Genel Bilgi
Kod | TMT720 |
Ad | Deneysel Giysi Tasarımı |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Mine CERANOĞLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygulayabilme, tasarım sorunlarını tanımlayabilme, disiplinler arası etkileşimleri bilme, yaratıcı tasarımın süreçlerini takip etme.
Dersin İçeriği
Deneysel giysi tasarımının önemi ve amacı, giysi tasarımları için farklı ve özgün materyaller, farklı materyal ve malzemeler ile model geliştirme
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
F. Granata, Experimental Fashion, Performance Art, Carnival and Grotesque Body, I. B. Tauris, London: 2017. K. Thittichai, Experimental Textiles, Batsford, United Kingdom: 2009.
Notlar
Callan, G.O. & Glover, C. The Thames & Hudson Dictionary of Fashion and Fashion, UK: 2008.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler, farklı materyalleri giysi tasarımlarında kullanır. |
ÖÇ02 | Öğrenciler; malzeme, biçim, renk, yapı, işlev ilişkilerini kurarak yaratıcı ve özgün tasarımlar yapar. |
ÖÇ03 | Öğrenciler, farklı materyalleri aksesuar tasarımlarında kullanır. |
ÖÇ04 | Öğrenciler farklı malzemeler ile tasarımlar yaparak yaratıcılıklarını geliştirir. |
ÖÇ05 | Öğrenciler, giysi tasarımında kullanılabilecek farklı materyalleri tanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, sanat ve tasarıma ilişkin yenilikçi tasarımların ne olduğunu açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, alanı ile ilgili ürünler oluşturma ve geliştirme için teknik ve teknolojik bilgileri açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, tekstil ve moda tasarımında kullanılan bilgisayar destekli tasarım yazılımlarının nasıl kullanıldığını bilir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, mesleği ile ilgili uluslararası gelişmeleri takip edebilmek için en az bir yabancı dil bilir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler, uzmanlık alanında kazanılan bilgilerin analizleri yapılarak iki boyutlu yüzey ve üç boyutlu sanat ve tasarım nesneleri oluşturur. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler, estetik, teknik ve pazarlama ölçütlerine uygun tekstil ürünleri tasarlar. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler, dokuma- örme- baskı teknikleri ile giysilik ve ev tekstili alanında oluşturdukları özgün ürünleri sergiler. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler, araştırma yöntemlerini kullanılarak uzmanlık alanında edindiği bilgileri tez, bildiri, makale, seminer ve portfolyö şeklinde sunar. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler, sanat ve tasarım alanında uzmanlık düzeyinde analiz- yorum- eleştiri yapar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler, mesleki diyalektik becerisini kullanarak çalışmalarını özgün bir dille sunar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler, alanı ile ilgili üretim yöntemlerini kullanarak ürünleri endüstriyel ya da sanatsal alanda değerlendirir. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenciler, telif hakkı ve tasarım hukukuna uygun davranma alışkanlığı edinir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenciler, alanı ile ilgili tasarım, sanatsal ve kültürel bilgi birikimine uzmanlık düzeyinde sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenciler, ürün geliştirme sürecinin yapısına hakim olarak, tasarımlarını güncel moda eğilimleri doğrultusunda analiz edip, renk, biçim, doku, malzeme ögelerini tekstil ürünlerinin tasarımına aktarır. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrenciler, farklı disiplinlerle iş birliğinde bulunarak uzmanlaştığı dokuma, baskı ve giysi alanlarında takım çalışması yapar. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriği hakkında bilgilendirme ve ders işlenişini planlama | Kaynak okuma, araştırma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Deneysel giysi tasarımının önemi ve amacı | Kaynak okuma, araştırma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Giyside tasarım ögelerini tanımak ve incelemek | Kaynak okuma, araştırma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Giysi tasarımlarında kullanılabilecek farklı materyalleri tanıtmak | Kaynak okuma, araştırma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Deneysel tasarımda kullanılacak materyallerin, yüzeylerin, dokuların denenmesi | Malzeme temini | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | Malzeme, biçim, renk, yapı, işlev ilişkilerini kurarak yaratıcı ve özgün tasarımlar yapılması | Malzeme temini | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | Farklı materyaller (cam) kullanarak deneysel giysi tasarımları yapmak (Model Uygulama I) | Malzeme temini | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınavlar | Ara sınavda uygulanacak proje için malzeme temini | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Farklı materyaller (tahta) kullanarak deneysel giysi tasarımları yapmak (Model Uygulama II) | Malzeme temini | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | Farklı materyaller (plastik) kullanarak deneysel giysi tasarımları yapmak (Model Uygulama III) | Malzeme temini | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Farklı materyaller (metal) kullanarak deneysel giysi tasarımları yapmak (Model Uygulama IV) | Malzeme temini | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | Farklı materyaller (bitki) kullanarak deneysel giysi tasarımları yapmak (Model Uygulama V) | Malzeme temini | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Farklı materyaller (lif) kullanarak deneysel giysi tasarımları yapmak (Model Uygulama VI) | Malzeme temini | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Farklı materyaller (taş) kullanarak deneysel giysi tasarımları yapmak (Model Uygulama VII) | Malzeme temini | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Farklı materyaller kullanarak deneysel giysi tasarımları yapmak (Model Uygulama VII) | Malzeme temini | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavında uygulanacak proje için malzeme temini | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavında uygulanacak proje için malzeme temini | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |