TMT700 Uzmanlık Alan Dersi

6 AKTS - 5-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TMT700
Ad Uzmanlık Alan Dersi
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 5-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Uzmanlik Alan
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. FATMA ENGİN ALPAT


Dersin Amacı

Uzmanlık alanı dersinde öğrenci sorunu belirller, gözlem, hipotez kurma, hipotezi test etme, teoriye ve genel kanunlara ulaşma gibi çeşitli aşamalardan oluşmaktadır. Araştırma,bilimsel düşünce yönteminin ışığı altında olay ve olgulara dönük olarak yürütülmesi gereken sistematik bir faaliyeti gerçekleştirir, yeteneği elde eder ve geliştirir.

Dersin İçeriği

Lisansüstü öğrencinin tez çalışmasına rehberlik eden, tez projesi ile ilgili, öğrencinin bilgi, beceri ve tutum kazanmasını sağlayan; öğrencinin aldığı lisansüstü programdaki zorunlu ve seçmeli ders konularının içeriğinden farklı olan bir hazırlık dersidir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Atilla Akbaba, "Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik", Detay Yayıncılık.

Notlar

Yaratıcı Tasarımın Temel Prensipleri Gavin Ambrose - Paul Harris Bilge Adam, 2008


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 ÖÇ01Belirlenen bir konuda kapsamlı bir araştırma yürütür.
ÖÇ02 ÖÇ02 Belirlenen konuda ders ve/veya seminer verir.
ÖÇ03 ÖÇ03 Belirlenen konudaki güncel akademik tartışmalara katılır.
ÖÇ04 ÖÇ04 Belirlenen konuda literatüre güncel, orijinal ve yararlı bir katkı yapar.
ÖÇ05 ÖÇ05 Bir konuda geleceğe dönük bir araştırma planı oluşturur.
ÖÇ06 ÖÇ06 Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar, programlar.
ÖÇ07 ÖÇ07 Akademik ve etik kuralları bilir ve gerekliliğini açıklar.
ÖÇ08 ÖÇ08 Tez konusunda detaylı bilgi sahibi olur.
ÖÇ09 ÖÇ09 Tez çalışması sırasında karşılaştığı sorunlara çözüm üretebilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler, sanat ve tasarıma ilişkin yenilikçi tasarımların ne olduğunu açıklar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler, alanı ile ilgili ürünler oluşturma ve geliştirme için teknik ve teknolojik bilgileri açıklar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler, tekstil ve moda tasarımında kullanılan bilgisayar destekli tasarım yazılımlarının nasıl kullanıldığını bilir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler, mesleği ile ilgili uluslararası gelişmeleri takip edebilmek için en az bir yabancı dil bilir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler, uzmanlık alanında kazanılan bilgilerin analizleri yapılarak iki boyutlu yüzey ve üç boyutlu sanat ve tasarım nesneleri oluşturur.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler, estetik, teknik ve pazarlama ölçütlerine uygun tekstil ürünleri tasarlar. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler, dokuma- örme- baskı teknikleri ile giysilik ve ev tekstili alanında oluşturdukları özgün ürünleri sergiler. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler, araştırma yöntemlerini kullanılarak uzmanlık alanında edindiği bilgileri tez, bildiri, makale, seminer ve portfolyö şeklinde sunar. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler, sanat ve tasarım alanında uzmanlık düzeyinde analiz- yorum- eleştiri yapar. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler, mesleki diyalektik becerisini kullanarak çalışmalarını özgün bir dille sunar. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler, alanı ile ilgili üretim yöntemlerini kullanarak ürünleri endüstriyel ya da sanatsal alanda değerlendirir. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenciler, telif hakkı ve tasarım hukukuna uygun davranma alışkanlığı edinir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenciler, alanı ile ilgili tasarım, sanatsal ve kültürel bilgi birikimine uzmanlık düzeyinde sahip olur. 1
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenciler, ürün geliştirme sürecinin yapısına hakim olarak, tasarımlarını güncel moda eğilimleri doğrultusunda analiz edip, renk, biçim, doku, malzeme ögelerini tekstil ürünlerinin tasarımına aktarır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Öğrenciler, farklı disiplinlerle iş birliğinde bulunarak uzmanlaştığı dokuma, baskı ve giysi alanlarında takım çalışması yapar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin içeriği, yapılacak çalışmalar, kullanılacak yöntem ve teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi verme. Dersle ilgili kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri: Anlatım araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Dersin içeriği, yapılacak çalışmalar, kullanılacak yöntem ve teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi verme. Dersle ilgili kaynakların incelenmesi. araştırma okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara ulaşmanın yolları ve yöntemlerinin anlatılması Dersle ilgili kaynakların incelenmesi. araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara ulaşmanın yol veyöntemlerinin anlatılması. Kütüphane, internet üzerinden tarama yapma. araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Türkçe ve yabancı dilde yayımlanmış kaynakların sınıflandırılması Kütüphane, internet üzerinden tarama yapma. araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
6 Alanıyla ilgili ulaşılan ve konu açısından incelenen kaynakların sunulması. Kütüphane, internet üzerinden tarama yapma. notlar alma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 Alanında araştırmaya ihtiyaç duyulan konuların belirlenmesi. Kütüphane, internet üzerinden tarama yapma. içindekiler ve sınırlar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 Araştırmaya özgünlüğünü sağlayan argümanların belirlenmesi Kütüphane, internet üzerinden tarama yapma. araştırma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
10 Karar verilen konuyla ilgili kaynakların incelenmesi. Kütüphane, internet üzerinden tarama yapma. Yazma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
11 Konunun hangi değişkenler açısından ele alınacağının belirlenmesi. araştırma Öğretim Yöntemleri:
Problem Çözme, Gösterip Yaptırma
12 Tez çalışmasınin geçici planının hazırlanması, ana ve alt başlıklarının belirlenmesi. Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması. araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Teorik çerçeve, yöntem ve temel eserler bağlamında genel değerlendirme. Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması. araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
14 Veri toplama araçlarının hazırlanması. Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması. toplanan veriyi yazma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
15 Tez çalışmasının zaman-mekan sınırları ve geçici plan dahilinde okuma ve değerlendirme. Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması. okuma ve değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS