ABL629 Çocuk ,Toplum ve Suça Sürüklenme

7 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ABL629
Ad Çocuk ,Toplum ve Suça Sürüklenme
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 7 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SUNAY FIRAT


Dersin Amacı / Hedefi

Türkiye'de Çocuk Adalet Sistemi'nin yapılanmasını ve bu sistemin içindeki unsurların tanıtılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Çocuk Ceza Adaleti sistemi içine girmiş olan şüpheli, sanık, tanık ve mağdur çocuklar psikolojik ve sosyolojik yönlerden ele alınarak incelenecektir.

Dersin Ön Koşulu

------

Kaynaklar

Ulusal ve Uluslararası Güncel Yayınlar

Notlar

Ulusal ve Uluslararası Güncel Yayınlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çocukta ekonomik istismarı ve ihmali tanılar.
ÖÇ02 Çocukta duygusal istismarı ve ihmali tanılar.
ÖÇ03 Çocukta fiziksel istismarı ve ihmali tanılar
ÖÇ04 Çocuk istismarı - ihmalindeki risk faktörlerini bilir.
ÖÇ05 Çocuk istismarı - ihmalinin Dünyadaki ve Ülkemizdeki durumunu bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Adli bilimler alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Adli Bilimler alanı ile ilgili araştırma metodlarını uzmanlık düzeyinde kavrar. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerin birey ve toplum için önemini bilir. 1
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Adli bilimler konusunda yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Adli Bilimler alanı ile ilgili bilimsel makale yazabilir.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir. 1
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur. 1
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumla, bilimsel camiayla ve meslektaşları ile Adli Bilimler alanına giren konularda iletişim kurabilir, bilgi aktarabilir ve alabilir. 1
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Adli bilimler ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını farklı gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alana ilişkin olarak elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini adli olguların ve olayların çözümünde kullanır. 1
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilirkişilik kavramını ve Adli prosedürel yaklaşımı bilir.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Olay yeri inceleme ve delil toplama prodedürlerini bilir.
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Suç , suçun nedenleri ve ceza kavramlarını bilir. 1
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel adli tıp ve adli bilimler uygulamalarını tanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dünyada Çocuk Adalet Sistemi Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
2 Uluslararası Sözleşmeler Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
3 Türkiye'de Çocuk Adalet Sistemi Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 İstanbul Barosu Çocuk Hakları Merkezi Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
6 Çocuk Polisi Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Çocuk Koruma Merkezleri Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
8 Ara Sınav Dersin Konularına ilişkin kaynakların okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Denetimli Serbestlik ve Yardım Merkezleri Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
10 Çocuk Mahkemesi ve Çocuk Ağır Ceza Mahkemeleri Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Çocuk Savcılığı, Çocuk Hakimliği Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Asliye ve Ağır Ceza Mahkemeleri: Mağdur ve tanık çocuklar Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Çocuk Cezaevleri Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Genel değerlendirme Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Ödev Semineri Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Dersin Konularına ilişkin kaynakların okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Dersin Konularına ilişkin kaynakların okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 11 154
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 1 3 3
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 182
Toplam İş Yükü / 25 (s) 7,28
AKTS 7 AKTS

Güncelleme Zamanı: 22.11.2022 12:48