Genel Bilgi
Kod | ABL555 |
Ad | Pestisit Ambalajlarındaki Piktogramlar |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NİGAR YARPUZ BOZDOĞAN |
Dersin Amacı / Hedefi
pestisitleri tanımak, nerelerde kullanıldığı hakkında bilgilendirme, pestisit ambalajlarındaki piktogramların ne anlama geldiğini öğrenmek, her bir piktogramın anlamını öğrenmek ve yorum yapabilmek, insan sağlığı üzerinde pestisit maruziyet yolları hakkında bilgilendirme ve olumsuz etkilerini öğrenmek, kişisel koruyucu ekipmanlar hakkındaki piktogramları öğrenmek, FAO ve WHO ya göre pestisit ambalaj etiketlerini okuyup yorumlayabilme konularında yeterlilik kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Pestisitlerin genel tanımı, çeşitleri, etkisi ve kullanım yerleri hakkında bilgilendirme, pestisit ambalajlarındaki piktogramları, kişisel koruyucu ekipmanları ile ilgili piktogramları ve ilaçlama öncesi, sırası ve sonrası piktogramları okuyabilmek ve yorumlayabilmek, tüm bu konulara bağlı olarak pestisitlerin insan sağlığı üzerindeki maruziyet yollarını azaltabilmek için önerilerinde bulunabilmek, FAO ve WHO ya göre pestisit ambalaj etiketlerini okuyup yorumlayabilmek.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
Matthews GA (2006). Pesticides: Health , Safety and the Environment. Blackwell Publishing, Oxford, UK, 235 p.
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Pestisitlerin neler olduğunu öğrenir |
ÖÇ02 | Pestisit ambalajlarındaki tanımlamaları öğrenir |
ÖÇ03 | Ambalajdaki sembolleri okuyabilir ve anlar |
ÖÇ04 | İlaçlama öncesi, sırası ve sonrası piktogramları anlayarak gerekli önlemleri alır |
ÖÇ05 | Pestisitlerin insan sağlığı üzerine maruziyet yolları ve olumsuz etkisini öğrenir |
ÖÇ06 | Kişisel Koruyucu Ekipmanlar hakkında piktogramları okur ve anlar |
ÖÇ07 | FAO'ya göre pestisit ambalajındaki etiket düzenini öğrenir |
ÖÇ08 | WHO'ya göre pestisit ambalajındaki etiket bilgisinde tehlike sınıfını anlar ve öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanında güncel kavramları tanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanları arasındaki ilişkileri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini kavrar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilirkişilik kavramını ve Adli prosedürel yaklaşımı bilir | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanına yönelik yapılan çalışmalarda sıklıkla kullanılan istatistiki yöntemleri tanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olay yeri inceleme ve delil toplama prodedürlerini bilir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli Bilimler alanında sıklıkla kullanılan istatistik yazılımlarını kullanır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alana ilişkin olarak elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini adli olguların çözümünde kullanır. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ekip çalışmasına katılarak sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli Bilimler alanında karşılaşılabilecek karmaşık sorunların çözülmesinde çözüm önerileri geliştirir. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alana özgü ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları, bilimsel toplantıları takip eder. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel gelişmeleri ve çalışmaları farklı gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Adli Bilimler alanındaki güncel gelişmeleri, bilgileri ve uygulamaları toplum yararına kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Pestisitlerin tanımı, çeşitleri, etkisi ve nerelerde kullanıldığı hakkında bilgilendirme | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Pestisitlerin tanımı, çeşitleri, etkisi ve nerelerde kullanıldığı hakkında bilgilendirme-II | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Pestisit uygulamaları hakkında bilgilendirme, çevre ve insan sağlığına olan olumsuz etkileri | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Pestisit uygulamaları hakkında bilgilendirme, çevre ve insan sağlığına olan olumsuz etkileri ve pestisit ambalajlarındaki sembolleri okuyabilmek ve anlamak | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Pestisit ambalajlarındaki piktogramların anlamı ve yorum yapabilme, farklı pestisitlerin ambalajlarındaki piktogramların karşılaştırılması | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Pestisit ambalajlarındaki piktogramların anlamı ve yorum yapabilme, farklı pestisitlerin ambalajlarındaki piktogramların karşılaştırılması-II | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | İlaçlama öncesi, sırası ve sonrası piktogramları anlayarak gerekli önlemleri almak | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | İlaçlama öncesi, sırası ve sonrası piktogramları anlayarak gerekli önlemleri almak-II | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | İlaçlama öncesi alınması gereken önlemler ve ilgili piktogramları anlayabilme ve yorum yapabilme | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | İlaçlama sırasında alınması gereken önlemler ve ilgili piktogramları anlayabilme ve yorum yapabilme, Kişisel Koruyucu Ekipmanlar (KKE) hakkında bilgilendirme ve KKE ile ilgili piktogramları okumak ve anlamak | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | İlaçlama sonrası alınması gereken önlemler ve ilgili piktogramları anlayabilme ve yorum yapabilme | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | FAO ya göre pestisit ambalaj etiketlerini okuyup yorumlayabilmek | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | WHO ya göre pestisit ambalaj etiketlerini okuyup yorumlayabilmek | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | FAO ve WHO ya göre pestisit ambalaj etiketlerini okuyup yorumlayabilmek, karşılaştırma yapabilmek | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,92 | ||
AKTS | 6 AKTS |