ABL655 Bilim Felsefesi

5 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ABL655
Ad Bilim Felsefesi
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi SERAP TORUN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı öğrencinin bilimin ve felsefenin tarihi gelişimini ortak sorunları açısından ortaya koyması ve bilimsel çalışmalarına bu verilerden yararlanmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Bu derste düşünürlerce ortaya konmuş olan bilimsel önermelerin incelenir., Bilime ve bilimsel bilgiye bakışın süreç içindeki dönüşümleri incelenerek günümüze yansımaları değerlendirilir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Yıldırım C. Bilim Felsefesi. Remzi Kitabevi, 8. Basım, İstanbul, 2001. Yıldırım C. Bilim Tarihi, Remzi Kitabevi, 7. Basım, İstanbul, 2001. Martin Curdand JA. Cover, Philosophy of Science The Central Issues. Stumpf, S E. , Fieser, J. 2012 Philosophy History and readings. Boston McGraw Hill

Notlar

Karl Popper, The Logic of Scientific Discovery;, Conjectures and Refutations. Thomas Kuhn, The Structure of Scientific Revolutions. ElliottS ober, Evidence and Evolution. Karl G. Hempel, Aspects of ScientificExplanation. Wesley Salmon, Scientific Explanation and the Causal Structure of the World. James Woodward, MakingThings Happen: A Theory of Causal Explanation. Bas van Fraassen, The Scientific Image.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci Bilimde sınırlama problemini ifade edebilir ve bunun genel bilgi teorisi problemleri açısından önemini açıklayabilir.
ÖÇ02 Bilimsel açıklamalara dair temel teorileri tanıma ve bunlara dair öne sürülen gerekçeleri açıklayabilir
ÖÇ03 Ders boyunca ele alınan argümanları felsefedeki teknik anlamı ile analiz edebilir.
ÖÇ04 Bilim insanının sahip olması gereken özellikleri bilir.
ÖÇ05 Analiz ve sentezde kullanacağı yöntemleri belirler.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Adli bilimler alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Adli Bilimler alanı ile ilgili araştırma metodlarını uzmanlık düzeyinde kavrar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerin birey ve toplum için önemini bilir. 3
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Adli bilimler konusunda yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Adli Bilimler alanı ile ilgili bilimsel makale yazabilir. 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir. 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. 1
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumla, bilimsel camiayla ve meslektaşları ile Adli Bilimler alanına giren konularda iletişim kurabilir, bilgi aktarabilir ve alabilir. 1
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Adli bilimler ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını farklı gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alana ilişkin olarak elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini adli olguların ve olayların çözümünde kullanır. 3
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilirkişilik kavramını ve Adli prosedürel yaklaşımı bilir.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Olay yeri inceleme ve delil toplama prodedürlerini bilir.
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Suç , suçun nedenleri ve ceza kavramlarını bilir. 1
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel adli tıp ve adli bilimler uygulamalarını tanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bilimin önemi ve tanımı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
2 Bilim, Din ve Felsefe ilişkisi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
3 Bilim ve disiplinler arası ilişki Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Bilim ve dil arası ilişki Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
5 Bilimsel yöntemin kapsamı ve sınırları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Bilimsel yöntem yorumlamaları; Klasik yorum ,Modern yorum Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Olgu kavramı, Gözlem, Deney Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Ölçmenin mantıksal yapısı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
10 Bilimsel Açıklama; Betimleme ve Açıklama Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Benzetim, Beyin Fırtınası
11 Bilimsel yasa kavramları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Hipotez ve Hipotez doğrulama Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Bilimde nedensellik İlkesi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Bilim ve Teori Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Bilim İnsanlarının Sorumluluğu, Bilim ve Hümanizm. Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Altı Şapka, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.11.2022 02:19