Genel Bilgi
Kod | FSC519 |
Ad | Introduction to Forensic Toxicology |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BEHNAN ALPER |
Dersin Amacı / Hedefi
Farmakokinetik ve farmakodinamik metabolizma, adli toksikolojinin temel prensipleri, zehirlenmeye neden olan kimyasalların özellikleri, kötüye kullanılan ilaçlar ve analizlerinin anlaşılmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Toksikoloji ve çalışma alanları, adli toksikoloji kavramları, yasadışı ve bağımlılık yapan maddeler ve analizleri, biyolojik materyaller, güvenlik zinciri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Principles of Forensic Toxicology. Barry Levine (editör), Sarah Kerrigan (editör), Springer, Fifth edition, 2022
Notlar
Forensic Toxicology: Principles and concepts. Nicholas T. Lappas, Courtney M. Lappas, Elsevier, 1996
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Adli toksikolojide temel kavramları açıklar. |
ÖÇ02 | Adli toksikoloji alanı ile yakın ilişkili disiplinleri tanır. |
ÖÇ03 | Zehirlenme olgularını ve toksik maddeleri genel olarak sınıflandırır |
ÖÇ04 | Antemortem ve postmortem vakalarda olgulara özgü biyolojik örnek seçer. |
ÖÇ05 | Adli Toksikoloji alanında analiz yapma ve sonuçları yorumlama becerisinin kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanında güncel kavramları açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini kavrar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilirkişilik kavramını ve Adli prosedürel yaklaşımı açıklar. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanına yönelik yapılan çalışmalarda sıklıkla kullanılan istatistiki yöntemleri tanır | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olay yeri inceleme ve delil toplama prodedürlerini bilir. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli Bilimler alanında sıklıkla kullanılan istatistik yazılımlarını kullanır. | 1 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alana ilişkin olarak elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini adli olayların çözümünde kullanır. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ekip çalışmasına katılarak sorumluluk alır. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alana özgü ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Adli bilimler ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları, bilimsel toplantıları takip eder. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Adli bilimler alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını farklı gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Adli Bilimler alanındaki güncel gelişmeler, bilgiler ve uygulamaların toplum yararına kullanılması için projeler geliştirir. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Adli bilimlerle konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirme süreçlerine katkıda bulunur ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Toksikolojinin tarihçesi ve genel kavramlar | Konu ile ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
2 | Postmortem Toksikoloji | Konu ile ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Anlatım |
3 | İnsan Davranış Toksikolojisi | Konu ile ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Anlatım |
4 | Adli İlaç Testleri | Konu ile ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri, Tartışma, Anlatım |
5 | yasadışı maddeler ve sınıflandırılması 1 | Konu ile ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri, Tartışma, Anlatım |
6 | yasadışı maddeler ve sınıflandırılması 2 | Konu ile ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Anlatım |
7 | Farmakokinetik/dinamik ve metabolizma | Konu ile ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Anlatım |
8 | Ara sınav- vize | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Alkol ve uçucu maddeler | Konu ile ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Anlatım |
10 | Yeni nesil psikoaktif maddeler | Konu ile ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri, Tartışma, Anlatım |
11 | Adli toksikolojide biyolojik örnekler | konu ile ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
12 | Biyolojik örneklerin alınması, saklanması ve transferi, güvenlik zinciri | Konu ile ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
13 | Adli Toksikolojik analizlerde tarama yöntemleri | Konu ile ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Adli Toksikolojik Analizlerde doğrulama yöntemleri | Konu ile ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım |
15 | vaka tartışması 1 | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Tartışma |
|
16 | vaka tartışması 2 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay |
|
17 | Dönem sonu sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |