Genel Bilgi
Kod | TİB737 |
Ad | Hadis Metinleri I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUHAMMET YILMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Temel Hadis kaynaklarını tanımak, bu eserlerin muhteva tahlini yapmak, bu eserlerden örnek metinler okumak, anlamak, yorumlamak.
Dersin İçeriği
Temel hadis kaynaklarından örnek metinler.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Konularına ve ravilerine göre yapılan tasnifler
Notlar
İlgili kitaplar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hadis edebiyatının sözlü ve yazılı eserlerini bilir |
ÖÇ02 | Hadis Edebiyanının doğuş ve gelişim süresicini tanır |
ÖÇ03 | Temel hadis kaynaklarını muhtevasına göre tasnif eder |
ÖÇ04 | Klasik hadis kitaplarını okur, yorumlar |
ÖÇ05 | Hadis literatürünü dönemsel olarak tanımlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslami ilimlerin tarihi gelişimi, metotları, kavramları ve kaynaklarını bilir, bunlar arasındaki farkları ve benzerlikleri karşılaştırır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam düşünce tarihinde kelam, tasavvuf, İslam mezhepleri, İslam hukuku, tefsir ve hadis alanında ortaya çıkan ekollerin doğuşu, teşekkül süreci, temel görüşleri, kaynakların ve İslam düşüncesine katkılarını bilir | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslami ilimler sahasında ortaya konulan tarihsel tecrübe ve bilimsel birikimi sorgular, tasnif eder, güncel meselelerin çözümünde bundan yararlanır | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz ihtiyaçları doğrultusunda temel dinî problemlere çözüm üretebilme becerisi kazanır | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel İslam bilimleri alanında bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak araştırma yapabilme becerisi kazanır | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel dini metinleri okuma açıklama ve yorumlama becerisine sahip olur | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Din bilimleriyle ilgili ulusal ve uluslar arası çalışmaları takip etme, anlama becerisine sahip olur | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili bilimsel bir zihniyete sahip olur | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili kaynakları kullanabilecek ve elde ettiği bilgileri paylaşabilecek düzeyde yabancı dil bilir | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki alanını ilgilendiren resmi ve özel kurumlarla işbirliği içersinde çalışır | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İlahiyat alanında bilimsel bilgi üretir. Elde ettiği temel dini bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapar | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel İslam Bilimleri alanına uygun yöntem teknik materyal ve teknolojik imkânları kullanır | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | es-Sahîfeü’s-Sahîha’dan örnek metinler okumak | örnek metni okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | İmam Mâlik’in Muvatta’ından seçme metinler okumak | örnek metni okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | İbn Ebî Şeybe’nin Musannef’inden şeçme metinler okumak | örnek metni okumak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
4 | Buharî’nin el-Câmi’u’s-Sahîh adlı eserinden seçme metinler okumak | örnek metni okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Müslim’in el-Câmi’u’s-Sahîh adlı eserinden seçme metinler | örnek metni okumak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
6 | Ebû Davud’un Sünen’inden seçme metinler okumak | örnek metni okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Tirmizî’nin Sünen’inden seçme metinler okumak | örnek metni okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Nesaî’nin Sünen’inden seçme metinler okumak | örnek metni okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | İbn Mâce’nin Sünen’inden seçme metinler | örnek metni okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Darimî’nin Sünen’inden seçme metinler okumak | örnek metni okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Tayalisi’nin Müsned’inden Örnek metinler okumak | örnek metni okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Humeydi'ninnin Müsned’inden Örnek Metinler okumak | örnek metni okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Taberânî’nin Mu’cemlerinden Örnek Metinler okumak | örnek metni okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Ahmed b. Hanbel’in Müsned’inden Örnek Metinler | örnek metni okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Final | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Final | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |