UİY735 Din ve Siyaset

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod UİY735
Ad Din ve Siyaset
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ASLI EMİNE ÇOMU


Dersin Amacı

Dini aktörlerin, kurumların ve ideolojilerin politika yapmada, devlet inşasında, demokratik siyasette, rejim değişikliklerinde, çatışma, savaş ve diğer siyasi süreçlerdeki etkisini açıklamayı hedeflemektedir. Kamuda dininin rolü ne olmalıdır Siyasi söylem dinden ne kadar etkilenmelidir Dini liderler politikaya nasıl yaklaşmalıdır Bu tarz sorulara cevap aranması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Toplumda dinin rolü bütün uluslar ve inanç gelenekleri için geçerlidir. Derste sadece Batı dünyası değil tüm coğrafyalarda dinin siyasi sisteme etkisi incelenecektir. Her dinin temel yapısı ve inanç sistemi incelenip bunların siyasi hayata nasıl etkilerde bulunduğu ülkeler bazında örneklenerek açıklanacaktır. Dinin tarihsel süreçte etkisi ve yüzyıllar içinde değişen din ve devlet ilişkileri dersin ana temalarını oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yoktur.

Kaynaklar

Karen Amstrong A History of God

Notlar

Houston Smith The World's Religions


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çok Tanrılı dönem hakkında bilgi edinir.
ÖÇ02 Önemli düşünürlerin bireysel dinler üzerine yaptıkları çalışmalar hakkında bilgi edinir.
ÖÇ03 Siyasi çatışmaların dini boyutunu analiz eder.
ÖÇ04 Dini-siyasi olayları farklı tarihsel bağlamlarla karşılaştırır.
ÖÇ05 Sekülarizmin farklı kavramlarını anlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içerisindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda yeterli bilgiye sahip olur. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi elde eder. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplanan verileri sosyal olguları açıklamak için kullanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimler alanındaki olgular, olaylar ve kavramlar arasındaki etkileşimi disiplinlerarası bağlamda analiz eder.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışmayı öğrenir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Araştırdığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma yetisi kazanır. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. 5
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme yetisine sahip olur ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders Tanıtımı Konular ve kaynaklar hakkında genel bilgiler verilecektir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Çok Tanrılı Dönem ve Siyaset Karen Amstrong, Houston Smith, N.J. Demerath ve Robert D. Lee kitaplarında ilgili bölümler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Hinduizm ve Hindistan Karen Amstrong, Houston Smith, N.J. Demerath ve Robert D. Lee kitaplarında ilgili bölümler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Budizm ve Konfüçyanizm Karen Amstrong, Houston Smith, N.J. Demerath ve Robert D. Lee kitaplarında ilgili bölümler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Japonya, Tayland ve Çin de Din ve Siyaset İlişkisi Karen Amstrong, Houston Smith, N.J. Demerath ve Robert D. Lee kitaplarında ilgili bölümler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Tek Tanrılı Dinlerin Ortaya Çıkışı Karen Amstrong, Houston Smith, N.J. Demerath ve Robert D. Lee kitaplarında ilgili bölümler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Yahudililik ve İsrail Karen Amstrong, Houston Smith, N.J. Demerath ve Robert D. Lee kitaplarında ilgili bölümler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Hıristiyanlık ABD ve Polonya Karen Amstrong, Houston Smith, N.J. Demerath ve Robert D. Lee kitaplarında ilgili bölümler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 İslamiyet İran ve Irak Karen Amstrong, Houston Smith, N.J. Demerath ve Robert D. Lee kitaplarında ilgili bölümler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Reform Döneminde Din Karen Amstrong, Houston Smith, N.J. Demerath ve Robert D. Lee kitaplarında ilgili bölümler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Aydınlanma Dönemi nin Dine Etkisi Karen Amstrong, Houston Smith, N.J. Demerath ve Robert D. Lee kitaplarında ilgili bölümler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 On dokuzuncu Yüzyıldan Günümüze Dine Bakış Karen Amstrong, Houston Smith, N.J. Demerath ve Robert D. Lee kitaplarında ilgili bölümler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Genel Değerlendirme Genel Değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
15 Genel Değerlendirme-2 Genel Değerlendirme-2 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları-2 Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS