Genel Bilgi
Kod | TUR728 |
Ad | Türkçe Eğitiminde Drama II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÖMER TUĞRUL KARA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dramanın aşamalarını, bileşenleri bilmek ve Türkçe eğitiminde dramanın bir yöntem olarak kullanılmasını kavramak
Dersin İçeriği
Dramanın aşamaları (ısınma, canlandırma, değerlendirme-tartışma), Türkçe dersinde dramatik kurgu oluşturan bileşenler (çatışma, engel, hareket, dramatik an), dramanın Türkçe dersinde bir yöntem olarak kullanılması, temel dil becerilerinin kazandırılmasında ve dil bilgisi öğretiminde dramanın işlevi, Türkçe eğitiminde drama yönteminin kullanılmasıyla ilgili etkinlik örnekleri.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kara, Ö. T. (2021). Tiyatro ve Drama Uygulamaları. Adana.
Notlar
Aktaş, E. ve Oğuz Namdar, A. (2022). Türkçe Eğitiminde Drama ve Tiyatro Uygulamaları. Ankara: Nobel Yayınları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dramanın aşamalarını tanıma |
ÖÇ02 | Dramanın bileşenlerini tanıma |
ÖÇ03 | Dramanın Türkçe eğitiminde kullanılmasını öğrenme |
ÖÇ04 | Türkçe eğitiminde drama alanında yapılmış çalışmalardan haberdar olma |
ÖÇ05 | Türkçe derslerinde drama etkinliklerini kolaylıkla planlayabilme ve yürütebilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçe Eğitimi alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanın ilişkili olduğu dil bilim, kullanımbilim ve felsefe gibi disiplinlerin arasındaki etkileşimi kavrayabilir. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe Eğitimi ve Türk Dili alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe Eğitimi ve Türk Dili alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgiler ile bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe Eğitimi ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilir. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçe Eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçe Eğitimi ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçe Eğitimi ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türkçe Eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe Eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışı gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarabilir. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkilendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değişmek üzere harekete geçebilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az B2 düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe Eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımıyla birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilir. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçe Eğitimiyle ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçe Eğitimi ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçe Eğitimi alanında özümsediği bilgiyi problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dramanın aşamalarından "Isınma" | İlgili kaynak | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Rol Oynama |
2 | Dramanın aşamalarından "Canlardırma" | İlgili kaynak | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama, Grup Çalışması |
3 | Dramanın aşamalarından "Değerlendirme" | İlgili kaynak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
4 | Dramatik kurgu oluşturan bileşenler (çatışma, engel, hareket, dramatik an) | İlgili kaynak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Dramanın Türkçe dersinde bir yöntem olarak kullanılması | İlgili kaynak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Dramanın dinleme eğitiminde kullanılması | İlgili kaynak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama |
7 | Dramanın konuşma eğitiminde kullanılması | İlgili kaynak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Dramanın okuma eğitiminde kullanılması | İlgili kaynak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Dramanın yazma eğitiminde kullanılması | İlgili kaynak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Dramanın dil bilgisi öğretiminde kullanılması | İlgili kaynak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Dramanın yaratıcılık ve hayal gücünün geliştirilmesinde kullanılması | İlgili kaynak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Drama etkinliklerinin incelenmesi | İlgili kaynak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Türkçe eğitimi üzerine yapılan drama çalışmalarının incelenmesi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Genel değerlendirme | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 26 | 26 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |