TUR711 Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TUR711
Ad Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. FARUK YILDIRIM
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı, bu alanda eğitim, öğretim ve üst düzey araştırma yapabilecek bilgi, beceri, tutum ve deneyime sahip, eleştirel düşünebilen, özgüveni yüksek ve alanıyla ilgili yenilikleri ulusal ve uluslararası ölçekte takip edebilecek yeterliliklere sahip uzman bireyler yetiştirmektir.

Dersin İçeriği

İkinci dil edinimi kuramları; Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde temel sorunlar; Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde yaklaşım, yöntem ve teknikler; Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde dil becerileri; Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kültür aktarımı; Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde dilbilgisi uygulamaları; Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kelime öğretimi; Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde soru hazırlama, ölçme ve değerlendirme; Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde metin oluşturma ve metin seçme.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Derste tanıtılacaktır.

Notlar

Derste tanıtılacaktır.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İkinci dil edinimi kuramlarını bilir.
ÖÇ02 Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde temel sorunları tartışır.
ÖÇ03 Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde yaklaşım, yöntem ve teknikleri uygular.
ÖÇ04 Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenenlerin dil becerilerini geliştirir.
ÖÇ05 Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kültür aktarımının önemini kavrar.
ÖÇ06 Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde dil bilgisinin nasıl öğretileceğini bilir.
ÖÇ07 Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kelime öğretiminin nasıl yapılacağını bilir.
ÖÇ08 Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde soru hazırlar, ölçme ve değerlendirme gerçekleştirir.
ÖÇ09 Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde düzeye uygun metin oluşturur, uyarlar ve metin seçer.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçe Eğitimi alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanın ilişkili olduğu dil bilim, kullanımbilim ve felsefe gibi disiplinlerin arasındaki etkileşimi kavrayabilir. 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkçe Eğitimi ve Türk Dili alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkçe Eğitimi ve Türk Dili alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgiler ile bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkçe Eğitimi ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilir. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçe Eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçe Eğitimi ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçe Eğitimi ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türkçe Eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe Eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışı gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarabilir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkilendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değişmek üzere harekete geçebilir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az B2 düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe Eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımıyla birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilir. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türkçe Eğitimiyle ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türkçe Eğitimi ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türkçe Eğitimi alanında özümsediği bilgiyi problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İkinci dil edinimi kuramları Kaynak inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde temel sorunlar Kaynak inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde yaklaşımlar Kaynak inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde yöntem ve teknikler Kaynak inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde konuşma becerisi Kaynak inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde okuma becerisi Kaynak inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde yazma becerisi Kaynak inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Kaynak inceleme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde dinleme becerisi Kaynak inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kültür aktarımı Kaynak inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde dil bilgisi Kaynak inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kelime öğretimi Kaynak inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde soru hazırlama Kaynak inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde ölçme ve değerlendirme Kaynak inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde düzeye uygun metin oluşturma, metin uyarlama ve metin seçme Kaynak inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynak inceleme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynak inceleme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 5 10
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 25 25
Toplam İş Yükü (Saat) 162
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,48
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 23.11.2022 02:56