Genel Bilgi
Kod | ABL563 |
Ad | Böceklerin Sınıflandırılması II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. KAMİL KARUT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Böceklerin sistematikteki yerlerini öğreterek takım ve familya düzeyinde tanıtmak, ekolojik istekleri ile yaşam ortamları hakkında bilgi vermek, Böcelerin sınıflandırılması II dersine hazır hale getirmek
Dersin İçeriği
Böceklerin sistematikteki yeri, böcek sınıflandırmasında kullanılan tanı karakterleri, böcek takım ve familyalarının önemli tanı karakterleri ile ekolojik ve yaşam alanlarının tanıtılması
Dersin Ön Koşulu
Genel entomoloji dersi almış olmak
Kaynaklar
Borror and Delong's introduction to the study of insects
Notlar
Borror and Delong's introduction to the study of insects
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Böceklere akraba canlılar ile böceklerin sistematikteki yerlerini öğrenir |
ÖÇ02 | Tanı anahtarının kullanılmasını ve tanıda kullanılan karakterleri öğrenir |
ÖÇ03 | Böceklerin takım düzeyinde tanısını yapabilir |
ÖÇ04 | Böceklerin familya düzeyinde tanısını yapabilir |
ÖÇ05 | Böceklerin familya düzeyinde ekolojik istekleri ile habitatları hakkında bilgi edinir |
ÖÇ06 | Böceklerin takım düzeyinde ekolojik istekleri ile habitatları hakkında bilgi edinir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanında güncel kavramları tanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanları arasındaki ilişkileri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini kavrar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilirkişilik kavramını ve Adli prosedürel yaklaşımı bilir | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanına yönelik yapılan çalışmalarda sıklıkla kullanılan istatistiki yöntemleri tanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olay yeri inceleme ve delil toplama prodedürlerini bilir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli Bilimler alanında sıklıkla kullanılan istatistik yazılımlarını kullanır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alana ilişkin olarak elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini adli olguların çözümünde kullanır. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ekip çalışmasına katılarak sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli Bilimler alanında karşılaşılabilecek karmaşık sorunların çözülmesinde çözüm önerileri geliştirir. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alana özgü ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları, bilimsel toplantıları takip eder. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel gelişmeleri ve çalışmaları farklı gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Adli Bilimler alanındaki güncel gelişmeleri, bilgileri ve uygulamaları toplum yararına kullanır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin genel tanıtımı | Triplehorn - Johnson Böcekleri tanımak (Borror and Delongs introduction to the Study of Insects) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Anlatım |
2 | İzlenecek tanı anahtarı hakkında genel bilgi | Triplehorn - Johnson Böcekleri tanımak (Borror and Delongs introduction to the Study of Insects) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
3 | Böceklerin sistematikteki yeri | Triplehorn - Johnson Böcekleri tanımak (Borror and Delongs introduction to the Study of Insects (sayfa 52-62) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
4 | Böceklerin toplanması, saklanması ve koleksiyonunda uyulması gereken konular | Triplehorn - Johnson Böcekleri tanımak (Borror and Delongs introduction to the Study of Insects (sayfa 745-779) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
5 | Coleoptera I | Triplehorn - Johnson Böcekleri tanımak (Borror and Delongs introduction to the Study of Insects (sayfa 365-469) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
6 | Coleoptera II | Triplehorn - Johnson Böcekleri tanımak (Borror and Delongs introduction to the Study of Insects (sayfa 365-469) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
7 | Neuroptera | Triplehorn - Johnson Böcekleri tanımak (Borror and Delongs introduction to the Study of Insects (sayfa 469-481) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Hymenoptera I | Triplehorn - Johnson Böcekleri tanımak (Borror and Delongs introduction to the Study of Insects (sayfa 481-558) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
10 | Hymenoptera II | Triplehorn - Johnson Böcekleri tanımak (Borror and Delongs introduction to the Study of Insects (sayfa 481-558) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
11 | Trichoptera, Siphonaptera, Mecoptera and Strepsiptera | Triplehorn - Johnson Böcekleri tanımak (Borror and Delongs introduction to the Study of Insects (sayfa 558-571, 648-672) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
12 | Lepidoptera I | Triplehorn - Johnson Böcekleri tanımak (Borror and Delongs introduction to the Study of Insects (sayfa 571-648) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
13 | Lepidoptera II | Triplehorn - Johnson Böcekleri tanımak (Borror and Delongs introduction to the Study of Insects (sayfa 571-648) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
14 | Diptera I | Triplehorn - Johnson Böcekleri tanımak (Borror and Delongs introduction to the Study of Insects (sayfa 571-648) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
15 | Diptera II | Triplehorn - Johnson Böcekleri tanımak (Borror and Delongs introduction to the Study of Insects (sayfa 672-745) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonuna kadar işlenmiş konulara ders notu ve sunulardan hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |