Genel Bilgi
Kod | UİY721 |
Ad | Türkiye-ABD İlişkileri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HARUN ARIKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; İkinci Dünya Svaşı sonrası Türk American ilişkilerinde yaşanan gelişme ve değişimlerin teorik arka planı analiz edilerek, öğrencilere Türk -American ilişkilerrinin güncel sorunları konusunda eleştirel ve analitik çözümlemeler geliştirme becerisi sunmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders, Türkiye ABD ilişkilerinin gelişmelerinde yaşanan değişimleri açıklayan kavramsal ve kuramsal çerçeve sunarak, Türk Amerikan ilişkilerinin temel dinamikleri konusunda yüksek lisans öğrencilere açılımlar sunar.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Türkiye ABD İlişkileri, Fisun Türkmen
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Türk Amerikan ilişkilerinde yaşanan değişimleri uluslararası ve bölgesel konjonktürel gelişmeler ışığında analiz etme becerisi geliştirir. |
ÖÇ02 | Türiye -ABD ilişkilerinin tarihsel ve kurumsal gelişimini eleştirel bir bakış açısıyla açıklar. |
ÖÇ03 | Türkiye ve ABD'nin uluslararası ve bölgesel sistem içerisindeki aktörlerle ilişkilerini açıklayabilme becerisi kazandır. |
ÖÇ04 | Dış politika yapım süreci ile ilgili teorik bilgi birikimi kazandırır. |
ÖÇ05 | Dış politika yapım süreci ile ilgili uygulamalı bilgi birikimi kazanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içerisindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda yeterli bilgiye sahip olur. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi elde eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplanan verileri sosyal olguları açıklamak için kullanır. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanındaki olgular, olaylar ve kavramlar arasındaki etkileşimi disiplinlerarası bağlamda analiz eder. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışmayı öğrenir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırdığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma yetisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme yetisine sahip olur ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Amerikan Dış Politikasının Kuramsal Çerçevesi ve Uygulanması | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | türk Dış Politikasının Kuramsal Çerçevesi ve Uygulanması | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | İkinci Dünya Savaşında Türk-Amerikan ilişkileri | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Soğuk Savaş dönemi Türk-Amerikan ilişkileri - I | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Soğuk Savaş dönemi Türk-Amerikan ilişkileri - II | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Soğuk Savaş dönemi Türk-Amerikan ilişkileri - III | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Soğuk Savaş dönemi Türk-Amerikan ilişkileri - IV | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | sınavlara hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Soğuk Savaş Sonrası dönemi Türk-Amerikan ilişkileri - I | Kaynak okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
10 | Soğuk Savaş Sonrası dönemi Türk-Amerikan ilişkileri - II | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Soğuk Savaş Sonrası dönemi Türk-Amerikan ilişkileri - III | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | NATO Çerçevesinde Türk ABD ilişkileri - I | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | NATO Çerçevesinde Türk ABD ilişkileri - II | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | NATO Çerçevesinde Türk ABD ilişkileri - IV | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Genel Değerlendirme | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınavlara hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınavlara hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |