TMT719 Gelenekten Geleceğe Tasarım

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TMT719
Ad Gelenekten Geleceğe Tasarım
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Mine CERANOĞLU


Dersin Amacı

Ders kültürel, sosyal ve sanatsal özellik barındıran geleneksel unsurların, günümüz çağdaş tasarım alanında kullanılabilirliği ve sürdürülebilir hale getirilmesine yönelik öneri, analiz, tasarım önermeleri ve sürdürülebilir proje uygulamalarından oluşmaktadır.

Dersin İçeriği

Geleneksel öğeler, yaratıcılık, günümüz tasarım anlayışı, modernizasyon.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Tepecik, A. (2013). Yaratıcı Tasarımın Temelleri, İstanbul. Heskett, J. (2013). Tasarım, Dost Kitabevi. Barışta, Ö. (1988). Türk El Sanatları, Ankara.

Notlar

Ekici, M. (2008). Geleneksel Kültürü Güncellemek Üzerine Bir Değerlendirme. Millî Folklor, Yıl: 20, Sayı: 80, s. 33-38.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler, geleneksel öğeleri tanır.
ÖÇ02 Öğrenciler, geleneksel öğeleri kullanarak günümüz tasarımlarına uyarlar.
ÖÇ03 Öğrenciler, kültürel özelliklerine sahip çıkar.
ÖÇ04 Öğrenciler, motifleri ve anlamlarını bilir.
ÖÇ05 Öğrenciler, modernizasyon yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler, sanat ve tasarıma ilişkin yenilikçi tasarımların ne olduğunu açıklar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler, alanı ile ilgili ürünler oluşturma ve geliştirme için teknik ve teknolojik bilgileri açıklar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler, tekstil ve moda tasarımında kullanılan bilgisayar destekli tasarım yazılımlarının nasıl kullanıldığını bilir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler, mesleği ile ilgili uluslararası gelişmeleri takip edebilmek için en az bir yabancı dil bilir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler, uzmanlık alanında kazanılan bilgilerin analizleri yapılarak iki boyutlu yüzey ve üç boyutlu sanat ve tasarım nesneleri oluşturur. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler, estetik, teknik ve pazarlama ölçütlerine uygun tekstil ürünleri tasarlar. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler, dokuma- örme- baskı teknikleri ile giysilik ve ev tekstili alanında oluşturdukları özgün ürünleri sergiler. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler, araştırma yöntemlerini kullanılarak uzmanlık alanında edindiği bilgileri tez, bildiri, makale, seminer ve portfolyö şeklinde sunar.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler, sanat ve tasarım alanında uzmanlık düzeyinde analiz- yorum- eleştiri yapar. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler, mesleki diyalektik becerisini kullanarak çalışmalarını özgün bir dille sunar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler, alanı ile ilgili üretim yöntemlerini kullanarak ürünleri endüstriyel ya da sanatsal alanda değerlendirir. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenciler, telif hakkı ve tasarım hukukuna uygun davranma alışkanlığı edinir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenciler, alanı ile ilgili tasarım, sanatsal ve kültürel bilgi birikimine uzmanlık düzeyinde sahip olur. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenciler, ürün geliştirme sürecinin yapısına hakim olarak, tasarımlarını güncel moda eğilimleri doğrultusunda analiz edip, renk, biçim, doku, malzeme ögelerini tekstil ürünlerinin tasarımına aktarır. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Öğrenciler, farklı disiplinlerle iş birliğinde bulunarak uzmanlaştığı dokuma, baskı ve giysi alanlarında takım çalışması yapar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders içeriği hakkında bilgilendirme ve ders işlenişini planlama Kaynak okuma, araştırma, sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Tasarım kavramının tanımı ve işlevleri. Kaynak okuma, araştırma, sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Gelenek kavramı ve bileşenleri. Kaynak okuma, araştırma, sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Geleneksel giysi özellikleri. Kaynak okuma, araştırma, sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Geleneksel dokuma özellikleri Kaynak okuma, araştırma, sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Geleneksel dikim özellikleri Kaynak okuma, araştırma, sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Geleneksel süsleme özellikleri Kaynak okuma, araştırma, sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ara sınavda uygulanacak proje için malzeme temini Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Geleneksel baskı özellikleri Kaynak okuma, araştırma, sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Motifler ve anlamları Kaynak okuma, araştırma, sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Modernizasyon Malzeme temini Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
12 Geleneksel Öğelerin Giysi Tasarımında Kullanılması Malzeme temini Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 Geleneksel Öğelerin Ev Tekstilinde Kullanılması Malzeme temini Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 Geleneksel Öğelerin Çağdaş Sanatta Kullanılması Malzeme temini Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 Tasarım Ürünlerin Sergilenmesi Sunum tekniklerinin belirlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavında uygulanacak proje için malzeme temini Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavında uygulanacak proje için malzeme temini Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS