ABL607 Adli Bilimler ve RNA'ya Yaklaşımlar

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ABL607
Ad Adli Bilimler ve RNA'ya Yaklaşımlar
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AYŞE SERİN


Dersin Amacı

Adli olayların çözümünde RNA markırlarının yeri ve öneminin kavranması

Dersin İçeriği

RNA'nın genel özellikleri, çeşitleri, fonksiyonları ve adli kullanım alanlarının tanıtılması

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

RNA profiling: A New Tool in Forensic Science in Advances in Forensic Human Identification

Notlar

Güncel makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 RNA'nın yapısı ve moleküler özelliklerini kavrar.
ÖÇ02 RNA'nın adli bilimlerde potansiyel kullanım alanlarını açıklar.
ÖÇ03 Adli amaçlı vücut sıvılarının tanımlanmasında kullanılan RNA'lar hakkında bilgi sahibidir.
ÖÇ04 Güncel bilimsel bilgi kaynaklarını takip etmesi gerektiğini bilir.
ÖÇ05 Elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini sorun çözmede kullanır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Adli bilimler alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Adli Bilimler alanı ile ilgili araştırma metodlarını uzmanlık düzeyinde kavrar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerin birey ve toplum için önemini bilir. 3
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Adli bilimler konusunda yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Adli Bilimler alanı ile ilgili bilimsel makale yazabilir. 1
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumla, bilimsel camiayla ve meslektaşları ile Adli Bilimler alanına giren konularda iletişim kurabilir, bilgi aktarabilir ve alabilir. 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Adli bilimler ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını farklı gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alana ilişkin olarak elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini adli olguların ve olayların çözümünde kullanır. 3
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilirkişilik kavramını ve Adli prosedürel yaklaşımı bilir. 2
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Olay yeri inceleme ve delil toplama prodedürlerini bilir. 2
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Suç , suçun nedenleri ve ceza kavramlarını bilir.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel adli tıp ve adli bilimler uygulamalarını tanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş ve tarihçe ilgili konuyu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 RNA yapısı ve çeşitleri ilgili konuyu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Coding RNA ilgili konuyu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Noncoding RNA ilgili konuyu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Vücut sıvılarının identifikasyonunda RNA ilgili konuyu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Vücut sıvılarının identifikasyonunda RNA_2 ilgili konuyu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Semen identifikasyonunda RNA ilgili konuyu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
9 Kan-menstruel kan ayrımında RNA ilgili konuyu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Vajinal sekresyon identifikasyonunnda RNA ilgili konuyu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Tükrük identifikasyonunda RNA ilgili konuyu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Leke yaşı tayininde RNA ilgili konuyu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Patolojik mekanizmaların anlaşılmasında RNA ilgili konuyu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Yara yaşı tayininde RNA ilgili konuyu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Postmortem interval tayininde RNA ilgili konuyu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Genel değerlendirme kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları bireysel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS