Genel Bilgi
Kod | FSC510 |
Ad | Accreditation and Quality Management in Forensic Biology and DNA Laboratories |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYŞE SERİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Adli DNA laboratuvarlarında kalite güvencesinin sağlanabilmesi için gerekli uygulama basamaklarının kavranması ve uygulayabilme yeterliliğinin kazandırılması
Dersin İçeriği
Organizasyon ve yönetim, personelin niteliği, fiziki alt yapı, analitik yöntemlerin seçimi ve validasyon, vs konularını kapsar
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Encyclopedia of forensic sciences, Jay A Siegel; Pekka J Saukko, 2013. Forensic DNA Biology : a Laboratory Manual.Elkins, Kelly M. 2012.; Crime Laboratory Management, Jami St. Clair, 2002;The Forensic Laboratory Handbook Procedures and Practice, Anja Einseln BA, Ashraf Mozayani, Carla Noziglia, 2011.
Notlar
Güncel makaleler ve güncellenmiş kılavuzlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kalite belgesinin adli DNA laboratuvarı için önemini kavrar. |
ÖÇ02 | Akreditasyonun ne olduğunu, akreditasyon standartlarının kapsamını bilir. |
ÖÇ03 | Pre-PCR, PCR ve Post-PCR çalışmalarında kalite standardının isteğine uygun davranır. |
ÖÇ04 | Bir adli biyolojik örnek için uygun analiz yöntemini seçmesi ve uygulaması gerektiğini bilir. |
ÖÇ05 | Akreditasyonun rutin testleri izlemek için gerekli olduğunu kavrar |
ÖÇ06 | Laboratuvarda karşılaşılan sorunların tanımlanması ve düzeltilmesi aşamalarının belgelenmesi gerektiğini kavrar. |
ÖÇ07 | Kalite el kitabı hazırlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanında güncel kavramları açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini kavrar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilirkişilik kavramını ve Adli prosedürel yaklaşımı açıklar. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanına yönelik yapılan çalışmalarda sıklıkla kullanılan istatistiki yöntemleri tanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olay yeri inceleme ve delil toplama prodedürlerini bilir. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli Bilimler alanında sıklıkla kullanılan istatistik yazılımlarını kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alana ilişkin olarak elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini adli olayların çözümünde kullanır. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ekip çalışmasına katılarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alana özgü ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Adli bilimler ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları, bilimsel toplantıları takip eder. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Adli bilimler alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını farklı gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Adli Bilimler alanındaki güncel gelişmeler, bilgiler ve uygulamaların toplum yararına kullanılması için projeler geliştirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Adli bilimlerle konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirme süreçlerine katkıda bulunur ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kalite Güvencesinin tanımı -Hedefler ve Amaçlar | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
2 | Organizasyon ve Yönetim | İlgili başlıkla ilgili araştırma ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Personel nitelikleri ve iş tanımları | İlgili başlıkla ilgili araştırma ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Fiziki koşullar -Tesisler | İlgili başlıkla ilgili araştırma ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Delil Kontrol | İlgili başlıkla ilgili araştırma ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Validasyon | İlgili başlıkla ilgili araştırma ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Ara sınav | İlgili başlıkla ilgili araştırma ve uygulama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
8 | Analitik prosedürler | İlgili başlıkla ilgili araştırma ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Ekipman Kalibrasyonu ve bakım | İlgili başlıkla ilgili araştırma ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Yeterlilik testleri | İlgili başlıkla ilgili araştırma ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Olgu Kaydı | İlgili başlıkla ilgili araştırma ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Tanıklık | İlgili başlıkla ilgili araştırma ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Denetimler | İlgili başlıkla ilgili araştırma ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Şikayetler | İlgili başlıkla ilgili araştırma ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
15 | Genel değerlendirme | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Genel değerlendirme_2 | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
17 | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |