ABL626 Kişilerarası Şiddet ve Ruhsal Travma

5 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ABL626
Ad Kişilerarası Şiddet ve Ruhsal Travma
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SUNAY FIRAT


Dersin Amacı / Hedefi

Kişilerarası şiddet ve bunun sonucunda gelişen ruhsal travma konusundaki farkındalıklarının ve mağdura ve faile yaklaşım ve değerlendirme süreçleri konusunu bilme.

Dersin İçeriği

Kişilerarası şiddetin tanımı, yaygınlığı, nedenleri, türleri, ruhsal travmanın tanımı, yaygınlığı, travma sonrası ruhsal sorunların ortaya çıkmasında etkili olan faktörler, travma sonrası oluşan ruhsal sorunlar, çocuk ve yetişkin mağdurla görüşme teknikleri ve bireysel şiddete yönelik önleme çalışmaları dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

-----

Kaynaklar

Ulusal ve Uluslararası Güncel Yayınlar

Notlar

Ulusal ve Uluslararası Güncel Yayınlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Etik ilkelerin ve etik kuralların birey ve toplum için önemini bilir
ÖÇ02 Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek Adli Sosyal Bilimler alanındaki ilerlemeye katkıda bulunabilir.
ÖÇ03 Etik ilkelerin ve etik kuralların birey ve toplum için önemini bilir.
ÖÇ04 Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir.
ÖÇ05 Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak alıştırmalar yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Adli bilimler alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Adli Bilimler alanı ile ilgili araştırma metodlarını uzmanlık düzeyinde kavrar. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerin birey ve toplum için önemini bilir. 1
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Adli bilimler konusunda yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Adli Bilimler alanı ile ilgili bilimsel makale yazabilir.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur. 1
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumla, bilimsel camiayla ve meslektaşları ile Adli Bilimler alanına giren konularda iletişim kurabilir, bilgi aktarabilir ve alabilir. 1
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Adli bilimler ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını farklı gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alana ilişkin olarak elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini adli olguların ve olayların çözümünde kullanır.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilirkişilik kavramını ve Adli prosedürel yaklaşımı bilir.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Olay yeri inceleme ve delil toplama prodedürlerini bilir.
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Suç , suçun nedenleri ve ceza kavramlarını bilir. 1
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel adli tıp ve adli bilimler uygulamalarını tanır 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kişilerarası şiddetin türleri, tanımları, yaygınlığı, nedenleri Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
2 Ruhsal travmanın tanımı, tarihçesi, yaygınlığı, travmaya gösterilen reaksiyonlar Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Travma sonrası ruhsal sorunların ortaya çıkmasında etkili faktörler, risk faktörleri Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Travma sonrası oluşan ruhsal sorunlar: Spesifik sorunlar; Akut stres bozukluğu, Travma sonrası stres bozukluğu Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Travma ile ilişkili sorunlar; Dissosiyatif bozukluklar, borderline kişilik bozukluğu Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Travma sonrası oluşan genel ruhsal sorunlar, Travma sonrası oluşan sosyal sorunlar Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Kendini yaralama davranışı Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Konuya ilişkin kaynakların okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Yeniden mağduriyet Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Cinsel istismar mağduru çocukta istismara ilişkin sinyaller Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Cinsel istismar mağduru çocukla görüşme teknikleri Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Cinsel istismara yönelik çocuğun eğitimi Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Yetişkin cinsel saldırı mağduruyla görüşme teknikleri, debriefing Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Kişilerarası şiddete yönelik önleme çalışmaları Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Genel değerlendirme Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuya ilişkin kaynakların okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuya ilişkin kaynakların okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.11.2022 09:49