Genel Bilgi
Kod | ABL571 |
Ad | Klinik Adli Tıp Uygulamaları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NECMİ ÇEKİN |
Dersin Amacı / Hedefi
Klinik adli tıp uygulamalarını, olguların nasıl değerlendirildiği ve rapor edildiğini öğrenmesini sağlamak.
Dersin İçeriği
Adli olgu kavramı, bu olgularla ilgili Ulusal ve Uluslararası sözleşmeler, tıbbi belgeler, adli olguların muayenesi, değerlendirilmesi, raporlarda kullanılan kavramlar ve raporların düzenlenmesi
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Şiddet nedenlerini, Çocuk hakları sözleşmesi ve kadına karşı ayrımcılığın önlenmesi sözleşmesini bilir. |
ÖÇ02 | Adli olgu kavramı, adli olgularda iş akışını, ihbar yükümlülüğü ve meslek sırrı kavramını bilir. |
ÖÇ03 | Adli raporlarda yer alan TCK 86. ve 87. maddelerde yer alan zarar kavramlarını belirten kavramların anlamını bilir. |
ÖÇ04 | Cinsel istismar olgularının değerlendirme sürecini bilir. |
ÖÇ05 | Çocuklarda cezai ve hukuki sorumluluk ile ilgili düzenlemeleri bilir. |
ÖÇ06 | Yaş tayininde kullanılan yöntemleri bilir. |
ÖÇ07 | Malpraktis kavramı ve ilgili yasal düzenlemeleri bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanında güncel kavramları tanır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanları arasındaki ilişkileri kavrar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini kavrar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilirkişilik kavramını ve Adli prosedürel yaklaşımı bilir | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanına yönelik yapılan çalışmalarda sıklıkla kullanılan istatistiki yöntemleri tanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olay yeri inceleme ve delil toplama prodedürlerini bilir. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli Bilimler alanında sıklıkla kullanılan istatistik yazılımlarını kullanır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alana ilişkin olarak elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini adli olguların çözümünde kullanır. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ekip çalışmasına katılarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli Bilimler alanında karşılaşılabilecek karmaşık sorunların çözülmesinde çözüm önerileri geliştirir. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alana özgü ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları, bilimsel toplantıları takip eder. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel gelişmeleri ve çalışmaları farklı gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Adli Bilimler alanındaki güncel gelişmeleri, bilgileri ve uygulamaları toplum yararına kullanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Şiddet; Tanımı, nedenleri,sonuçları | Konu ile ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Aile içi şiddet; kadına, çocuğa, yaşlıya, engelliye yönelik şiddet. | Konu ile ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Çocuk hakları sözleşmesi, kadınlara karşı ayrımcılığın önlenmesi, Pekin deklarasyonu, İstanbul Sözleşmesi,, Nefret suçu; LGBT, mülteci vb | Konu ile ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Adli olgu kavramı, iş akışı, ihbar yükümlülüğü, meslek sırrı. | Konu ile ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Uluslararası Tıbbi belgeler; Biyotıp sözleşmesi, Tokyo Bildirgesi, Cenevre Bildirgesi, Hasta ve Hekim haklarıyla ilgili. | Konu ile ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Adli rapor düzenlenmesi | Konu ile ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | TCK 86. ve 87. maddeleri | Konu ile ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
|
9 | Cinsel istismar/saldırı | Konu ile ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Cinsel istismar ve saldırı | Konu ile ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Çocuk gelişimi ve Ergenlik | Konu ile ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Cezai sorumluluk | Konu ile ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Hukuki sorumluluk | Konu ile ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Yaş tayini | Konu ile ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Hekim sorumluluğu | Konu ile ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |