Genel Bilgi
Kod | FSC522 |
Ad | Juvenile Delinquency and Criminological Dimension |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi KADİR ÇAKIR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Yaşı yasal limitlerin altındaki bireylerin suçlu tutum ve davranışlarını çok boyutlu olarak inceler ve bu sorunu yaklaşım, müdahale ve en önemlisi de önleme açılarından bilimsel bakış açısıyla ela almayı amaçlar.
Dersin İçeriği
Çocuk suçluluğunu ele alan çalışma ve araştırmaları kapsar. Özellikle çocuk adalet sürecini, ıslah, rehabilitasyon ve topluma kazandırma konularını içerir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Bartollas, C., Schmalleger, F. (2017). Çocuk Suçluluğu (D, Yücel., M. B. Gönültaş, Çev). Ankara: Nobel Yayıncılık.
Notlar
Yavuzer, H. (2019). Çocuk ve Suç. Ankara: Remzi Kitapevi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çocuk ruh sağlığı ile ilgili temel kavram, ilke ve tarihsel gelişimi kavrar |
ÖÇ02 | Çocukların bilişsel, duygusal ve davranışsal gelişim süreçlerini bilimsel düşünce anlayışıyla değerlendirir |
ÖÇ03 | Çocukların uyum problemlerine çok yönlü bakış açısı geliştirir |
ÖÇ04 | Çocukların yaşama uyumunu etkileyen çok sayıda faktör ile bu faktörlerin birbiriyle etkileşimini kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanında güncel kavramları açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini kavrar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilirkişilik kavramını ve Adli prosedürel yaklaşımı açıklar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanına yönelik yapılan çalışmalarda sıklıkla kullanılan istatistiki yöntemleri tanır | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olay yeri inceleme ve delil toplama prodedürlerini bilir. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli Bilimler alanında sıklıkla kullanılan istatistik yazılımlarını kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alana ilişkin olarak elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini adli olayların çözümünde kullanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ekip çalışmasına katılarak sorumluluk alır. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alana özgü ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Adli bilimler ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları, bilimsel toplantıları takip eder. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Adli bilimler alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını farklı gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Adli Bilimler alanındaki güncel gelişmeler, bilgiler ve uygulamaların toplum yararına kullanılması için projeler geliştirir. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Adli bilimlerle konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirme süreçlerine katkıda bulunur ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çocuklarda Suçluluğun Doğası | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Suçlulukta Bireysel Etkenler | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Sosyal Yapının Suçluluğa Etkileri | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Aile ve Suçluluk | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Okul ve Suçluluk | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Cinsiyet ve Çocuk Suçları | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Çeteler ve Suç | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara sınav | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Uyuşturucular ve Suç Davranışı | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Çocuk ve Adalet Süreci | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Çocuk Mahkemeleri | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Riskli Davranışları Önleme ve Müdahale-1 | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Riskli Davranışları Önleme ve Müdahale-2 | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Suçlu Çocuklar için Kurumlar | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Genel Değerlendirme | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |