OYD7825 Yönetim ve Bilim

8 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod OYD7825
Ad Yönetim ve Bilim
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. KEMAL CAN KILIÇ


Dersin Amacı

Öğrencilerin iş hayatının her alanında sıkça karşılaşılan örgütsel davranış konuları hakkındaki duyarlılıklarını artırarak, davranış bilimlerinin kavramları ve uygulama teknikleri konusunda bilgilendirmektir. Davranışsal ve yönetsel sorunları birey, grup ve örgüt düzeyinde analiz ederek çözümleyebilmek ve öneriler geliştirebilmektir.

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında; sosyal bir sistem olan örgütleri daha derinlemesine anlayabilmek için temel kavramlar üzerine odaklanılmaktadır. Çalıştıkları örgütlerde başarılı olmayı hedefleyen bireyler grup ve örgütsel dinamikler hakkında fikir sahibi olmalıdır. Bu bağlamda; gruplar arası dinamikler, örgütsel değişim, stres, karar verme , çatışma performans gibi konular irdelenerek bireyler ve bireylerin oluşturduğu örgütler üzerine öğrencilerin düşünmeleri teşvik edilecektir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Felsefe ve Doğa Bilimleri, Doğan Özlem

Notlar

Bilim Felsefesi, Doğan Özlem


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Felsefe ve yönetim ilişkisini kavrar.
ÖÇ02 Yönetimin dayandığı esasları sorgular
ÖÇ03 Yönetim biçimlerini tanır.
ÖÇ04 Yönetimin değerlerini kavrar.
ÖÇ05 Yönetim ve felsefe ilişkisini tanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletmelerde, yönetim ve organizasyon sistemi içerisindeki aksaklıkları ve ihtiyaçları analiz edebilme.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletmelerde çalışan davranışlarının nasıl oluştuğunu ve değiştiğini analiz etme.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutlarını kavrayabilme. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme alanında kullanılan bilimsel yöntem ve araçları tanımlama
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme yönetimi ve organizasyonu alanındaki kavram ve kuramları farklı disiplin alanlarıyla bütünleştirme. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme yönetimi ve organizasyonu alanında bilimsel bir araştırma için gerekli olan yöntem, araç ve teknikleri kullanma. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme yönetiminin planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve kontrol işlevlerini kavrama.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşletmenin iç ve dış çevresini analiz etme.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yönetim sorunlarının çözümüne ilişkin yönetim becerilerini kullanma. 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Modern işletmecilik ve işletme yönetimine ilişkin temel ilke, strateji ve teknikleri açıklama. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve/veya takım çalışmasının dinamiklerini analiz etme.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanında gelişimleri takip ederek sürekli kendini yenileme.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşletmelerin yönetim ve organizasyon sorunlarına yönelik çözüm önerileri sunma. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yönetim ve organizasyon alanındaki kuramlara katkı sağlama. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Felsefenin örgüt kuramındaki yeri ve önemi Introduction: Why Philosophy matters to Organization Theory /Haridimos Tsoukas and Robert Chia Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Analitik felsefe ve örgüt kuramı: Felsefi prbolemler ve bilimsel çözümler Analytic Philosophy and Organization Theory: Philosophical Problems and Scientific Solutions/Gabriele Lakomski and Colin W. Evers Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Pragmatizm: Yaşanmış ve yaşanmakta olan bir felsefe çağdaş örgüt kuramlarına ne katkı sağlayabilir Pragmatism: A lived and living philosophy. What can it offer to contemporary organization theory. Bente Elkjaer and Barbara Simpson Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Macintyre, Neo-Arsitotelesçilik ve Örgüt teorisi Macintyre, Neo-Aristotelianism and Organization Theory/Ron Beadle and Geoff Moore Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Marksist felsefe ve örgüt çalışmaları Marxist philosophy and organization studies: Marxist contributions to the understanding of some important organizational forms/Paul S. Adler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Evreselciliğin ve relativizmin ötesi Beyond Universalism and Relativism.Habermas s Contribution to Discourse Ethics and its Implications for Intercultural Ethics and Organization Theory.Andreas Georg Scherer and Moritz Patzer Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Hermenötik felsefe ve örgüt çalışmaları Hermeneutic philosophy and Organizational Theory/Frank J. Barrett, Edward H. Powley and Barnett Pearce Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Fenomenoloji ve örgüt çalışmaları Phenomenology and Organization Theory/Robin Holt and Jörgen Sandberg Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Derrida: Yeniden yapılandırma ve örgüt kuramı Organizing Derrida Organizing: Deconstruction and Organization Theory/Andreas Rasche Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Süreç felsefesi ve örgüt çalışmaları Thinking becoming and emergence: Process philosophy and organization studies/Ajit Nayak and Robert Chia Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Terapi olarak kuram Theory as therapy: Wittgensteinian reminders for reflective theorizing in Organization and Management Theory /John Shotter and Haridimos Tsoukas Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Üçgenleme metodu ve örgütler Triangulating Philosophies of Science to Understand Complex Organizational and Managerial Problems/John Bechara and Andrew H. Van de Ven Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
14 Kadınlar ve yeni pragmatizm Richard Rorty, women and the new pragmatism/Barbara Czarniawska Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Proje sunumları Sunumların hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl sonu sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 4 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 212
Toplam İş Yükü / 25 (s) 8,48
AKTS 8 AKTS