FSC510 Accreditation and Quality Management in Forensic Biology and DNA Laboratories

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FSC510
Ad Accreditation and Quality Management in Forensic Biology and DNA Laboratories
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AYŞE SERİN


Dersin Amacı

Adli DNA laboratuvarlarında kalite güvencesinin sağlanabilmesi için gerekli uygulama basamaklarının kavranması ve uygulayabilme yeterliliğinin kazandırılması

Dersin İçeriği

Organizasyon ve yönetim, personelin niteliği, fiziki alt yapı, analitik yöntemlerin seçimi ve validasyon, vs konularını kapsar

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Encyclopedia of forensic sciences, Jay A Siegel; Pekka J Saukko, 2013. Forensic DNA Biology : a Laboratory Manual.Elkins, Kelly M. 2012.; Crime Laboratory Management, Jami St. Clair, 2002;The Forensic Laboratory Handbook Procedures and Practice, Anja Einseln BA, Ashraf Mozayani, Carla Noziglia, 2011.

Notlar

Güncel makaleler ve güncellenmiş kılavuzlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kalite belgesinin adli DNA laboratuvarı için önemini kavrar.
ÖÇ02 Akreditasyonun ne olduğunu, akreditasyon standartlarının kapsamını bilir.
ÖÇ03 Pre-PCR, PCR ve Post-PCR çalışmalarında kalite standardının isteğine uygun davranır.
ÖÇ04 Bir adli biyolojik örnek için uygun analiz yöntemini seçmesi ve uygulaması gerektiğini bilir.
ÖÇ05 Akreditasyonun rutin testleri izlemek için gerekli olduğunu kavrar
ÖÇ06 Laboratuvarda karşılaşılan sorunların tanımlanması ve düzeltilmesi aşamalarının belgelenmesi gerektiğini kavrar.
ÖÇ07 Kalite el kitabı hazırlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Adli Bilimler alanında güncel kavramları açıklar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini kavrar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilirkişilik kavramını ve Adli prosedürel yaklaşımı açıklar. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Adli Bilimler alanına yönelik yapılan çalışmalarda sıklıkla kullanılan istatistiki yöntemleri tanır
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Olay yeri inceleme ve delil toplama prodedürlerini bilir. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Adli Bilimler alanında sıklıkla kullanılan istatistik yazılımlarını kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alana ilişkin olarak elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini adli olayların çözümünde kullanır. 1
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ekip çalışmasına katılarak sorumluluk alır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alana özgü ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Adli bilimler ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları, bilimsel toplantıları takip eder. 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Adli bilimler alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını farklı gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Adli Bilimler alanındaki güncel gelişmeler, bilgiler ve uygulamaların toplum yararına kullanılması için projeler geliştirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Adli bilimlerle konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirme süreçlerine katkıda bulunur ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kalite Güvencesinin tanımı -Hedefler ve Amaçlar kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
2 Organizasyon ve Yönetim İlgili başlıkla ilgili araştırma ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Personel nitelikleri ve iş tanımları İlgili başlıkla ilgili araştırma ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Fiziki koşullar -Tesisler İlgili başlıkla ilgili araştırma ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Delil Kontrol İlgili başlıkla ilgili araştırma ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Validasyon İlgili başlıkla ilgili araştırma ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Ara sınav İlgili başlıkla ilgili araştırma ve uygulama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
8 Analitik prosedürler İlgili başlıkla ilgili araştırma ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
9 Ekipman Kalibrasyonu ve bakım İlgili başlıkla ilgili araştırma ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Yeterlilik testleri İlgili başlıkla ilgili araştırma ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Olgu Kaydı İlgili başlıkla ilgili araştırma ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Tanıklık İlgili başlıkla ilgili araştırma ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Denetimler İlgili başlıkla ilgili araştırma ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Şikayetler İlgili başlıkla ilgili araştırma ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
15 Genel değerlendirme Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Genel değerlendirme_2 Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
17 Final sınavı Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS