Genel Bilgi
Kod | FSC518 |
Ad | Forensic Psychology |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi KADİR ÇAKIR |
Dersin Amacı / Hedefi
Hukuk sisteminde psikolojinin rolünü belirlemektir
Dersin İçeriği
Konular, mahkeme için psikolojik değerlendirmeleri (çocuk velayeti; yetkinlik; delilik), görgü tanığı ifadesindeki psikolojik faktörleri, duruşma danışmanlığını, cezai soruşturma tekniklerini ve alternatif uyuşmazlık çözümünü içerecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Forensic Psychology: Crime, Justice, Law, Interventions, (2017), Wiley-Blackwell, USA
Notlar
Cronin, C. (2006) Forensic Psychology. Kendall/Hunt Publishing Co: Dubuque, IA.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilişsel, duygusal ve davranışsal gelişim süreçlerini bilimsel düşünce anlayışıyla değerlendirir |
ÖÇ02 | Uyum problemlerine çok yönlü bakış açısı geliştirir |
ÖÇ03 | Suçlu tutum ve davranışlarını çok boyutlu olarak inceler |
ÖÇ04 | Ön duruşma ve deneme faaliyetlerinin çeşitli yönlerine uygulanan psikolojik ilkelerin etkisini anlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanında güncel kavramları açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini kavrar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilirkişilik kavramını ve Adli prosedürel yaklaşımı açıklar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanına yönelik yapılan çalışmalarda sıklıkla kullanılan istatistiki yöntemleri tanır | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olay yeri inceleme ve delil toplama prodedürlerini bilir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli Bilimler alanında sıklıkla kullanılan istatistik yazılımlarını kullanır. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alana ilişkin olarak elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini adli olayların çözümünde kullanır. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ekip çalışmasına katılarak sorumluluk alır. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alana özgü ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Adli bilimler ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları, bilimsel toplantıları takip eder. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Adli bilimler alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını farklı gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Adli Bilimler alanındaki güncel gelişmeler, bilgiler ve uygulamaların toplum yararına kullanılması için projeler geliştirir. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Adli bilimlerle konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirme süreçlerine katkıda bulunur ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derse giriş ve genel bakış Yasal şartlar | Kütüphane, İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Bilirkişi Tanıklığı Etik konular | Kütüphane, İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Psikolojik değerlendirme | Kütüphane, İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Delilik Savunmaları ve Yetkinlik Değerlendirmeleri | Kütüphane, İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Soruşturma kapasitesi; Yeterlilik | Kütüphane, İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Sivil Değerlendirme: Çocuk Velayeti | Kütüphane, İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Çocuk Velayeti ve mahkeme tarafından atanan diğer velayet rolleri | Kütüphane, İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara sınav | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Deneme Danışma, arabuluculuk, bilimsel jüri seçimi | Kütüphane, İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Hafıza, Görgü Tanıklığı | Kütüphane, İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Çocukların Tanıklığı | Kütüphane, İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Suç Soruşturma Teknikleri; profil oluşturma | Kütüphane, İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Psikopati ve ASPD | Kütüphane, İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | “Primal Fear” | Kütüphane, İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Ders değerlendirmesi | Kütüphane, İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yıl sonu sınavı | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yıl sonu sınavı | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |