Genel Bilgi
Kod | ABL621 |
Ad | Araştırma Projesi I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SUNAY FIRAT |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı adli bilimler lisansüstü öğrencilerinin araştırma porejesi hazırlama ile ilgili eğitim ihtiyaçlarını karşılamaktır. Yukarıda verilen amaç doğrultusunda öğretmen adaylarına adli bilimler ile ilgili çeşitli konularda bilimsel araştırma projesi hazırlama, veri toplama, yapılan çalışmaları raporlaştırmayla ilgili bilişsel ve duyuşsal hedefler kazandırılması tasarlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bir araştırmayı değerlendirir.
Dersin Ön Koşulu
-----
Kaynaklar
Ulusal ve Uluslararası Güncel Yayınlar
Notlar
Ulusal ve Uluslararası Güncel Yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bir araştırmayı değerlendirir. |
ÖÇ02 | Araştrımanın bilimsel alt yapısını oluşturur. |
ÖÇ03 | Alanyazındaki yayınları tarayabilir. |
ÖÇ04 | Araştırma sonucunu değerlendirebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli bilimler alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanı ile ilgili araştırma metodlarını uzmanlık düzeyinde kavrar. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin birey ve toplum için önemini bilir. | 1 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Adli bilimler konusunda yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli Bilimler alanı ile ilgili bilimsel makale yazabilir. | 1 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir. | 1 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumla, bilimsel camiayla ve meslektaşları ile Adli Bilimler alanına giren konularda iletişim kurabilir, bilgi aktarabilir ve alabilir. | 1 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli bilimler ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını farklı gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alana ilişkin olarak elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini adli olguların ve olayların çözümünde kullanır. | 1 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilirkişilik kavramını ve Adli prosedürel yaklaşımı bilir. | 1 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olay yeri inceleme ve delil toplama prodedürlerini bilir. | 1 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Suç , suçun nedenleri ve ceza kavramlarını bilir. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel adli tıp ve adli bilimler uygulamalarını tanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Adli bilimlere özgü bir araştırma konusu belirlenmesi | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
2 | araştırma planın hazırlanması | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama |
3 | araştırmaya yönelik makale ve yayınlarının incelenmesi I | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
4 | araştırmaya yönelik makale ve yayınlarının incelenmesi II | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Tartışma |
5 | araştırmanın yapılacağı kurum vb. görüşmesi | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
6 | araştırmanın verilerinin toplanması | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | ders çalışma | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Dersin Konularına ilişkin kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
9 | araştırmanın verilerinin toplanması I | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | araştırmanın verilerinin toplanması II | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | araştırmanın verilerinin toplanması III | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | araştırmanın verilerinin toplanması IV | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | araştırmaya yönelik veri girişlerinin yapılması | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Anlatım, Tartışma |
14 | veri analizlerinin yapılması | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | bulguların tartışılması | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dersin Konularına ilişkin kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dersin Konularına ilişkin kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 13 | 182 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 184 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,36 | ||
AKTS | 7 AKTS |