Genel Bilgi
Kod | ABL641 |
Ad | Arkeoloji ve İnsan: Yeni Yaklaşımlar |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. KAZIM SERDAR GİRGİNER |
Dersin Amacı / Hedefi
Arkeoloji ve insan ilişkileri doğrultusunda insan davranışlarını incelemek dersin amacıdır.
Dersin İçeriği
Arkeoloji ve insanlık tarihi gözden geçirerek yeni yaklaşımlar doğrultusunda insan davranışları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
ders materyali
Notlar
Renfrew, C.-Bahn, P. 2017, Arkeoloji, Kuramlar, Yöntemler ve Uygulama, İstanbul.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Arkeolojinin ne olduğunu açıklar |
ÖÇ02 | İnsan elinden çıkmış her üretimin nasıl araştırılacağını kavrar |
ÖÇ03 | İnsanın davranışını değerlendirir |
ÖÇ04 | Uygarlıklar kuran ve yıkan insanın tanımlar |
ÖÇ05 | İnsanın yaşam serüvenini açıklar |
ÖÇ06 | Arkeoloji-insan ilişkisini analiz eder |
ÖÇ07 | İnsanlık tarihini yorumlar |
ÖÇ08 | Arkeoloji tarihini analiz eder |
ÖÇ09 | Yeni yaklaşımlarla arkeoloji-insan ilişkisini sunar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli bilimler alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanı ile ilgili araştırma metodlarını uzmanlık düzeyinde kavrar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin birey ve toplum için önemini bilir. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Adli bilimler konusunda yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli Bilimler alanı ile ilgili bilimsel makale yazabilir. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumla, bilimsel camiayla ve meslektaşları ile Adli Bilimler alanına giren konularda iletişim kurabilir, bilgi aktarabilir ve alabilir. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli bilimler ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını farklı gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alana ilişkin olarak elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini adli olguların ve olayların çözümünde kullanır. | 2 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilirkişilik kavramını ve Adli prosedürel yaklaşımı bilir. | 4 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olay yeri inceleme ve delil toplama prodedürlerini bilir. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Suç , suçun nedenleri ve ceza kavramlarını bilir. | 4 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel adli tıp ve adli bilimler uygulamalarını tanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Jeolojik zamanlara giriş | Literatür taraması I | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | İlk insanlar ve insan türleri | Literatür taraması II | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | İnsan ve yaşam mücadelesi | Makale-kitap okuma I | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | İnsan ve sanat | Makale-kitap okuma II | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | İnsan ve üretim | Makale-kitap okuma III | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | İnsan maden kullanmayı keşfediyor | Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Devlet kuran insan | Sunum değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
9 | Ticaret-Ekonomi ve insan | Makale-kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Yazı kullanan insan | Literatür taraması I | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Kanun, düzenlemeler ve insan | Literatür taraması II | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Uygarlıklar ve insan | Literatür taraması III | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | İmparatorluklar ve insan | Ödev hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | kültür, sanat ve edebiyatta insan | Ödev değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Genel değerlendirme | Makale-kitap tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |