OYD7S800 Seminer (Z)

6 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod OYD7S800
Ad Seminer (Z)
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. KEMAL CAN KILIÇ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu çalışmanın amacı öğrencinin uzmanlaşmayı seçtiği alan ile ilgili bilgiye erişme, veri elde etme, etik kurallara uygun bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik çalışma yapmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Seminer konusu nasıl belirlenir, içeriği nasıl planlanır, nasıl raporlanır. Tez yazmaya başlamadan önce aynı süreci seminer üzerinde uygulayarak tecrübe edinme.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Seçilen konuya ilişkin kaynaklar kullanılacaktır.

Notlar

Seçilen konuya ilişkin kaynaklar kullanılacaktır.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Seminer konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirir, geliştirir ve bunları kullanabilme becerisi kazanır.
ÖÇ02 Aradığı bilgiye ulaşabilme becerisi kazanır.
ÖÇ03 Proje konusu ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi ve yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir.
ÖÇ04 Proje konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisi kazanır.
ÖÇ05 Günümüz işletme meslek gruplarının karşılaşmış oldukları sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletmelerde, yönetim ve organizasyon sistemi içerisindeki aksaklıkları ve ihtiyaçları analiz edebilme.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletmelerde çalışan davranışlarının nasıl oluştuğunu ve değiştiğini analiz etme. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutlarını kavrayabilme. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme alanında kullanılan bilimsel yöntem ve araçları tanımlama
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme yönetimi ve organizasyonu alanındaki kavram ve kuramları farklı disiplin alanlarıyla bütünleştirme. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme yönetimi ve organizasyonu alanında bilimsel bir araştırma için gerekli olan yöntem, araç ve teknikleri kullanma. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme yönetiminin planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve kontrol işlevlerini kavrama.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşletmenin iç ve dış çevresini analiz etme. 2
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yönetim sorunlarının çözümüne ilişkin yönetim becerilerini kullanma.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Modern işletmecilik ve işletme yönetimine ilişkin temel ilke, strateji ve teknikleri açıklama. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve/veya takım çalışmasının dinamiklerini analiz etme.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanında gelişimleri takip ederek sürekli kendini yenileme. 2
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşletmelerin yönetim ve organizasyon sorunlarına yönelik çözüm önerileri sunma. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yönetim ve organizasyon alanındaki kuramlara katkı sağlama. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Seminer hazırlama sürecinin incelenmesi. Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Seminer konusunun belirlenmesi. Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Kaynak taraması. Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Kaynak taraması_2 Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
5 Kaynak taraması_3 Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 İçerik oluşturma. Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Ön yazıma başlama. Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Yarıyıl ara sınavı Yapılanların gözden geçirilmesi. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Sürecin değerlendirilmesi, eksiklerin belirlenmesi Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Sürecin değerlendirilmesi, eksiklerin giderilmesi. Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Bulguları değerlendirme Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Bulguları değerlendirme ve sonucun yazımı. Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 İlk okuma ve değerlendirme. Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Eksikleri tamamlama. Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Son kontrol. Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl sonu sınavları Rapor hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 yarıyıl sonu sınavları rapor hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 141
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,64
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 22.11.2022 08:27