TDE1886 Türk Halk Edebiyatında Nesir Tahlilleri II

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TDE1886
Ad Türk Halk Edebiyatında Nesir Tahlilleri II
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. REFİYE ŞENESEN


Dersin Amacı

Türk halk edebiyatındaki nesre dayalı türleri tanıtmaktır.

Dersin İçeriği

Türk halk edebiyatında nesre dayalı türler bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Erman Artun - Anonim Türk Halk edebiyatı Nesri

Notlar

Öcal Oğuz - Türk Halk Edebiyatı El Kitabı


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Türk halk edebiyatının nesre dayalı türlerinin genel özelliklerini kavrar.
ÖÇ02 Türk Halk Edebiyatındaki nesir türleriyle ilgili yapılan çalışmaları kavrar.
ÖÇ03 Masal türünün genel özellikleri, biçim, içerik dil ve üslup özelliklerini açıklar.
ÖÇ04 Masal metinlerini kuramsal çerçevede analiz eder.
ÖÇ05 Efsane metinlerini kuramsal çerçevede analiz eder.
ÖÇ06 Türk Halk Edebiyatının nesrinin tarihi gelişimini açıklar.
ÖÇ07 Türk Halk Edebiyatının nesir örneklerinin biçim, içerik, dil ve üslup özelliklerini kavrar.
ÖÇ08 Anonim Türk halk edebiyatının gelişim sürecini değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkolojinin temel kavramlarının önemini sıralar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapar. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşır. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini kavrar. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini sıralar. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eski ve yeni metinleri değerlendirir. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili entelektüel birikim kazanır. 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkolojinin gelişimini destekler. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini kavrar. 2
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Filolojik ve dil bilimsel bir bakış kazanır. 4
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanır. 3
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkoloji ile ilgili sorunları değerlendirir. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkoloji ile ilgili meselelerde iletişim yetisi kazanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Dil, kültür, edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapar. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Edindiği bilgi ve birikimi aktarma becerisi kazanır. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel analizler yapar. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Türk Halk Edebiyatının nesirle söylenmiş türlerinin genel özellikleri. Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Türk Halk Edebiyatının nesrinin tarihi gelişimini anlatan makalelerin değerlendirilmesi. Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Türk Halk Edebiyatının nesir örneklerinin biçim, içerik, dil ve üslup özellikleri. Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Türk Halk Edebiyatındaki nesir türleriyle ilgili yapılan çalışmaların tanıtılması. Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Masal türünün genel özellikleri, biçim, içerik dil ve üslup özellikleri. Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Masal metinlerini kuramsal çerçevede inceleyen makalelerin değerlendirilmesi 1 Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Masal metinlerini kuramsal çerçevede inceleyen makalelerin değerlendirilmesi 2 Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Anlatılan konuların kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Masal metinlerini kuramsal çerçevede inceleyen kitap ve tezlerin değerlendirilmesi. Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Efsane türünün genel özellikleri, biçim, içerik, dil ve üslup özellikleri. Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Efsane metinlerini kuramsal çerçevede inceleyen makalelerin değerlendirilmesi 1 Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Efsane metinlerini kuramsal çerçevede inceleyen makalelerin değerlendirilmesi 2 Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Efsane metinlerini kuramsal çerçevede inceleyen kitap ve tezlerin değerlendirilmesi 3 Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Efsane metinlerini kuramsal çerçevede inceleyen kitap ve tezlerin değerlendirilmesi 4 Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Efsane metinlerini kuramsal çerçevede inceleyen kitap ve tezlerin değerlendirilmesi 5 Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konuların kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konuların kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS