Genel Bilgi
Kod | FSC515 |
Ad | Forensic Psychopharmacology and Psychoactive Substances |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. FATMA AYDINOĞLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin, psikofarmakolojinin temelini ve adli açıdan önem taşıyan psikoaktif maddelerin farmakokinetiği, etki mekanizmaları farmakolojik etkileri, , suistimallerini öğrenmeleri amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Santral sinir sistemi nörotransmitterleri, reseptörleri, psikofarmakolojideki temel kavramlar, adli tıp açısından uyuşturucu, uyarıcı maddeler, psikoaktif maddelerin sınıflandırılması ve etki mekanizmaları, alkoller, stimülanlar, halüsinojenler, kanabinoidler, opioidler farmakokinetik özellikleri, etki mekanizmaları, farmakolojik etkileri ve suistimalleri etkileşimleri
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
AkılcılTedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji, pelikan tıp teknik yayıncılık, S. Oğuz Kayaalp
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | adli psikoaktif maddeleri tanımlar. |
ÖÇ02 | psikofarmakoloji’deki temel kavramları açıklar. |
ÖÇ03 | psikoaktif maddelerin etki mekanizmalarını açıklar. |
ÖÇ04 | psikoaktif maddelerin farmakolojik etkilerini açıklar. |
ÖÇ05 | psikoaktif maddelerin suistimalini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanında güncel kavramları açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini kavrar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilirkişilik kavramını ve Adli prosedürel yaklaşımı açıklar. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanına yönelik yapılan çalışmalarda sıklıkla kullanılan istatistiki yöntemleri tanır | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olay yeri inceleme ve delil toplama prodedürlerini bilir. | 1 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli Bilimler alanında sıklıkla kullanılan istatistik yazılımlarını kullanır. | 1 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alana ilişkin olarak elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini adli olayların çözümünde kullanır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ekip çalışmasına katılarak sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alana özgü ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Adli bilimler ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları, bilimsel toplantıları takip eder. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Adli bilimler alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını farklı gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Adli Bilimler alanındaki güncel gelişmeler, bilgiler ve uygulamaların toplum yararına kullanılması için projeler geliştirir. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Adli bilimlerle konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirme süreçlerine katkıda bulunur ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Santral Sinir Sistemi Farmakolojisinin Temelleri ve Psikofarmakolojiye Giriş | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Santral Sinir Sistemi Farmakolojisinin Temelleri ve Psikofarmakolojiye Giriş | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Santral Sinir Sistemi Farmakolojisinin Temelleri ve Psikofarmakolojiye Giriş | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Adli Tıp Açısından uyuşturucu, uyarıcı ve psikoaktif maddeler | Kaynak Gözden Geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Adli Tıp Açısından uyuşturucu, uyarıcı ve psikoaktif maddeler | Kaynak Gözden Geçirme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
6 | Psikoaktif maddelerin sınıflandırılması ve Etki mekanizmaları | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Stimülanlar, etki mekanizmaları farmakolojik etkileri, suistimalleri, | Kaynak Gözden Geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara sınav | Kaynak Gözden Geçirme | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Stimülanlar, etki mekanizmaları farmakolojik etkileri, suistimalleri, | Kaynak Gözden Geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Kanabinoidlerin etki | Kaynak Gözden Geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Kanabinoidlerin etki mekanizmaları, farmakolojik etkileri, suistimalleri | Kaynak Gözden Geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Opioidlerin etki mekanizmaları, farmakolojik etkileri, suistimalleri | Kaynak Gözden Geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Opioidlerin etki mekanizmaları, farmakolojik etkileri, suistimalleri | Kaynak Gözden Geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Halüsinojenlerin etki mekanizmaları, farmakolojik etkileri, suistimalleri | Kaynak Gözden Geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Diğer Psikoaktif ilaçların etki mekanizmaları, farmakolojik etkileri, suiistimalleri | Kaynak Gözden Geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | |||
17 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |