EMG57721 Pozitif Yönetim ve Uygulamaları

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EMG57721
Ad Pozitif Yönetim ve Uygulamaları
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AZMİ YALÇIN


Dersin Amacı

Bu derste, öğrencilere, mutluluk ve iyi oluşu artırarak kişinin güçlü yanlarının ve pozitif toplumsal sistemlerin optimal iyi oluşa katkı sağlamadaki rollerini inceleyen pozitif psikoloji kuramlarının aktarılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Bu derste pozitif psikolojik kuramlar ve araştırmalar kullanarak iyi olma ve mutluluk üzerine yapılan çalışmalar incelenecektir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Otantik Mutluluk, M.Seligman, Akış, M.Csikszentmihalyi

Notlar

Öğrenilmiş İyimserlik M.Seligman


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Pozitif psikolojinin, psikolojik, biyolojik ve fiziksel unsurlarının birbiri ile etkileşimini ve bu etkileşimin sağlık ve iyi oluş açısından sonuçlarını değerlendirebilir.
ÖÇ02 Pozitif psikoloji ile ilgili farklı kuramları tanır ve tartışır.
ÖÇ03 Pozitif psikolojideki farklı kavramları (örn., bilgece farkındalık, otantiklik) tanır.
ÖÇ04 İyilik hali, mutluluk ve olumlu duygularla ilgili farklı kuram ve ölçüm yöntemleriyle ilgili tartışır.
ÖÇ05 Pozitif psikoloji ile ilgili bilgilerini kendi hayatlarına ve çocuklar, yaşlılar gibi özel gruplara uygular.
ÖÇ06 Pozitif psikolojiyle ilgili kavramların iş hayatı ve çok kültürlü topluluklara uyarlanmasına yönelik farklı ve eleştirel bir bakış açısı kazanır.
ÖÇ07 Pozitif psikoloji alanında yürütülecek çalışmalarda kullanılabilecek, deneysel desenlerin de dahil olduğu, farklı araştırma yöntemlerini kullanmaya yönelik beceri geliştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yönetim ve Organizasyon kavramlarını tanımlayarak birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yönetim ve organizasyon alanındaki güncel kavram ve modelleri tanımlama.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yönetim ve organizasyon alanındaki kavram ve modelleri kullanarak güncel yönetim sorunlarını analiz etme.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yönetim ve organizasyon alanındaki güncel araştırmaların sonuçlarını yorumlama. 2
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşletme içindeki karşılaştığı yönetim ve organizasyon sorunlarının tespit ve çözümü için uygun yöntemleri belirleme. 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yönetim sürecinin temel adımlarını izleyerek uygulayabilme.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Örgüt analizi için kullanılan modelleri etkili bir şekilde kullanma.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yönetim alanında proje geliştirerek hayata geçirebilme. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yönetim alanında öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilinci ile güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli geliştirme. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan elde edilen verilerden yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yorumlama. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yönetim ve organizasyon alanında kazandığı bilgileri, farklı alanlardaki bilgilerle ilişkilendirebilme. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Akademik kurallar çerçevesinde alana ilişkin kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezleyerek etkin biçimde sunma. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yapılan tüm çalışmalarda bilimsel araştırma etiğine bağlı kalma. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Psikoloji bilimine giriş İlgili kaynakların okunması 1 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Sosyal Psikoloji bilimi 1 İlgili kaynakların okunması 2 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Sosyal Psikoloji bilimi 2 İlgili kaynakların okunması 3 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Sosyal benlik kavramının gelişimi İlgili kaynakların okunması 4 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 İkna kavramı ve süreci İlgili kaynakların okunması 5 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Pozitif kişilik özellikleri İlgili kaynakların okunması 6 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Güçlü karakter özellikleri İlgili kaynakların okunması 7 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 İyimserlik kavramı ve iyimserliğin gelişimi İlgili kaynakların okunması 9 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Umut ve akış kavramları İlgili kaynakların okunması 10 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Umut ve akış kavramlarının gelişim süreçleri İlgili kaynakların okunması 11 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Duygusal zeka kavramı ve gelişimi İlgili kaynakların okunması 12 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Dayanıklılık kavramı ve süreci İlgili kaynakların okunması 13 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 İş dünyasında mutluluk ve başarı süreçleri İlgili kaynakların okunması 14 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Genel değerlendirme Genel değerlendirme 1 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları 1 Sınava hazırlık 1 Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları 2 Sınava hazırlık 2 Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS