Genel Bilgi
Kod | UİY2733 |
Ad | Uluslararası Ekonomik Politik |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. KENAN LOPCU |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, disiplinler arası araçlar kullanılarak, öğrencilere temel bir bakış açısı kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Disiplinler arası araç ve teorik bakış açıları kullanılarak, küresel düzeyde devletlerin, piyasaların ve sosyal güçlerin eş zamanlı etkileşiminin analizi.
Dersin Ön Koşulu
Lisans düzeyinde iktisada giriş derslerinden başarılı olmak.
Kaynaklar
Daron Acemoğlu ve James A. Robinson, Diktatörlük ve Demokrasinin Ekonomik Kökenleri, (Çevirenler: Ebru Tutu, Ümit Tatlıcan, Sevil Kurdoğlu), Bağlam Yayıncılık, 2016.
Notlar
Daron Acemoğlu ve James A. Robinson, Dar Koridor, (Çeviren: Yüksel Taşkın), Doğan Kitap, 2020
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ekonomi - Politika ilişkisini kavrar |
ÖÇ02 | Disiplinler arası teorik bakış açısı kazanır |
ÖÇ03 | Devletler, piyasalar ve sosyal güçler arasındaki ilişkiyi analiz eder |
ÖÇ04 | Politik İktisat konularını sentezler |
ÖÇ05 | Güncel iktisadi ve politik olayları yorumlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası İlişkiler disiplini ve küreselleşme literatürü içerisindeki temel olguları açıklayabilecek kavramsal yetkinliğe sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda genel düzeyde bilgi sahip olur. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi elde eder. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplanan verileri sosyal olguları anlamak için kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası İlişkiler disiplini ve küreselleşme literatürü içerisindeki olgular, olaylar ve kavramlar arasındaki etkileşimi analiz eder. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışmayı öğrenir. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırdığı bir alanda temel akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma yetisi kazanır. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uluslararası İlişkiler disiplini ve küreselleşme literatüründe kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme yetisine sahip olur. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş ve Ders İçeriği | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Etik , tartışma | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Acemoğlu ve Robinson, Önsöz ve Bölüm 1'in tartışılması | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Oyun teorisine basit bir giriş | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Acemoğlu ve Robinson, Bölüm 2'nin tartışılması | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Acemoğlu ve Robinson, Bölüm 3'ün tartışılması | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Rodrik, Önsöz ve Bölüm 1'in tartışılması | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Rodrik, Bölüm 2, 3 ve 4'ün tartışılması | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Rodrik, Bölüm 5 ve 6'nın tartışılması | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Rodrik, Bölüm 7'ün tartışılması | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Rodrik, Bölüm 8'in tartışılması | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Rodrik, Bölüm 9'un tartışılması | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Konularla ilgili güncel ilave okumalar | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Konularla ilgili güncel ilave makaleler | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |