ADES800 Seminer (Z)

8 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ADES800
Ad Seminer (Z)
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Doktora Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. TAHİR BALCI


Dersin Amacı

Bilimsel çalışma ve araştırma ile ilgili derslerde öğrenilen kuramsal bilgilerin bu uygulanması amacıyla bir seminer çalışması yapılması ve sunulması

Dersin İçeriği

Öğrenci, bilimsel çalışma ve araştırma ile ilgili derslerde öğrendiği kuramsal bilgileri bu seminerde uygular.

Dersin Ön Koşulu

1. yarıyıl derslerini başarmış olmak

Kaynaklar

Kompaktwissen Wissenschaftliches Arbeiten: Eine Anleitung zu Techniken und Schriftform (Reclams Universal-Bibliothek) von Yomb May | 2010

Notlar

Wissenschaftliches Arbeiten: Einfach erklärt & praxisnah präsentiert – Mithilfe von Checklisten, Tipps und Praxisbeispiele... Wissenschaftliches Arbeiten: Einfach erklärt & praxisnah präsentiert – Mithilfe von Checklisten, Tipps und Praxisbeispielen zu maximalem Erfolg bei Deiner Haus-, Bachelor- oder Masterarbeit! von Nadja Heidrich | 2021


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci bilimsel araştırma yöntemlerini uygulama becerisi kazanır.
ÖÇ02 Öğrenci, makalenin ön aşaması olan seminer çalışması yapar.
ÖÇ03 Öğrenci akademik çalışmaya adım atmış olur.
ÖÇ04 Bilimsel makale yazmaya giriş yapar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeler. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Olayları ve konuları bilimsel açıdan yorumlar, analiz eder ve yeni sentezlere ulaşır. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getirir. 1
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayabilir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurar. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız araştırma yapar. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi alanında yüksek lisans düzeyinde edinilen bilgi ve beceriyi ileri düzeyde derinleştirir. 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Öğrencinin seçtiği konu Kütüphanede kaynak tarama okuma not tutma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
2 Öğrencinin seçtiği konu örneğin diibilim ile ilgili Kütüphanede kaynak tarama okuma not tutma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
3 Öğrencinin seçtiği konu örneğin çeviri alanı ile ilgili Kütüphanede kaynak tarama okuma not tutma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 Öğrencinin seçtiği konu örneğin edebiyat yöntemleri ile ilgili Kütüphanede kaynak tarama okuma not tutma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Öğrencinin seçtiği konu örneğin edebiyat ile ilgili Kütüphanede kaynak tarama okuma not tutma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Öğrencinin seçtiği konu örneğin dil eğitimi ile ilgili Kütüphanede kaynak tarama okuma not tutma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Öğrencinin seçtiği konu örneğin dilbilimi kavramları Kütüphanede kaynak tarama okuma not tutma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Öğrencinin seçtiği konu örneğin edebiyat kavramları Kütüphanede kaynak tarama okuma not tutma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
9 Öğrencinin seçtiği konu örneğin dil eğitim yöntemleri Kütüphanede kaynak tarama okuma not tutma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Öğrencinin seçtiği konu örneğin yabancı dil de konuşma becerisi ile ilgili Kütüphanede kaynak tarama okuma not tutma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Öğrencinin seçtiği konu örneğin yabancı dilde yazma becerisi ile ilgili Kütüphanede kaynak tarama okuma not tutma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Öğrencinin seçtiği konu örneğin yabancı dilde okuma becerisi ile ilgili Kütüphanede kaynak tarama okuma not tutma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Öğrencinin seçtiği konu örneğin yabancı dilde gramer eğitimi ile ilgili Kütüphanede kaynak tarama okuma not tutma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Öğrencinin seçtiği konu örneğin karşılaştırmalı edebiyat ile ilgili Kütüphanede kaynak tarama okuma not tutma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Öğrencinin seçtiği konu örneğin ders kitaplarının incelenmesi ile ilgili Kütüphanede kaynak tarama okuma not tutma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Öğrencinin seçtiği konu örneğin dil yöntemlerinin edebiyat öğretiminde kullanılması ile ilgili Kütüphanede kaynak tarama okuma not tutma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
17 Öğrencinin seçtiği konu örneğin çeviri eserlerinin karşılaştırılması ile ilgili Kütüphanede kaynak tarama okuma not tutma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 25 5 125
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 202
Toplam İş Yükü / 25 (s) 8,08
AKTS 8 AKTS