TMTS700 Seminer

6 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TMTS700
Ad Seminer
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. FATMA ENGİN ALPAT


Dersin Amacı

Bu dersin amacı, bir yüksek lisans tezinin ya da bir araştırmanın bilimsel kurallara uygun olarak sürdürülmesini ve yazılmasını sağlayacak temel prensipleri aktarmaktır.

Dersin İçeriği

Bu derste bir araştırmanın bilimsel kurallara uygun olarak yapılmasını, yazılmasını sağlayacak temel ilkeler anlatılır. Ders kapsamında bilimsel / sanatsal araştırmanın esasları ve tez yazımında izlenmesi gereken süreç ve yöntemler açıklanır.

Dersin Ön Koşulu

Öğrenciler bu dersi almakla yükümlüdür.

Kaynaklar

İbrahim Armağan, Bilimsel araştırma yöntemleri Bilimsel Yöntem- Yöntembilim 1-2

Notlar

Esma Civcir, Temel Tasarım ve Tasarım İlkeleri, Akademisyen Kitabevi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilimsel araştırma yöntemlerini uygular
ÖÇ02 Bilimsel araştırma yöntemlerine bağlı kalarak araştırma konusu hakkında yazılı bilgi verir
ÖÇ03 bilimsel araştırma kurallarını kullanarak vaka takdimi konusunda makale yazar
ÖÇ04 hazırladığı bilimsel konuyla ilgili yazılı sunum yapar
ÖÇ05 hazırladığı bilimsel konuyla ilgili sözlü sunum yapar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler, sanat ve tasarıma ilişkin yenilikçi tasarımların ne olduğunu açıklar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler, alanı ile ilgili ürünler oluşturma ve geliştirme için teknik ve teknolojik bilgileri açıklar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler, tekstil ve moda tasarımında kullanılan bilgisayar destekli tasarım yazılımlarının nasıl kullanıldığını bilir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler, mesleği ile ilgili uluslararası gelişmeleri takip edebilmek için en az bir yabancı dil bilir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler, uzmanlık alanında kazanılan bilgilerin analizleri yapılarak iki boyutlu yüzey ve üç boyutlu sanat ve tasarım nesneleri oluşturur.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler, estetik, teknik ve pazarlama ölçütlerine uygun tekstil ürünleri tasarlar.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler, dokuma- örme- baskı teknikleri ile giysilik ve ev tekstili alanında oluşturdukları özgün ürünleri sergiler.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler, araştırma yöntemlerini kullanılarak uzmanlık alanında edindiği bilgileri tez, bildiri, makale, seminer ve portfolyö şeklinde sunar. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler, sanat ve tasarım alanında uzmanlık düzeyinde analiz- yorum- eleştiri yapar. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler, mesleki diyalektik becerisini kullanarak çalışmalarını özgün bir dille sunar. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler, alanı ile ilgili üretim yöntemlerini kullanarak ürünleri endüstriyel ya da sanatsal alanda değerlendirir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenciler, telif hakkı ve tasarım hukukuna uygun davranma alışkanlığı edinir. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenciler, alanı ile ilgili tasarım, sanatsal ve kültürel bilgi birikimine uzmanlık düzeyinde sahip olur. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenciler, ürün geliştirme sürecinin yapısına hakim olarak, tasarımlarını güncel moda eğilimleri doğrultusunda analiz edip, renk, biçim, doku, malzeme ögelerini tekstil ürünlerinin tasarımına aktarır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Öğrenciler, farklı disiplinlerle iş birliğinde bulunarak uzmanlaştığı dokuma, baskı ve giysi alanlarında takım çalışması yapar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 dersin içeriğinin anlatımı Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 dersin içeriği ile ilgili konu araştırması yapılması Kaynak araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 belirlenen konulardan ele alınmak üzere her öğrenci için farklı konu seçilmesi Kaynak araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 her öğrencinin seçtiği konu ile ilgili olarak bireysel araştırma yapması veri toplama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 seçilen konu ile ilgli yazılı kaynakların taranması veri toplama Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
6 seçilen yazılı kaynaklardan yazılı döküman alıntı ve özet oluşturulması veri toplama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 konu ile ilgili görsel kaynakların araştırılması ve açıklamaların eklenmesi veri toplama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar sunum hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 seçilen konuyla ilgili hazırlana yazılı metinler hakkında tartışma veri toplama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 seçilen konu hakkında yazılan metinlerin düzenlenmesi döküman oluşturma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
11 yazılı metinlere ekleme yapılarak yeniden düzenlenmesi döküman oluşturma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
12 Yazılı metinlerin makaleye yönelik düzenlenmesi döküman oluşturma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
13 Yazılı metinlerin gözden geçirilmesi doküman oluşturma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 seçilen konular hakkında bireysel olarak yazılan metinlerin makale formatına getirilmesi döküman oluşturma Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
15 dersin gözden geçirilmesi döküman oluşturma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları yazılı metin teslimi Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları yazılı metin teslimi Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS