Genel Bilgi
Kod | UİY2728 |
Ad | Dünya Siyasetinde Ortadoğu |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HARUN ARIKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
u dersin amacı; İkinci Dünya Ssvaşı sonrası Ortadoğuda yaşanan gelişme ve değişimlerin teorik arka planı analiz edilerek, öğrencilere Ortadoğuda yaşanan güncel sorunları konusunda eleştirel ve analitik çözümlemeler geliştirme becerisi sunmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders, Ortadoğu Bölgesinde yaşanan değişimleri açıklayan kavramsal ve kuramsal çerçeve sunarak, Ortadoğu politiksının temel dinamikleri konusunda yüksek lisans öğrencilere açılımlar sunar.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
ORTADOĞU, BERNARD LEWIS
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ortadoğuda yaşanan değişimleri uluslararası ve bölgesel konjonktürel gelişmeler ışığında analiz etme becerisi geliştirir. |
ÖÇ02 | Ortadoğu siyasetini tarihsel ve kurumsal gelişimini eleştirel bir bakış açısıyla açıklar. |
ÖÇ03 | Ortadoğu böllgesindeki devletlerin uluslararası ve bölgesel sistem içerisindeki aktörlerle ilişkilerini açıklayabilme becerisi kazandır. |
ÖÇ04 | Dış politika yapım süreci ile ilgili teorik bilgi birikimi kazandırır. |
ÖÇ05 | Dış politika yapım süreci ile ilgili uygulamalı bilgi birikimi kazandırır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası İlişkiler disiplini ve küreselleşme literatürü içerisindeki temel olguları açıklayabilecek kavramsal yetkinliğe sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda genel düzeyde bilgi sahip olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi elde eder. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplanan verileri sosyal olguları anlamak için kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası İlişkiler disiplini ve küreselleşme literatürü içerisindeki olgular, olaylar ve kavramlar arasındaki etkileşimi analiz eder. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışmayı öğrenir. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırdığı bir alanda temel akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma yetisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uluslararası İlişkiler disiplini ve küreselleşme literatüründe kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme yetisine sahip olur. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ortadoğu Politikasının Kuramsal Çerçevesi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Ortadoğu Politikasının Kuramsal Çerçevesi ve Uygulanması | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Ortadoğuda Din ve Siyaset -I | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Ortadoğuda Din ve Siyaset -II | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Irak and the Middle East | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Suudi Arabistan | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Tekrar | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Arasınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | ABD ve Ortadoğu | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Birleşmiş Milletler ve Ortadoğu - I | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Birleşmiş Milletler ve Ortadoğu - II | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Rusya ve Ortadoğu | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Türkiye ve Ortadoğu - I | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Türkiye ve Ortadoğu - II | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Çin ve Ortadoğu | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | sınav hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
|
17 | Final Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |