Genel Bilgi
Kod | TMT706 |
Ad | Sanat Eseri Analizi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FATMA ENGİN ALPAT |
Dersin Amacı / Hedefi
Sanat eserini analiz ederken sanat eseri de dâhil çevrelerini görme ve değerlendirmenin amaçlandığı bu programda sanat eseri ve incelenmesi, sanatın gelişimi, çağdaş sanat akımları ve sanatsal üslupları ve Türk sanatı konularına yer verilmiştir.
Dersin İçeriği
Öğrenciler, uygulama derslerinde kavramaya çalıştıkları sanatın elemanları (renk, değer, biçim, açık-koyu-orta, çizgi, doku, uzam-mekân) ve ilkelerini (bütünlük, ritim, zıtlık, örüntü, motif, oran-orantı, denge, vurgu, uyum) ünlü sanatçıların yapıtları üzerinde göstererek analiz eder. Sanat eserini analiz ederken sanat eseri de dâhil çevrelerini görmeyi ve değerlendirmeyi de öğrenirler. “Nasıl görmek gerektiğini öğrenmek” sanat eserlerini tanımayı amaçlar.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Estetik, yazar: İsmail Tunalı Yayınevi: Remzi Kitabevi - Büyük Fikir Kitapları Dizisi
Notlar
Estetik, yazar: İsmail TunalıYayınevi: Remzi Kitabevi - Büyük Fikir Kitapları Dizisi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Etkinlik (müze, sergi vb.) gezilerine önem verir. |
ÖÇ02 | Geziler aracılığı ile öğrencilerin sanat zevki ve estetik duygularını geliştirir |
ÖÇ03 | Öğrenciler gerçek eserlerden eser analizleri yapabilir |
ÖÇ04 | Öğrenme-öğretme etkinliğinde disiplinler arası ilişkilendirme yapar |
ÖÇ05 | Öğrenci sanat eserlerinin duygusal ve biçimsel hazla kavranabileceğini açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, sanat ve tasarıma ilişkin yenilikçi tasarımların ne olduğunu açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, alanı ile ilgili ürünler oluşturma ve geliştirme için teknik ve teknolojik bilgileri açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, tekstil ve moda tasarımında kullanılan bilgisayar destekli tasarım yazılımlarının nasıl kullanıldığını bilir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, mesleği ile ilgili uluslararası gelişmeleri takip edebilmek için en az bir yabancı dil bilir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler, uzmanlık alanında kazanılan bilgilerin analizleri yapılarak iki boyutlu yüzey ve üç boyutlu sanat ve tasarım nesneleri oluşturur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler, estetik, teknik ve pazarlama ölçütlerine uygun tekstil ürünleri tasarlar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler, dokuma- örme- baskı teknikleri ile giysilik ve ev tekstili alanında oluşturdukları özgün ürünleri sergiler. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler, araştırma yöntemlerini kullanılarak uzmanlık alanında edindiği bilgileri tez, bildiri, makale, seminer ve portfolyö şeklinde sunar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler, sanat ve tasarım alanında uzmanlık düzeyinde analiz- yorum- eleştiri yapar. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler, mesleki diyalektik becerisini kullanarak çalışmalarını özgün bir dille sunar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler, alanı ile ilgili üretim yöntemlerini kullanarak ürünleri endüstriyel ya da sanatsal alanda değerlendirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenciler, telif hakkı ve tasarım hukukuna uygun davranma alışkanlığı edinir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenciler, alanı ile ilgili tasarım, sanatsal ve kültürel bilgi birikimine uzmanlık düzeyinde sahip olur. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenciler, ürün geliştirme sürecinin yapısına hakim olarak, tasarımlarını güncel moda eğilimleri doğrultusunda analiz edip, renk, biçim, doku, malzeme ögelerini tekstil ürünlerinin tasarımına aktarır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrenciler, farklı disiplinlerle iş birliğinde bulunarak uzmanlaştığı dokuma, baskı ve giysi alanlarında takım çalışması yapar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sanat eserinin yapısı | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sanat ve güzellik | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Sanat eserinin toplumsal yönü | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Sanat eserlerini betimleme Sanat eserlerini çözümleme | veri taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | Estetik heyecan konusunun sanatsal açıdan vurgulanması | veri taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Tekstil sanatı açısından kült sayılan seçilmiş eser üzerinden analiz yapılması | sanat esesri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Tekstil ve moda tasarımı açısından kült sayılan seçilmiş eser üzerinden sanat eseri açısından analiz yapılması | sanat eseri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | sanat eseri analizi | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Kült sayılan seçilmiş eser üzerinden sanat eseri açısından analiz yapılması | sanat eseri analiz yöntemleri | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
10 | Tekstil ve moda tasarımı açısından kült sayılan seçilmiş eser üzerinden sanat eserinin analizinin yapılması | tekstil sanatı analizi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Sanat eserlerini yargılama | Tekstil sanatı analizi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Estetik yargıları sanat kuramlarına göre değerlendirme | Tekstil sanatı kitaplarını tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | Sanat gelişim evrelerini ve sanat üsluplarını inceleme | Tekstil sanatı kitaplarını tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Çağdaş sanat akımları ve üslup özellikleri | yorumlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Türk sanatı üslup özellikleri | analiz etme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları. | analiz etme | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | analiz etme | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |