Genel Bilgi
Kod | TUR711 |
Ad | Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FARUK YILDIRIM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, bu alanda eğitim, öğretim ve üst düzey araştırma yapabilecek bilgi, beceri, tutum ve deneyime sahip, eleştirel düşünebilen, özgüveni yüksek ve alanıyla ilgili yenilikleri ulusal ve uluslararası ölçekte takip edebilecek yeterliliklere sahip uzman bireyler yetiştirmektir.
Dersin İçeriği
İkinci dil edinimi kuramları; Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde temel sorunlar; Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde yaklaşım, yöntem ve teknikler; Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde dil becerileri; Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kültür aktarımı; Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde dilbilgisi uygulamaları; Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kelime öğretimi; Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde soru hazırlama, ölçme ve değerlendirme; Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde metin oluşturma ve metin seçme.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Derste tanıtılacaktır.
Notlar
Derste tanıtılacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İkinci dil edinimi kuramlarını bilir. |
ÖÇ02 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde temel sorunları tartışır. |
ÖÇ03 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde yaklaşım, yöntem ve teknikleri uygular. |
ÖÇ04 | Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenenlerin dil becerilerini geliştirir. |
ÖÇ05 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kültür aktarımının önemini kavrar. |
ÖÇ06 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde dil bilgisinin nasıl öğretileceğini bilir. |
ÖÇ07 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kelime öğretiminin nasıl yapılacağını bilir. |
ÖÇ08 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde soru hazırlar, ölçme ve değerlendirme gerçekleştirir. |
ÖÇ09 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde düzeye uygun metin oluşturur, uyarlar ve metin seçer. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçe Eğitimi alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanın ilişkili olduğu dil bilim, kullanımbilim ve felsefe gibi disiplinlerin arasındaki etkileşimi kavrayabilir. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe Eğitimi ve Türk Dili alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe Eğitimi ve Türk Dili alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgiler ile bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe Eğitimi ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilir. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçe Eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçe Eğitimi ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçe Eğitimi ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türkçe Eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe Eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışı gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarabilir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkilendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değişmek üzere harekete geçebilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az B2 düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe Eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımıyla birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilir. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçe Eğitimiyle ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçe Eğitimi ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçe Eğitimi alanında özümsediği bilgiyi problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İkinci dil edinimi kuramları | Kaynak inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde temel sorunlar | Kaynak inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde yaklaşımlar | Kaynak inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde yöntem ve teknikler | Kaynak inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde konuşma becerisi | Kaynak inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde okuma becerisi | Kaynak inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde yazma becerisi | Kaynak inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Kaynak inceleme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde dinleme becerisi | Kaynak inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kültür aktarımı | Kaynak inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde dil bilgisi | Kaynak inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kelime öğretimi | Kaynak inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde soru hazırlama | Kaynak inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde ölçme ve değerlendirme | Kaynak inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde düzeye uygun metin oluşturma, metin uyarlama ve metin seçme | Kaynak inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak inceleme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak inceleme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,48 | ||
AKTS | 6 AKTS |