Genel Bilgi
Kod | TMT700 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FATMA ENGİN ALPAT |
Dersin Amacı / Hedefi
Uzmanlık alanı dersinde öğrenci sorunu belirller, gözlem, hipotez kurma, hipotezi test etme, teoriye ve genel kanunlara ulaşma gibi çeşitli aşamalardan oluşmaktadır. Araştırma,bilimsel düşünce yönteminin ışığı altında olay ve olgulara dönük olarak yürütülmesi gereken sistematik bir faaliyeti gerçekleştirir, yeteneği elde eder ve geliştirir.
Dersin İçeriği
Lisansüstü öğrencinin tez çalışmasına rehberlik eden, tez projesi ile ilgili, öğrencinin bilgi, beceri ve tutum kazanmasını sağlayan; öğrencinin aldığı lisansüstü programdaki zorunlu ve seçmeli ders konularının içeriğinden farklı olan bir hazırlık dersidir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Atilla Akbaba, "Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik", Detay Yayıncılık.
Notlar
Yaratıcı Tasarımın Temel Prensipleri Gavin Ambrose - Paul Harris Bilge Adam, 2008
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | ÖÇ01Belirlenen bir konuda kapsamlı bir araştırma yürütür. |
ÖÇ02 | ÖÇ02 Belirlenen konuda ders ve/veya seminer verir. |
ÖÇ03 | ÖÇ03 Belirlenen konudaki güncel akademik tartışmalara katılır. |
ÖÇ04 | ÖÇ04 Belirlenen konuda literatüre güncel, orijinal ve yararlı bir katkı yapar. |
ÖÇ05 | ÖÇ05 Bir konuda geleceğe dönük bir araştırma planı oluşturur. |
ÖÇ06 | ÖÇ06 Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar, programlar. |
ÖÇ07 | ÖÇ07 Akademik ve etik kuralları bilir ve gerekliliğini açıklar. |
ÖÇ08 | ÖÇ08 Tez konusunda detaylı bilgi sahibi olur. |
ÖÇ09 | ÖÇ09 Tez çalışması sırasında karşılaştığı sorunlara çözüm üretebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, sanat ve tasarıma ilişkin yenilikçi tasarımların ne olduğunu açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, alanı ile ilgili ürünler oluşturma ve geliştirme için teknik ve teknolojik bilgileri açıklar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, tekstil ve moda tasarımında kullanılan bilgisayar destekli tasarım yazılımlarının nasıl kullanıldığını bilir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, mesleği ile ilgili uluslararası gelişmeleri takip edebilmek için en az bir yabancı dil bilir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler, uzmanlık alanında kazanılan bilgilerin analizleri yapılarak iki boyutlu yüzey ve üç boyutlu sanat ve tasarım nesneleri oluşturur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler, estetik, teknik ve pazarlama ölçütlerine uygun tekstil ürünleri tasarlar. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler, dokuma- örme- baskı teknikleri ile giysilik ve ev tekstili alanında oluşturdukları özgün ürünleri sergiler. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler, araştırma yöntemlerini kullanılarak uzmanlık alanında edindiği bilgileri tez, bildiri, makale, seminer ve portfolyö şeklinde sunar. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler, sanat ve tasarım alanında uzmanlık düzeyinde analiz- yorum- eleştiri yapar. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler, mesleki diyalektik becerisini kullanarak çalışmalarını özgün bir dille sunar. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler, alanı ile ilgili üretim yöntemlerini kullanarak ürünleri endüstriyel ya da sanatsal alanda değerlendirir. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenciler, telif hakkı ve tasarım hukukuna uygun davranma alışkanlığı edinir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenciler, alanı ile ilgili tasarım, sanatsal ve kültürel bilgi birikimine uzmanlık düzeyinde sahip olur. | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenciler, ürün geliştirme sürecinin yapısına hakim olarak, tasarımlarını güncel moda eğilimleri doğrultusunda analiz edip, renk, biçim, doku, malzeme ögelerini tekstil ürünlerinin tasarımına aktarır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrenciler, farklı disiplinlerle iş birliğinde bulunarak uzmanlaştığı dokuma, baskı ve giysi alanlarında takım çalışması yapar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriği, yapılacak çalışmalar, kullanılacak yöntem ve teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi verme. Dersle ilgili kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri: Anlatım | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Dersin içeriği, yapılacak çalışmalar, kullanılacak yöntem ve teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi verme. Dersle ilgili kaynakların incelenmesi. | araştırma okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara ulaşmanın yolları ve yöntemlerinin anlatılması Dersle ilgili kaynakların incelenmesi. | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara ulaşmanın yol veyöntemlerinin anlatılması. Kütüphane, internet üzerinden tarama yapma. | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Türkçe ve yabancı dilde yayımlanmış kaynakların sınıflandırılması Kütüphane, internet üzerinden tarama yapma. | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | Alanıyla ilgili ulaşılan ve konu açısından incelenen kaynakların sunulması. Kütüphane, internet üzerinden tarama yapma. | notlar alma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Alanında araştırmaya ihtiyaç duyulan konuların belirlenmesi. Kütüphane, internet üzerinden tarama yapma. | içindekiler ve sınırlar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Araştırmaya özgünlüğünü sağlayan argümanların belirlenmesi Kütüphane, internet üzerinden tarama yapma. | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
10 | Karar verilen konuyla ilgili kaynakların incelenmesi. Kütüphane, internet üzerinden tarama yapma. | Yazma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
11 | Konunun hangi değişkenler açısından ele alınacağının belirlenmesi. | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme, Gösterip Yaptırma |
12 | Tez çalışmasınin geçici planının hazırlanması, ana ve alt başlıklarının belirlenmesi. Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması. | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Teorik çerçeve, yöntem ve temel eserler bağlamında genel değerlendirme. Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması. | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
14 | Veri toplama araçlarının hazırlanması. Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması. | toplanan veriyi yazma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Tez çalışmasının zaman-mekan sınırları ve geçici plan dahilinde okuma ve değerlendirme. Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması. | okuma ve değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Sözlü Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |