Genel Bilgi
Kod | ABL657 |
Ad | Pestisit Uygulamalarında Çevresel Riskler ve Göstergeleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NİGAR YARPUZ BOZDOĞAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Pestisitler hakkında genel bilgilendirme, çevreyle dost ilaçlama teknikleri, pestisit sürüklenmesinin etkisi, uygulamalarının bilinçli bir şekilde yapılması için dikkat edilmesi gerek hususlar, yanlış yapılan pestisit uygulamalarında insan sağlığı üzerindeki olumsuz etkilerin neler olacağı, mesleki maruziyet risklerinin hesaplanması, etkisi ve minimum maruziyet için doğru uygulamanın nasıl yapılması gerektiği konusunda yeterlilik kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Pestisitlerin genel tanımı, çeşitleri ve etkisi hakkında bilgilendirme, Pülverizatörlerin tanımı, Pestisit uygulamaları hakkında bilgilendirme ve uygulama parametrelerin hesaplanması, Çevreyle dost ilaçlama tekniklerini bilmek, Pestisit sürüklenmesinin etkisini bilmek, Pestisitlerin operatör, tarım işçisi ve bystander üzerindeki olumsuz etkileri, Mesleki maruziyet ve çevresel risklerin hesaplanması hakkında bilgilendirme
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
OECD (1997). Guidance Document for the Conduct of Studies of Occupational Exposure to Pesticides During Agricultural Application. 9, 57.
Notlar
Garreyn F, Vagenende B, Steurbaut W (2003) Occupational Indicators - Operator, Worker and Bystander. Harmonised Environmental Indicators for Pesticide Risk, HAIR. 6th Framework Programme. SSPE-CT-2003-501997, 173 p.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Pestisitlerin sınıflandırılmasını öğrenir |
ÖÇ02 | Pestisitlerin çevre üzerindeki etkisini araştırır |
ÖÇ03 | Pestisitlerin çevresel risklerini ve göstergelerini tanır |
ÖÇ04 | Risk indeksi değerini hesaplar |
ÖÇ05 | Sınır faktörünü hesaplar |
ÖÇ06 | Çevresel risk faktörlerini hesaplar |
ÖÇ07 | Avrupa Birliği Çevre Komisyonu tarafından belirtilen tanımları ve göstergeleri öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli bilimler alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanı ile ilgili araştırma metodlarını uzmanlık düzeyinde kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin birey ve toplum için önemini bilir. | 2 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Adli bilimler konusunda yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli Bilimler alanı ile ilgili bilimsel makale yazabilir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumla, bilimsel camiayla ve meslektaşları ile Adli Bilimler alanına giren konularda iletişim kurabilir, bilgi aktarabilir ve alabilir. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli bilimler ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını farklı gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alana ilişkin olarak elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini adli olguların ve olayların çözümünde kullanır. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilirkişilik kavramını ve Adli prosedürel yaklaşımı bilir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olay yeri inceleme ve delil toplama prodedürlerini bilir. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Suç , suçun nedenleri ve ceza kavramlarını bilir. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel adli tıp ve adli bilimler uygulamalarını tanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Pestisitlerin tanımı, çeşitleri ve etkisi hakkında bilgilendirme, Tanımların farklı kaynaklardan yararlanarak yapılması | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Pestisit uygulamaları hakkında bilgilendirme ve uygulama parametrelerin hesaplanması | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Pestisitlerin çevre üzerindeki olumsuz etkileri | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Pestisitlerin çevre üzerindeki olumsuz etkisi ve 7 modülün tanımı | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Çevre modüllerinin açıklanması ve tanımı-1 (Topraktaki kalıcılık riski)- I | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Çevre modüllerinin açıklanması ve tanımı-1 (Topraktaki kalıcılık riski)- II | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Çevre modüllerinin açıklanması ve tanımı-2 (Yeraltı sularına bulaşma riski | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Çevre modüllerinin açıklanması ve tanımı-3 (Aquatic organizmalara karşı akut risk) | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Çevre modüllerinin açıklanması ve tanımı-4 (Kuşlara karşı akut risk) | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Çevre modüllerinin açıklanması ve tanımı-5 (Arılara karşı akut risk) | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Çevre modüllerinin açıklanması ve tanımı-6 (Yararlı arthropodlara karşı akut risk) | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Çevre modüllerinin açıklanması ve tanımı-7 (Solucanlara karşı akut risk) | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Pestisit Çevresel Risklerin hesaplanması-I (Uygulamalı örnekler) ve yorumlanması | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Pestisit Çevresel Risklerin hesaplanması-II (Uygulamalı örnekler) ve yorumlanması | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,92 | ||
AKTS | 6 AKTS |