ABL661 Vücut Sıvılarının Tanımlanmasına Dayalı Yaklaşımlar

6 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ABL661
Ad Vücut Sıvılarının Tanımlanmasına Dayalı Yaklaşımlar
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AYŞE SERİN


Dersin Amacı

Adli amaçlı vücut sıvı ve dokularını tanıtmak ve onların tanımlanmasında kullanılan klasik ve güncel metotları öğrenmek

Dersin İçeriği

Adli amaçlı sıklıkla karşılaşılan vücut sıvıları ve dokuları ile analiz metotları aktarılır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Forensic Biology, Richard Li. CRC Press, second ed.

Notlar

Güncel makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Vücut sıvılarının tanımlanmasında kullanılan klasik ve güncel markırlar hakkında bilgi sahibir.
ÖÇ02 Markırların analizinde kullanılan yöntemleri bilir ve uygular.
ÖÇ03 Adli olgu bazında hangi yaklaşımı kullanması gerektiğini bilir.
ÖÇ04 Güncel bilgi kaynaklarını kullanarak araştırır .
ÖÇ05 Elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini sorun çözmede kullanır
ÖÇ06 Adli amaçlı identifikasyonda kullanılan vücut sıvı ve dokularını tanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Adli bilimler alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Adli Bilimler alanı ile ilgili araştırma metodlarını uzmanlık düzeyinde kavrar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerin birey ve toplum için önemini bilir. 3
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Adli bilimler konusunda yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Adli Bilimler alanı ile ilgili bilimsel makale yazabilir. 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumla, bilimsel camiayla ve meslektaşları ile Adli Bilimler alanına giren konularda iletişim kurabilir, bilgi aktarabilir ve alabilir. 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Adli bilimler ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını farklı gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alana ilişkin olarak elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini adli olguların ve olayların çözümünde kullanır. 3
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilirkişilik kavramını ve Adli prosedürel yaklaşımı bilir. 2
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Olay yeri inceleme ve delil toplama prodedürlerini bilir. 3
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Suç , suçun nedenleri ve ceza kavramlarını bilir.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel adli tıp ve adli bilimler uygulamalarını tanır 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş ilgili konuyu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Kimyasal temele dayalı testler ilgili konuyu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Immünolojik temele dayalı testler ilgili konuyu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 RNA'ya dayalı testler ilgili konuyu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 DNA'ya dayalı testler ilgili konuyu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Eipigenetik yaklaşım ilgili konuyu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Mikrobiyal floraya dayalı yaklaşım ilgili konuyu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Spektroskopik testler ilgili konuyu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Raman spektroskopi ilgili konuyu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Fourier transform infrared spektroskopi ilgili konuyu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Kütle spektrometri ilgili konuyu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Nükleer manyetik rezonans spektroskopi ilgili konuyu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Floresan spektroskopi ilgili konuyu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Biyosensörler ilgili konuyu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları bireysel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 154
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,16
AKTS 6 AKTS