Genel Bilgi
Kod | FSC730 |
Ad | Thesis (C) |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 25 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BEHNAN ALPER |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin çalıştığı bilimsel alanla ilgili belirli bir problemin çözümü için bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik etik kurallara uygun bir çalışma yapmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Literatür tarama, veri toplama ve değerlendirme, analiz yapma ve sonuçları yazma ve sunma gibi alanlarda danışmanının gözetiminde çalışmalar yapma.
Dersin Ön Koşulu
En az 7 ders 21 kredilik ders dönemini başarı ile tamamlaması gerekir
Kaynaklar
Tez konusu ile ilgili klasik ve güncel kitaplar
Notlar
Tez konusu ile ilgili klasik ve güncel makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Araştırma etiği ilkelerini uygular. |
ÖÇ02 | Bir araştırma çalışmasında konu ile ilgili klasik ve güncel tüm bilimsel literatür bilgisinin gözden geçirilmesi gerektiğini kavrar. |
ÖÇ03 | Adli bilimler alanında bilimsel rapor, makale ve sunum hazırlar. |
ÖÇ04 | Bilimsel bir proje tasarlar ve yürütür, verileri analiz eder ve sonuçlandırır |
ÖÇ05 | Bilimsel işbirliğinin önemini kavrar |
ÖÇ06 | Bilgi birikimini toplum sağlığı yararına kullanabilme becerisi kazanır. |
ÖÇ07 | Bilimsel tartışma yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanında güncel kavramları açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini kavrar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilirkişilik kavramını ve Adli prosedürel yaklaşımı açıklar. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanına yönelik yapılan çalışmalarda sıklıkla kullanılan istatistiki yöntemleri tanır | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olay yeri inceleme ve delil toplama prodedürlerini bilir. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli Bilimler alanında sıklıkla kullanılan istatistik yazılımlarını kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alana ilişkin olarak elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini adli olayların çözümünde kullanır. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ekip çalışmasına katılarak sorumluluk alır. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alana özgü ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Adli bilimler ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları, bilimsel toplantıları takip eder. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Adli bilimler alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını farklı gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Adli Bilimler alanındaki güncel gelişmeler, bilgiler ve uygulamaların toplum yararına kullanılması için projeler geliştirir. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Adli bilimlerle konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirme süreçlerine katkıda bulunur ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tez konusunun belirlenmesi | Bireysel çalışma, literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Alanla ilgili literatür taramasının yapılması | Bireysel çalışma, literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Alanla ilgili literatür taramasının yapılması | Bireysel çalışma, literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
4 | Hipotez kurma | Bireysel çalışma, literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
5 | Araştırma metodunun belirlenmesi | Bireysel çalışma, literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
6 | Deney için gerekli başvuruların yapılması | Bireysel çalışma, literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
7 | Deney için gereken materyal, araç ve gereçlerin temini | Bireysel çalışma, literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
8 | Ön çalışma | Bireysel çalışma, literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
9 | Deneysel çalışma | Bireysel çalışma, literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
10 | Deneysel çalışma | Bireysel çalışma, literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
11 | verilerin toplanması | Bireysel çalışma, literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
12 | Verilerin toplanması | Bireysel çalışma, literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
13 | Verilerin değerlendirilmesi | Bireysel çalışma, literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Tezin yazılması | Bireysel çalışma, literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
15 | Tezin yazılması | Bireysel çalışma, literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
16 | Tez savunma | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
|
17 | Tez savunma |