod | SÖ803 |
Ad | İlköğretimde Aile Katılımı Okul-Aile İşbirliği |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SONGÜL TÜMKAYA |
Dersin Amacı / Hedefi
İlköğretimde aile katılımının önemi ve aile katılım stratejileri hakkında bilgi edinmek
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriğinde, ilköğretim dönemde okul-aile işbirliğinin önemini, aile katılımındaki engelleri ve bu engellerle baş etme yolları, aile katılımı stratejileri ve farklı özelliklerdeki çocukların ebeveynlerinin çocuklarının eğitimlerine katılımları konularına yer verilecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Arabacı, N. 2018. Aile katılımı. Hedef yayıncılık; Ankara. Aksoy, A.B., Özkan, H.K., Aksoy, M. Aile Eğitimi ve Katılımı ve Katılımı Morrison, G.S. (2006). Fundamentals of Early Childhood Education. Fourth Ed. Ohio:Pearson Merrill Prentice Hall. Temel, F. (2015). Aile Eğitimi ve Erken Çocukluk Eğitiminde Aile Katılım Çalışmaları Anı Yayıncılık, ANKARA
Notlar
Makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İlköğretimde aile katılımının önemini kavrar |
ÖÇ02 | İlköğretimde aile katılımındaki engellerinin farkına varır |
ÖÇ03 | İlköğretimde aile katılım stratejilerini öğrenir |
ÖÇ04 | İlköğretimde aile bireylerinin toplumsal rollerini tartışır |
ÖÇ05 | İlköğretim okullarında aile katılımının gereklerini öğrenir |
ÖÇ06 | İlkokullarda aile katılımını özendirici çalışmaları öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek Lisans yeterliliklerine dayalı olarak sınıf öğretmenliği alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alanındaki farklı disiplinlerle ilişki kurar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir şekilde yaklaşarak ileri düzeyde araştırma yapar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni bilimsel yöntemler geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; özgün araştırmalar gerçekleştirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni fikirlerin eleştirel analiz, sentez ve değerlendirilmesini yapar. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel yöntemi kullanarak sınıf öğretmenliği alanına özgün bir çalışma üretir. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir makale yayınlar. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalar yapar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ya da takım olarak çalışır. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni fikir ve yöntemler üretir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik bir zeminde yürütür. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili öğretim stratejilerini geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve geliştirir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili toplantılara katılır ve özgün görüşlerini savunur. | 3 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde yazılı ve sözlü olarak kullanır. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarark iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak kişi ve kurumlara işlevsel etkileşim kurar. | 2 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir. | 3 |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili değerleri geliştirir ve ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve İlköğretimde anne baba eğitimi ve aile katılımının önemi hakkında bilgilendirme | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Farklı ülkelerde uygulanan aile eğitim programları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Türkiye de uygulanan aile eğitim programları | okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Aile katılımındaki engeller ve engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çözüm önerileri | okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Erken çocuklukta okul aile arasındaki iletişim | araştırma ve materyal hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Aile katılımı stratejileri ve stratejilere ilişkin etkinlik örnekleri üretme ve sunma I | araştırma ve materyal hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Aile katılımı stratejileri ve stratejilere ilişkin etkinlik örnekleri üretme ve sunma II | okuma ve araştırma sunu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Portfolyo |
|
9 | Aile katılımı stratejileri ve stratejilere ilişkin etkinlik örnekleri üretme ve sunma III | okuma ve araştırma sunu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Aile katılımı stratejileri ve stratejilere ilişkin etkinlik örnekleri üretme ve sunma IV | okuma ve araştırma sunu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Hasta ve özel eğitime muhtaç çocukların aileleriyle çalışma | okuma ve araştırma sunu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Uyum problemi olan çocukların aileleriyle çalışma | okuma ve araştırma sunu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | İstismara uğrayan çocukların aileleriyle çalışma | okuma ve araştırma sunu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Farklı kültürel değerlere sahip ve anadili farklı olan ailelerle çalışma | okuma ve araştırma sunu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | İlköğretimde babaların eğitime katılımını sağlama | okuma ve araştırma sunu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |