Genel Bilgi
Kod | TUR726 |
Ad | Türkçe Eğitiminde Yöntem ve Teknikler |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÖMER TUĞRUL KARA |
Dersin Amacı / Hedefi
Türkçe dersinde öğrencilerin kavrama, uygulama, analiz, sentez ve değerlendirme düzeyindeki kazanımlara ulaşmasını sağlamak, yansıtıcı düşünme ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek
Dersin İçeriği
Türkçe öğretiminde yöntem ve teknikler dersi, temel dil becerilerini ve bu dört temel dil becerisini daha doğru ve etkili bir şekilde kullanmayı kazandırır. Diğer derslerle olan yakın ilişkisinden dolayı da çok yönlü bir derstir. Bundan dolayı sınıf içi etkinliklerinde çok değişik yöntem ve tekniğe başvurulması hem doğal, hem de zorunlu görülmektedir. Bu derste yöntem, teknik, strateji ve yaklaşım kavramları ele alınacak birbirleriyle olan benzer-farklı yönleri ortaya koyulacak, Türkçe öğretiminde kullanılan birçok yöntem ve teknik ele alınacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kara, Ö. T. (2021). Türkçe Eğitiminde Yöntem ve Teknikler Ders Notları. Adana.
Notlar
ÖNCÜL, Remzi (2000). Eğitim ve Eğitim Bilimleri Sözlüğü. (C. 1). İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yöntem ve teknik kavramlarını öğrenme |
ÖÇ02 | Yöntem ve arasındaki farkları ayırt edebilme |
ÖÇ03 | Türkçe dersinde yöntem ve tTeknikler belirlenirken dikkat edilmesi gereken hususları belirleme |
ÖÇ04 | Geleneksel ve yenilikçi yöntemleri öğrenme, aralarındaki farkları ayırt edebilme |
ÖÇ05 | Yabancı dil olarak Türkçe eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikleri öğrenme |
ÖÇ06 | İki dillilere Türkçe eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikleri öğrenme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçe Eğitimi alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanın ilişkili olduğu dil bilim, kullanımbilim ve felsefe gibi disiplinlerin arasındaki etkileşimi kavrayabilir. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe Eğitimi ve Türk Dili alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe Eğitimi ve Türk Dili alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgiler ile bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe Eğitimi ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilir. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçe Eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçe Eğitimi ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçe Eğitimi ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türkçe Eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe Eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışı gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarabilir. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkilendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değişmek üzere harekete geçebilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az B2 düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe Eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımıyla birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilir. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçe Eğitimiyle ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçe Eğitimi ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçe Eğitimi alanında özümsediği bilgiyi problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yöntem ve Teknik Kavramlarına Giriş | İlgili kaynak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Yöntem / Teknik Arasındaki Benzerlikler ve Farklılıklar | İlgili kaynak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Bir Yöntem / Teknik Belirlenirken Göz Önünde Tutulan Unsurlar | İlgili kaynak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Türkçe Eğitiminde Kullanılan Yöntem ve Tekniklere Genel Bir Bakış | İlgili kaynak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Türkçe Eğitiminde Kullanılan Geleneksel Yöntem ve Teknikler | İlgili kaynak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Anlatma, Soru-Cevap | İlgili kaynak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Tartışma, Problem Çözme | İlgili kaynak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Benzeşim, Gösteri, Gösterip Yaptırma | İlgili kaynak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Türkçe Eğitiminde Kullanılan Yenilikçi Yöntem ve Teknikler | İlgili kaynak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Drama | İlgili kaynak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Beyin Fırtınası | İlgili kaynak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Yabancı Dil Olarak Türkçe Eğitiminde Kullanılan Yöntem ve Teknikler | İlgili kaynak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | İki Dillilere Türkçe Eğitiminde Kullanılan Yöntem ve Teknikler | İlgili kaynak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Genel Değerlendirme | İlgili kaynak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 26 | 26 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |