ABL641 Arkeoloji ve İnsan: Yeni Yaklaşımlar

5 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ABL641
Ad Arkeoloji ve İnsan: Yeni Yaklaşımlar
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. KAZIM SERDAR GİRGİNER


Dersin Amacı

Arkeoloji ve insan ilişkileri doğrultusunda insan davranışlarını incelemek dersin amacıdır.

Dersin İçeriği

Arkeoloji ve insanlık tarihi gözden geçirerek yeni yaklaşımlar doğrultusunda insan davranışları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır

Kaynaklar

ders materyali

Notlar

Renfrew, C.-Bahn, P. 2017, Arkeoloji, Kuramlar, Yöntemler ve Uygulama, İstanbul.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Arkeolojinin ne olduğunu açıklar
ÖÇ02 İnsan elinden çıkmış her üretimin nasıl araştırılacağını kavrar
ÖÇ03 İnsanın davranışını değerlendirir
ÖÇ04 Uygarlıklar kuran ve yıkan insanın tanımlar
ÖÇ05 İnsanın yaşam serüvenini açıklar
ÖÇ06 Arkeoloji-insan ilişkisini analiz eder
ÖÇ07 İnsanlık tarihini yorumlar
ÖÇ08 Arkeoloji tarihini analiz eder
ÖÇ09 Yeni yaklaşımlarla arkeoloji-insan ilişkisini sunar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Adli bilimler alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Adli Bilimler alanı ile ilgili araştırma metodlarını uzmanlık düzeyinde kavrar. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerin birey ve toplum için önemini bilir. 3
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Adli bilimler konusunda yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Adli Bilimler alanı ile ilgili bilimsel makale yazabilir. 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. 1
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumla, bilimsel camiayla ve meslektaşları ile Adli Bilimler alanına giren konularda iletişim kurabilir, bilgi aktarabilir ve alabilir.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Adli bilimler ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını farklı gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alana ilişkin olarak elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini adli olguların ve olayların çözümünde kullanır. 2
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilirkişilik kavramını ve Adli prosedürel yaklaşımı bilir. 4
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Olay yeri inceleme ve delil toplama prodedürlerini bilir.
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Suç , suçun nedenleri ve ceza kavramlarını bilir. 4
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel adli tıp ve adli bilimler uygulamalarını tanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Jeolojik zamanlara giriş Literatür taraması I Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
2 İlk insanlar ve insan türleri Literatür taraması II Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 İnsan ve yaşam mücadelesi Makale-kitap okuma I Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 İnsan ve sanat Makale-kitap okuma II Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 İnsan ve üretim Makale-kitap okuma III Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
6 İnsan maden kullanmayı keşfediyor Sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
7 Devlet kuran insan Sunum değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Ödev
9 Ticaret-Ekonomi ve insan Makale-kitap okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
10 Yazı kullanan insan Literatür taraması I Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
11 Kanun, düzenlemeler ve insan Literatür taraması II Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
12 Uygarlıklar ve insan Literatür taraması III Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
13 İmparatorluklar ve insan Ödev hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
14 kültür, sanat ve edebiyatta insan Ödev değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
15 Genel değerlendirme Makale-kitap tartışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS