Genel Bilgi
Kod | UİY2P700 |
Ad | Dönem Projesi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Enstitü Proje |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MARELLA BODUR ÜN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Proje çalışması, ilgili anabilim dalındaki temel konular ve kavramlara ilişkin bilgiyle birlikte bilimsel etik kurallarının ve çalışma disiplininin yüksek lisans öğrencilerine kazandırmayı amaçlar.
Dersin İçeriği
Uluslararası ilişkiler ve küreselleşme ile ilgili araştırılan ve/veya incelenen bilimsel bir konunun bilimsel araştırma raporu biçiminde sunulmasıdır.
Dersin Ön Koşulu
Bu ders için ön koşul yoktur.
Kaynaklar
Her öğrencinin çalışacağı konu ile ilgili olarak belirlenecektir.
Notlar
Her öğrencinin çalışacağı konu ile ilgili olarak belirlenecektir.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Toplanan verileri sosyal olguları açıklamak için kullanır. |
ÖÇ02 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içerisindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. |
ÖÇ03 | Sosyal bilimler alanındaki etkileşimi disiplinlerarası bağlamda analiz eder. |
ÖÇ04 | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. |
ÖÇ05 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası İlişkiler disiplini ve küreselleşme literatürü içerisindeki temel olguları açıklayabilecek kavramsal yetkinliğe sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda genel düzeyde bilgi sahip olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi elde eder. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplanan verileri sosyal olguları anlamak için kullanır. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası İlişkiler disiplini ve küreselleşme literatürü içerisindeki olgular, olaylar ve kavramlar arasındaki etkileşimi analiz eder. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışmayı öğrenir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırdığı bir alanda temel akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma yetisi kazanır. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uluslararası İlişkiler disiplini ve küreselleşme literatüründe kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme yetisine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Proje-1 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
2 | Proje-2 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
3 | Proje-3 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
4 | Proje-4 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
5 | Proje-5 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
6 | Proje-6 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
7 | Proje-7 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınavlar | Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Proje-8 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
10 | Proje-9 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
11 | Proje-10 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
12 | Proje-11 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
13 | Proje-12 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
14 | Proje-13 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
15 | Proje-14 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |