TUR719 Türkçe Eğitiminde Drama I

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TUR719
Ad Türkçe Eğitiminde Drama I
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ÖMER TUĞRUL KARA


Dersin Amacı / Hedefi

Drama kavramını anlamak, dünyada ve Türkiye'deki gelişiminden haberdar olmak

Dersin İçeriği

Dramanın Türkiye’de ve dünyadaki tarihi gelişimi, temel drama kavramları (oyun, dram, drama, dramatizasyon, rol oynama, doğaçlama, yaratıcılık, -mış gibi yapmak), dramanın tanımı, içeriği ve kapsamı, dramanın disiplin alanları (eğitici drama, yaratıcı drama, psikodrama. Sosyodrama), dramanın temel ögeleri (drama lideri, grup, mekân, konu), drama lideri olarak Türkçe öğretmeni, dramanın teknikleri, Türkçe öğretiminde kullanılan drama teknikleri.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Kara, Ö. T. (2021). Türkçe Eğitiminde Drama Ders Notları. Adana.

Notlar

Aktaş, E. ve Oğuz Namdar, A. (2022). Türkçe Eğitiminde Drama ve Tiyatro Uygulamaları. Ankara: Nobel Yayınları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Drama ile ilişkili temel kavramları öğrenme.
ÖÇ02 Dramanın dünyada ve Türkiye'de gelişimi hakkında bilgi sahibi olma
ÖÇ03 Dramanın disiplin alanlarını tanıma
ÖÇ04 Dramanın temel ögelerini öğrenme
ÖÇ05 Drama lideri olarak Türkçe öğretmeninin yetkinlik ve yeterliliklerini tanıma
ÖÇ06 Dramanın temel, yardımcı tekniklerini tanıma ve bunları Türkçe dersinde uygulayabilme becersine sahip olma


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçe Eğitimi alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanın ilişkili olduğu dil bilim, kullanımbilim ve felsefe gibi disiplinlerin arasındaki etkileşimi kavrayabilir. 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkçe Eğitimi ve Türk Dili alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkçe Eğitimi ve Türk Dili alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgiler ile bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkçe Eğitimi ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilir. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçe Eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçe Eğitimi ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçe Eğitimi ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türkçe Eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe Eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışı gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarabilir. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkilendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değişmek üzere harekete geçebilir. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az B2 düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe Eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımıyla birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilir. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türkçe Eğitimiyle ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türkçe Eğitimi ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türkçe Eğitimi alanında özümsediği bilgiyi problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dramaya ilişkin ön bilgilerin yoklanması İlgili kaynak Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
2 Dramanın kökeni ve ilişkili olduğu diğer kavramlar İlgili kaynak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Dramanın dünyadaki tarihi gelişimi İlgili kaynak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Dramanın Türkiye'deki tarihi gelişimi İlgili kaynak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Dramanın tanımı ve kapsamı İlgili kaynak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Temel drama kavramları (oyun, dram, drama, dramatizasyon) İlgili kaynak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Temel drama kavramları (rol oynama, doğaçlama, yaratıcılık, -mış gibi yapmak) İlgili kaynak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Dramanın disiplin alanları (eğitici drama, yaratıcı drama, psikodrama, sosyodrama) İlgili kaynak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Dramanın temel ögeleri (drama lideri, grup, mekân, konu) İlgili kaynak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Drama lideri olarak Türkçe öğretmeni İlgili kaynak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Dramanın temel teknikleri İlgili kaynak Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım
13 Dramanın yardımcı teknikleri İlgili kaynak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Türkçe öğretiminde kullanılan drama teknikleri İlgili kaynak Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama
15 Genel değerlendirme Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 26 26
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 24.11.2022 12:11