MO1711 Örgüt Teorileri, Yapıları ve Tarasımı(Z)

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MO1711
Ad Örgüt Teorileri, Yapıları ve Tarasımı(Z)
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. BAHATTİN KARADEMİR


Dersin Amacı

Bu dersin amacı (a) kuramın ne olduğunu ve kuramların neler yaptıklarını belirlemek, (b) örgüt olgusunun farklı şekillerde nasıl tanımlandığını değerlendirmek, (c) örgüt kuramının insan davranışlarını ve uygulamalarını nasıl etkilediğini incelemek, (d) örgüt kuramı ve uygulamaları arasındaki ilişkiyi keşfetmek, (e) farklı kuramsal bakış açılarını, bunların varsayımlarını ve örgütsel fenomenleri nasıl açıkladığını ortaya koymaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders örgütlerin doğası ve örgütlerde neler olup bittiğini incelemeye ve açıklamaya yönelik kuramlara odaklanır.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Örgüt Kuramı: Meydan Okumalar ve Bakış Açıları (İkinci Basımdan Çeviri) /Yazarlar: John McAuley, Joanne Duberley, Phil Johnson/Çeviri Editörleri: Fuat Man, Şule Aydın Turan/Yayınevi: Nobel Akademik Yayıncılık/ Yayın Yılı: 2019

Notlar

1) Örgüt Yapı ve Tasarımlarını Anlamak/Yazarlar: Richard L. Daft /Çeviri Editörü: Ömür N. Timurcanday Özmen/Yayınevi: Nobel Akademik Yayıncılık/, Baskı Yılı: 2016 2) Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim (Yedinci Basımdan Çeviri) /Yazar: Gareth R. Jones/ Çeviri Editörleri: Asena Altın Gülova, Lale Oral Ataç, Deniz Dirik/Yayınevi: Gazi Kitapevi/Yayın Yılı 2017


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kuramın ne olduğunu ve kuramların neler yaptıklarını açıklar.
ÖÇ02 Örgüt olgusunun farklı şekillerde nasıl tanımlandığını değerlendirir.
ÖÇ03 Örgüt kuramının insan davranışlarını ve uygulamalarını nasıl açıkladığını değerlendirir.
ÖÇ04 Farklı kuramsal bakış açılarını, bunların varsayımlarını ve örgütsel fenomenleri nasıl açıkladığını değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yönetim ve Organizasyon kavramlarını tanımlayarak birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yönetim ve organizasyon alanındaki kuram ve modelleri tanımlama. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yönetim ve organizasyon alanındaki sayısal ve istatistiki yöntemleri açıklama.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntemlerini anlama. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yönetim ve organizasyon alanındaki kuram ve modelleri kullanma 5
PÖÇ06 Belirsiz Yönetim ve organizasyon alanındaki sayısal ve istatistik yöntemleri uygulama.
PÖÇ07 Belirsiz Yönetim ve organizasyon alanındaki araştırma sonuçlarını yorumlama. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşletme içindeki karşılaştığı yönetim ve organizasyon sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleme.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yönetim sürecinin temel adımlarını izleyerek uygulayabilme.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel nitel ve nicel analiz programlarını etkili bir şekilde kullanma.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Proje yöneticisi veya katılımcısı olarak hedeflere uygun çalışma.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Araştırma ve öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilinci ile güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli geliştirme.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan elde edilen verilerden yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yorumlama. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yönetim ve organizasyon alanında kazandığı bilgileri, farklı alanlardaki bilgilerle ilişkilendirebilme. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Akademik kurallar çerçevesinde alana ilişkin kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezleyerek etkin biçimde sunma.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İşletmenin tüm temel fonksiyonları hakkında bilim, kurum ve toplum etiğine uygun özgün araştırmalar yapma.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş: Örgüt Kuramı Bölüm 1: Örgüt Kuramı-Meydan Okumalar ve Bakış Açıları (s. 1-8) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Defining the Organization Theory. Bölüm 2: Örgüt Kuramı Nedir ve Neden Önemlidir? (s.9-48). Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Modernist Örgüt Kuramı Bölüm 3: Modern Örgüt Kuramı: Geleceğe Dönüş mü? (s.49-91). Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Yeni Modern Örgüt Kuramı Bölüm 4: Yeni Modern Örgüt Kuramı-İnsanı İlk Sıraya Koymak mı? (s.92-108). Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Yeni Modern Örgüt Kuramı 2 Bölüm 5: Yeni Modernist Örgüt Kuramı-Yeni Dalgalarda Sörf mü? (s. 139-177) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Yönetim Teorisinin Evrimi Bölüm 6: Klasik Başlangıçtan Yeni Dalga Liderlik ve Yönetime: Yönetim Teorisinin Evrimi (s.178-221). Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
8 Post-Modern Örgüt Teorisi Bölüm 7: Post-Modern Örgüt Teorisi: Yeni Bir Milenyum İçin Yeni Örgütsel Biçimler Mi? (s.223-260). Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
9 Felsefe Olarak Post-Modernizm Bölüm 8: Felsefe Olarak Postmodernizm: Örgüt Kuramına Nihai Bir Meydan Okuma Mı? (s.261-299). Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Yansıtıcı Örgüt Kuramı Bölüm 9: Yansıtıcı Örgüt Kuramı: Semboller, Anlamlar, Yorumlar (s.301-355). Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Düşünümsel Örgüt Kuramı Bölüm 10: Düşünümsel Örgüt Kuramı-Eleştirel Kuram, Psikanaliz ve Feminist Örgüt Kuramı (s.357-416). Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Bakış Açıları ve Meydan Okumalar Bölüm 11: Bakış Açıları ve Meydan Okumalar (S. 417-436). Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Genişletilmiş Makale Özeti Sunumu Sunuma Hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
14 Genişletilmiş Makale Özeti Üzerine Tartışma Tartışmaya Hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
15 Genel Tekrar ve Değerlendirme Bireysel Tekrar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 12 24
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 138
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,52
AKTS 6 AKTS