TMT714 Sanat Objesi Olarak Tekstil

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TMT714
Ad Sanat Objesi Olarak Tekstil
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. SEVİM TUĞBA ARABALI KOŞAR


Dersin Amacı

20. yüzyıl sanat akımları, sanat giyimi, lif sanatı ve serbest tekstil sanatı gibi tekstilin sanatsal yönünü oluşturan disiplinlere ilişkin farkındalık kazandırmak, yurt içinde ve yurt dışında tekstili sanat olarak algılayan sanatçıların eserlerinin, müzeler ve sergi mekanlarında, kendine özgü sergileniş biçimleri hakkında bilgi vermek, Modernizm sürecinden sonra, bir sanat objesi olarak tekstile, sanatçıların yeni malzeme arayışlarına ve sanatı ifade biçimlerine karşı duyarlılık kazandırmak.

Dersin İçeriği

Bu ders,tekstillerin sanat objesi olarak lif sanatı içerisindeki yerini, farklı disiplinlerle etkileşimlerini,yaratıcılık, sanat, tasarım üçleminde tekstillerin sanat objesi olarak farklı sunumlarının ve sergileme biçimlerinin aktarılmasını içermektedir. Derste, lif sanatı ve çağdaş sanat disiplinleri arasındaki ilişkinin irdelenerek, sanat objesi oluşturmaya yönelik yeni fikirlerin tartışılması ve uygulama çalışmalarının yapılması hedeflenmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

DAMGAARD, Anette; Fılt, Hovedland Pbl., Denmark, 1994 LEE, Ruth; Contemporary Knittings For The Textile Artists, Bastford Pbl., London, 2007 SEARLE, Karen; Knitting Art, Voyageur Press, Minneapolis, 2008 MIYAKE, Issey; SATO, Kazuko, Issey Mıyake Making Things, Fondation Cartier Pour I art Contemporain, Zurich, 1998 CLAY, Liz; Nuno Felt Techniques An Inspiration For Accessories and Home Interior, AC Black, London, 2007 DUNCAN AIMONE, Katherine; The Fiberarts Book of Wearable Art, Lark Books-A Division of Sterling Publishing Co., Inc. New York, 2002 KORWIN, Laurence; Textile As Art, Copyright Laurence Korwin, Chicago, 1990

Notlar

MIYAKE, Issey; SATO, Kazuko, Issey Mıyake Making Things, Fondation Cartier Pour I art Contemporain, Zurich, 1998 CLAY, Liz; Nuno Felt Techniques An Inspiration For Accessories and Home Interior, AC Black, London, 2007 DUNCAN AIMONE, Katherine; The Fiberarts Book of Wearable Art, Lark Books-A Division of Sterling Publishing Co., Inc. New York, 2002 KORWIN, Laurence; Textile As Art, Copyright Laurence Korwin, Chicago, 1990


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Lif sanatının geçiş evrelerini ve günümüz sanatında geldiği noktaları açıklar.
ÖÇ02 Lif sanatı hakkında detaylı bilgiler edinir ve tekstil sanatı için önemi hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ03 Tekstillerin sanat içerisindeki yerini kavrar.
ÖÇ04 Tekstillerin lif sanatı içerisindeki yerini kavrar ve lif sanatının öncü ve çağdaş örneklerini bilir.
ÖÇ05 Tekstil malzemeleri ya da teknikleriyle veya diğer tekniklerle birlikte iki boyutlu ya da üç boyutlu sanatsal çalışmalar gerçekleştirir. Sunum önerileri geliştirir.
ÖÇ06 Lif Sanatı parametrelerini öğrenir, üretim çalışmalarını yürütebilme yetisi kazanırve bu çalışmaların çıktılarını sözlü ve yazılı olarak değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler, sanat ve tasarıma ilişkin yenilikçi tasarımların ne olduğunu açıklar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler, alanı ile ilgili ürünler oluşturma ve geliştirme için teknik ve teknolojik bilgileri açıklar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler, tekstil ve moda tasarımında kullanılan bilgisayar destekli tasarım yazılımlarının nasıl kullanıldığını bilir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler, mesleği ile ilgili uluslararası gelişmeleri takip edebilmek için en az bir yabancı dil bilir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler, uzmanlık alanında kazanılan bilgilerin analizleri yapılarak iki boyutlu yüzey ve üç boyutlu sanat ve tasarım nesneleri oluşturur. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler, estetik, teknik ve pazarlama ölçütlerine uygun tekstil ürünleri tasarlar.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler, dokuma- örme- baskı teknikleri ile giysilik ve ev tekstili alanında oluşturdukları özgün ürünleri sergiler. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler, araştırma yöntemlerini kullanılarak uzmanlık alanında edindiği bilgileri tez, bildiri, makale, seminer ve portfolyö şeklinde sunar. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler, sanat ve tasarım alanında uzmanlık düzeyinde analiz- yorum- eleştiri yapar. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler, mesleki diyalektik becerisini kullanarak çalışmalarını özgün bir dille sunar. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler, alanı ile ilgili üretim yöntemlerini kullanarak ürünleri endüstriyel ya da sanatsal alanda değerlendirir. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenciler, telif hakkı ve tasarım hukukuna uygun davranma alışkanlığı edinir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenciler, alanı ile ilgili tasarım, sanatsal ve kültürel bilgi birikimine uzmanlık düzeyinde sahip olur. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenciler, ürün geliştirme sürecinin yapısına hakim olarak, tasarımlarını güncel moda eğilimleri doğrultusunda analiz edip, renk, biçim, doku, malzeme ögelerini tekstil ürünlerinin tasarımına aktarır. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Öğrenciler, farklı disiplinlerle iş birliğinde bulunarak uzmanlaştığı dokuma, baskı ve giysi alanlarında takım çalışması yapar. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sanat nedir, sanat objesi nedir, sanatın türleri hakkında bilgilendirmeler verilmesi. Referans kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap
2 Lif Sanatı nedir, kapsamı nedir sanat ve lif sanatının örneklerle karşılaştırması yapılır. Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
3 Lif sanatı uygulamalarının başlangıç noktaları ve dönüşüm süreci. Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
4 Tekstilin Sanat ve Lif Sanatı İçerisindeki Yeri Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
5 Tekstilin sanat ve lif sanatı kapsamında teknik, malzeme ve üretim karşılaştırmaları. Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
6 lif sanatına dair ulusal ve uluslararası örnekler Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
7 Dünyada ve ülkemizde lif sanatının durumu. Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ara Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Lif sanatının Plastik sanatlar alanındaki konumu. Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
10 Sanat objesi olarak tekstiller ve uygulanma biçimleri nelerdir. Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Gösterip Yaptırma
11 Uygulama detayları hakkında teknik, malzeme gibi ögelerin tecrübe edilmesi Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
12 Uygulama eskizlerinin oluşturulması. Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
13 Çalışma temaları hakkında fikirlerin tartışılması. Teknik, malzeme, miks medya bağlantıları arayışlarına yönelik denemeler. Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
14 Uygulama detaylarının tartışılması ve tecrübe edilmesi. Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
15 Farklı Sunumlar ve Sergilenme Biçimleri üretme Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS