Genel Bilgi
Kod | FSC509 |
Ad | Semen in Forensic Sciences |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYŞE SERİN |
Dersin Amacı / Hedefi
Adli olaylarda semenin biyolojik delil olarak anlamı ve önemi hakkında bilgi sahibi olmak
Dersin İçeriği
Semenin temel özellikleri ve adli uygulamalarda kullanılan inceleme metotları
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Fundamentals of urine and body fluid analysis; Knobil and Neill's Physiology of Reproduction
Notlar
Güncel makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Seminal sıvının temel özellikleri hakkında uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olur |
ÖÇ02 | Seminal sıvı ve lekelerinin adli olaylardaki önemini kavrar |
ÖÇ03 | Seminal sıvı ve lekeye uygulanması gereken yaklaşım basamaklarını bilir ve uygular |
ÖÇ04 | Semen infertilitesinin adli semen identifikasyonuna etkisini kavrar |
ÖÇ05 | Edindiği bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgilerin oluşmasına katkıda bulunur. |
ÖÇ06 | İlgili ulusal ve uluslararası yayınları, bilimsel toplantıları takip eder. |
ÖÇ07 | Elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini sorun çözmede kullanır |
ÖÇ08 | Karşılaşılabilecek karmaşık sorunların çözülmesinde çözüm önerileri geliştirerek katkıda bulunur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanında güncel kavramları açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini kavrar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilirkişilik kavramını ve Adli prosedürel yaklaşımı açıklar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanına yönelik yapılan çalışmalarda sıklıkla kullanılan istatistiki yöntemleri tanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olay yeri inceleme ve delil toplama prodedürlerini bilir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli Bilimler alanında sıklıkla kullanılan istatistik yazılımlarını kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alana ilişkin olarak elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini adli olayların çözümünde kullanır. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ekip çalışmasına katılarak sorumluluk alır. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alana özgü ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Adli bilimler ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları, bilimsel toplantıları takip eder. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Adli bilimler alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını farklı gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Adli Bilimler alanındaki güncel gelişmeler, bilgiler ve uygulamaların toplum yararına kullanılması için projeler geliştirir. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Adli bilimlerle konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirme süreçlerine katkıda bulunur ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Konu ile ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Üreme fizyolojisi | Konu ile ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Spermatogenez ve oogenez | Konu ile ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Fertilizasyon ve embriyogenez | Konu ile ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Semen Biyokimyası | Konu ile ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | WHO-Kruger kriterleri | Konu ile ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Seminal markırlar | Konu ile ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
8 | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Seminal markırlar_2 | Konu ile ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Spermin yapısı ve özellikleri | Konu ile ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Azoospermi-Oligospermi-Normospermi | Konu ile ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Sperm inceleme metotları | Konu ile ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Sperm inceleme_2metotları | Konu ile ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Adli amaçlı seminal sıvı inceleme metotları | Konu ile ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Adli amaçlı seminal sıvı inceleme metotları_2 | Konu ile ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Genel değerlendirme | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
17 | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |