Genel Bilgi
Kod | TMT1700 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FATMA ENGİN ALPAT |
Dersin Amacı / Hedefi
İyi bir proje hazırlamak için; bilimsel çalışma yöntemlerini kullanan ve proje takvimine dayalı sorumluluk alarak takım içinde etkin çalışan üyeler gerekir. Bu derste başarılı olabilmek için, takım üyeleri konuyu iyi analiz etmeli, süreci gerçekçi planlamalı ve işletmelidirler. Bu tür takım çalışmalarında kötü sonuçların genellikle iletişim hatalarından ve üyelerin sorumsuzluklarından kaynaklanacağı baştan bilinmelidir. Bu nedenle takım üyeleri birbirleri ile iyi bir iletişim içinde olmalıdır. Takım üyeleri kendi aralarında sorumluluklarını tanımlamalı ve yükü paylaşmalıdır. Olası aksaklıkların sebepleri haftalık görüşme saatinde çözüm önerileri ile bildirilmelidir.
Dersin İçeriği
Öğrenci bu derste, tez içeriği oluşturmak, araştırma yapmak, bulguların analiz ve sentezini yapmak, tezini yazmak ve bunu akademik kurallar çerçevesinde sunmakla yükümlüdür. Bu amaçla tez dersinde tez yazım kuralları, akademik eserlerin yazımı ile ilgili temel ilkeler ele alınıp uygulanacaktır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Tez Nasıl Yazılır? Umberto Eco CAN YAYINLARI Çevirmen: Betül Parlak Yayın Tarihi: 25.05.2019 ISBN: 9789750736452
Notlar
Tez nasıl yazılır ? Yazar: Rowena MURRAY Çeviren: Şakir ÇINKIR ISBN: 978-605-170-220-9 Sayfa Sayısı: 392 Baskı: Genişletilmiş 4. Baskı / 2019 Moda Katalogları, Tekstil Tasarım Katalogları, trend katalogları, online trend siteleri, Sanat ve tasarım kitapları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, eğitim programları ve öğretim alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. |
ÖÇ02 | Araştırma için bir problem belirleyebilme ve onu sınırlandırarak ifade eder. |
ÖÇ03 | ÖÇ02 Araştırma için uygun literatür tarama yöntem ve tekniklerini kullanır. |
ÖÇ04 | ÖÇ03 Araştırma amaçlarını hipotez ya da soru cümlesi olarak yazar. |
ÖÇ05 | ÖÇ04 Araştırmanın önemini kuralına uygun bir şekilde ifade eder. |
ÖÇ06 | ÖÇ05 Araştırmada temel alınacak sayıltı ve sınırlılıkları belirler. |
ÖÇ07 | ÖÇ06 Sosyal bilimlerde kullanılan araştırma modellerini kavrar. |
ÖÇ08 | ÖÇ07 Belirlenen probleme uygun araştırma modelini seçer. |
ÖÇ09 | ÖÇ08 Sosyal bilim araştırmalarında kullanılan veri toplama yollarını açıklama ve kullanır. |
ÖÇ10 | ÖÇ09 Araştırma problemi ve amaçlarına uygun örneklem alır. |
ÖÇ11 | ÖÇ10 Araştırma bulgularını uygun biçimde organize etme, sunma ve açıklar. |
ÖÇ12 | ÖÇ11 Araştırma sonuçlarını belirtme ve tartışır. |
ÖÇ13 | ÖÇ12 Bir araştırma raporunu kurallara uygun olarak yazar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, sanat ve tasarıma ilişkin yenilikçi tasarımların ne olduğunu açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, alanı ile ilgili ürünler oluşturma ve geliştirme için teknik ve teknolojik bilgileri açıklar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, tekstil ve moda tasarımında kullanılan bilgisayar destekli tasarım yazılımlarının nasıl kullanıldığını bilir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, mesleği ile ilgili uluslararası gelişmeleri takip edebilmek için en az bir yabancı dil bilir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler, uzmanlık alanında kazanılan bilgilerin analizleri yapılarak iki boyutlu yüzey ve üç boyutlu sanat ve tasarım nesneleri oluşturur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler, estetik, teknik ve pazarlama ölçütlerine uygun tekstil ürünleri tasarlar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler, dokuma- örme- baskı teknikleri ile giysilik ve ev tekstili alanında oluşturdukları özgün ürünleri sergiler. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler, araştırma yöntemlerini kullanılarak uzmanlık alanında edindiği bilgileri tez, bildiri, makale, seminer ve portfolyö şeklinde sunar. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler, sanat ve tasarım alanında uzmanlık düzeyinde analiz- yorum- eleştiri yapar. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler, mesleki diyalektik becerisini kullanarak çalışmalarını özgün bir dille sunar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler, alanı ile ilgili üretim yöntemlerini kullanarak ürünleri endüstriyel ya da sanatsal alanda değerlendirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenciler, telif hakkı ve tasarım hukukuna uygun davranma alışkanlığı edinir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenciler, alanı ile ilgili tasarım, sanatsal ve kültürel bilgi birikimine uzmanlık düzeyinde sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenciler, ürün geliştirme sürecinin yapısına hakim olarak, tasarımlarını güncel moda eğilimleri doğrultusunda analiz edip, renk, biçim, doku, malzeme ögelerini tekstil ürünlerinin tasarımına aktarır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrenciler, farklı disiplinlerle iş birliğinde bulunarak uzmanlaştığı dokuma, baskı ve giysi alanlarında takım çalışması yapar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tez çalışması hakkında genel bilgilerin ve öğrencilerden beklentilerin paylaşımı Literatür taraması | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Tez konusu belirlemek için literatür tarama Literatür taraması yapmak | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Tez konusunu belirlemek için literatür taraması Literatür taraması | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Tez konusuyla ilgili kitap, .-makale ve diğer materyalleri inceleme Literatür taraması. | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | Tez konusuyla ilgili kitap, makale ve diğer materyalleri inceleme Literatür taraması yapılması | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
6 | Alan ile ilgili kitap, makale ve diğer materyalleri inceleme Literatür taraması | Kişisel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Tezin temel amacını ve araştırma sorularını belirleme Tezin temel amacını ve araştırma sorularını yazma ilgili literatürü inceleyerek yazma | Kişisel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
8 | Araştırmanın problem durumunu, amaçlarını, araştırma sorularını ve önemini düzenleme Literatür incelemesi | kişisel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
9 | Tez konusuna uygun bilimsel araştırma yöntemlerini belirleme Litratür taraması | Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Uygun evren, örneklem ve veri toplama araçlarını belirleme Literatür taraması | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Veri toplama araçlarını hazırlama Literatür taraması | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Veri toplama Veri toplama araçlarını uygulama. | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
13 | Yöntem: Sonuç, tartışma ve öneriler Araştırma Raporunun Yazılması İlgili kaynakların incelenmesi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Bulguları ortaya koyma Bulguları araştırma yöntemine uygun şekilde yazma | Rapor yazma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Genel değerlendirme Verileri gözden geçirme | rapor yazma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Bulguları tartışma Literatür tarama | Rapor Analizleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Tez raporunu hazırlama Tez raporunu yazma | tez yazma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 24 | 336 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 24 | 240 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 604 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 24,16 | ||
AKTS | 24 AKTS |