Genel Bilgi
Kod | ABL546 |
Ad | Anadolu'da Prehistorik ve Historik Dönemlerde Sosyal Kültürel Yasam |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. KAZIM SERDAR GİRGİNER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bir konunun araştırılmasını öğretmek
Dersin İçeriği
Bir konunun bilimsel yöntemlerle araştırılması ve sunulması
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
ders materyali
Notlar
Diamond J. 2018, Tüfek, Mikrop ve Çelik, İstanbul
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Anadolu'nun tarih öncesi dönemlerini ayırt eder. |
ÖÇ02 | Anadolu'nun tarihi çağlarını tanımlar. |
ÖÇ03 | Prehistorik dönem insanlarının sosyo-kültürel yaşamlarını açıklar |
ÖÇ04 | Tarihi çağlarda Anadolu sosyo-kültürel yaşamını değerlendirir |
ÖÇ05 | Tarih öncesi çağ insanlarını tanır |
ÖÇ06 | İnsanların günümüze bıraktığı her türlü maddi kültür kalıntısını yorumlar |
ÖÇ07 | İnsan-yerleşim ilişkisini yorumlar |
ÖÇ08 | Bu dönemlerde insan yaşamını değerlendirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanında güncel kavramları tanır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanları arasındaki ilişkileri kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini kavrar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilirkişilik kavramını ve Adli prosedürel yaklaşımı bilir | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanına yönelik yapılan çalışmalarda sıklıkla kullanılan istatistiki yöntemleri tanır | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olay yeri inceleme ve delil toplama prodedürlerini bilir. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli Bilimler alanında sıklıkla kullanılan istatistik yazılımlarını kullanır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alana ilişkin olarak elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini adli olguların çözümünde kullanır. | 2 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ekip çalışmasına katılarak sorumluluk alır. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli Bilimler alanında karşılaşılabilecek karmaşık sorunların çözülmesinde çözüm önerileri geliştirir. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alana özgü ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları, bilimsel toplantıları takip eder. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel gelişmeleri ve çalışmaları farklı gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Adli Bilimler alanındaki güncel gelişmeleri, bilgileri ve uygulamaları toplum yararına kullanır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Neolitik dönemde insan ve yerleşim | Literatür taraması I | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Neolitik dönemde insan davranışı | Literatür taraması II | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Kalkolitik dönemde insan ve yerleşim | Makale-kitap okuma I | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Kalkolitik dönemde insan faaliyetleri | Makale-kitap okuma II | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Eski Tunç çağında insan ve etkinlikleri | Makale-kitap okuma III | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Eski Tunç çağında insan ve yerleşim | sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Anadolu'da yazı ve insan | makale-kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
9 | Orta Tunç Çağında insan | litaratür taraması I | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | İlk Devlet: Hititler | literatür taraması II | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Hititlerde insan ve davranışları | literatür taraması III | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Hitit insanı ve sosyo-kültürel yaşamı | ödev hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Hitit-Anadolu ilişkileri | ödev değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Hitit-Mezopotamya ilişkileri | makale-kitap tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Hititlerin yıkılması ve Anadolu | Son değerlendirmeler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |