Genel Bilgi
Kod | TDE808 |
Ad | Eski Anadolu Türkçesi II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. NİGAR OTURAKÇI ORBAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, Eski Anadolu Türkçesi dönemi özgün metinlerini okuyabilme ve anlayabilme, ses, biçim, söz varlığı ve sözdizimi özelliklerini saptayarak inceleyebilmedir.
Dersin İçeriği
Bu derste, Eski Anadolu Türkçesi metinleri üzerinde sesbilgisel, biçimbilgisel, sözdizimsel ve anlambilgisel çalışmalar anlatılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Mehmet Kanar, ESKİ ANADOLU TÜRKÇESİ SÖZLÜĞÜ
Notlar
Vahit Türk, Şaban Doğan, Dr. Yasin Şerifoğlu; Eski Anadolu Türkçesi Dersleri Tarihi Türk Lehçeleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Eski Anadolu Türkçesi: Selçuklu Dönemi Türkçesini tanır. |
ÖÇ02 | Eski Anadolu Türkçesi: Beylikler Dönemi Türkçesini tanır. |
ÖÇ03 | Eski Anadolu Türkçesi: Osmanlı Türkçesine geçiş devrini tanır. |
ÖÇ04 | Eski Anadolu Türkçesinin yazı özelliklerini kavrar. |
ÖÇ05 | Eski Anadolu Türkçesinin imla özelliklerini kavrar. |
ÖÇ06 | Eski Anadolu Türkçesinin ses bilgisi özelliklerini kavrar. |
ÖÇ07 | Eski Anadolu Türkçesi metinlerini tanır. |
ÖÇ08 | Eski Anadolu Türkçesi metinlerini değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkolojinin temel kavramlarının önemini sıralar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşır. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini kavrar. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini sıralar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eski ve yeni metinleri değerlendirir. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili entelektüel birikim kazanır. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkolojinin gelişimini destekler. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini kavrar. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Filolojik ve dil bilimsel bir bakış kazanır. | 4 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanır. | 5 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkoloji ile ilgili sorunları değerlendirir. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkoloji ile ilgili meselelerde iletişim yetisi kazanır. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Dil, kültür, edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapar. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Edindiği bilgi ve birikimi aktarma becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel analizler yapar. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersi ve dersin işlenişini kavrar. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kul Mesud'un Kelile ve Dimne'sini tanır. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Kul Mesud'un Kelile ve Dimne'sini tanır. (II) | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Kul Mesud'un Kelile ve Dimne'sini tanır. (III) | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Mesud bin Ahmed'in Süheyl ü Nevbahar'ını tanır. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Mesud bin Ahmed'in Süheyl ü Nevbahar'ını tanır. (II) | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Mesud bin Ahmed'in Süheyl ü Nevbahar'ını tanır. (III) | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kadı Burhaneddin'in Kadı Burhaneddin Divanı'nı tanır. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kadı Burhaneddin'in Kadı Burhaneddin Divanı'nı tanır. (II) | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Kadı Burhaneddin'in Kadı Burhaneddin Divanı'nı tanır. (III) | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Ahmed i Dai'nin Ahmed i Dai Divanı'nı tanır. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Ahmed i Dai'nin Ahmed i Dai Divanı'nı tanır. (II) | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Ahmed i Dai'nin Ahmed i Dai Divanı'nı tanır. (III) | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Genel değerlendirme yapar. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları (II) | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |