Genel Bilgi
Kod | TUR713 |
Ad | Türkçe Eğitiminde Kaynak Kullanımı |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BAŞAK KARAKOÇ ÖZTÜRK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Türkçe eğitimine ve dil becerilerine yönelik farklı türdeki kaynakları tanıyarak bu kaynaklardan hareketle etkinlikler hazırlayabilmek.
Dersin İçeriği
Türkçe öğretiminin tarihi gelişimini değerlendirme, alandaki önemli sorunları tespit etmek ve eserleri tanımak, kitap niteliğindeki kaynakların incelenmesi, akademik çalışmaların yayımlanıp yayımlanmama ve içerikleri açısından sınıflandırılması, dil becerilerine yönelik farklı araştırmaları inceleme ve kullanma yollarını öğrenmek, etkinlikler hazırlamak, Türkçe eğitiminin önemli eserlerini araştırma raporlarında kullanabilmek.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Tezler, makaleler, bildiri tam metinleri.
Notlar
Tezler, makaleler, bildiri tam metinleri.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Türkçe öğretiminin tarihi bağlamında temel sorunları araştırır ve tartışır. Türkçe eğitimindeki temel sorunlara çözümler üretebilecek akademik önerilerde bulunur. |
ÖÇ02 | Bilimsel araştırma sürecinde kaynak taramanın ve kullanmanın önemine dair farkındalık kazanır. |
ÖÇ03 | Türkçe eğitimi alanındaki problemlerle ilgili veri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yeterlikler kazanır. |
ÖÇ04 | Senatonun belirlediği tez yazım kriterlerinden yola çıkarak bilimsel araştırma raporu yazma sürecinde seçilen probleme uygun akademik kaynakları etkili bir şekilde kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçe Eğitimi alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanın ilişkili olduğu dil bilim, kullanımbilim ve felsefe gibi disiplinlerin arasındaki etkileşimi kavrayabilir. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe Eğitimi ve Türk Dili alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe Eğitimi ve Türk Dili alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgiler ile bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe Eğitimi ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilir. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçe Eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçe Eğitimi ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçe Eğitimi ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türkçe Eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe Eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışı gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarabilir. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkilendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değişmek üzere harekete geçebilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az B2 düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe Eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımıyla birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçe Eğitimiyle ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçe Eğitimi ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçe Eğitimi alanında özümsediği bilgiyi problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Türkçe öğretiminin tarihî gelişimini ve yaşanan başlıca sorunları değerlendirme | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Türkçe Öğretim programlarının genel olarak değerlendirilmesi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Güncel Türkçe Öğretim Programının dil becerileri açısından incelenmesi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Akademik çalışmaların yayımlanıp yayımlanmama ve içerikleri açısından sınıflandırılması | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Kaynak tarama yollları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Önemli yüksek lisans tezlerinin incelenmesi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Önemli yüksek lisans tezlerinin incelenmesi II | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Önemli doktora tezlerinin incelenmesi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Önemli doktora tezlerinin incelenmesi II | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Tartışma |
11 | Türkçe eğitimi alanındaki problemlerle ilgili veri toplama, analiz etme ve yorumlama | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Türkçe eğitimi alanındaki problemlerle ilgili veri toplama, analiz etme ve yorumlama II | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Senatonun belirlediği tez yazım kriterlerinden yola çıkarak bilimsel araştırma raporu yazma sürecinde seçilen probleme uygun akademik kaynakları etkili bir şekilde kullanma | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
14 | Senatonun belirlediği tez yazım kriterlerinden yola çıkarak bilimsel araştırma raporu yazma sürecinde seçilen probleme uygun akademik kaynakları etkili bir şekilde kullanma II | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
15 | Senatonun belirlediği tez yazım kriterlerinden yola çıkarak bilimsel araştırma raporu yazma sürecinde seçilen probleme uygun akademik kaynakları etkili bir şekilde kullanma III | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |