FSC503 Scientific Research and Publication Ethics (C)

6 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FSC503
Ad Scientific Research and Publication Ethics (C)
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. BEHNAN ALPER
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bilimsel araştırma yöntemlerini tanıtma, Bilimsel çalışma yapma ve sunma becerisi kazandırma, Bilimsel etik değerlerin kazandırılması

Dersin İçeriği

Bilimsel düşünce, bilim ve araştırma ilişkisi, bilimsel tutum ve davranışlar, bilimsel araştırma türleri, özellikleri ve sınıflandırılması, bir araştırmanın aşamaları ve her aşamadaki prosedürler, yaygın etik hatalar.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Notlar

Güncel makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Araştırma türlerini tanır.
ÖÇ02 Araştırmanın doğruluğunu etkileyen faktörleri açıklar.
ÖÇ03 Bir araştırmanın aşamalarını açıklar.
ÖÇ04 Bilimsel çalışma yapma ve sunma becerisi kazanır
ÖÇ05 Bilimi ve bilimsel yöntemi, bilimsel araştırmayı ve etiği açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Adli Bilimler alanında güncel kavramları açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini kavrar. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilirkişilik kavramını ve Adli prosedürel yaklaşımı açıklar. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Adli Bilimler alanına yönelik yapılan çalışmalarda sıklıkla kullanılan istatistiki yöntemleri tanır 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Olay yeri inceleme ve delil toplama prodedürlerini bilir. 1
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Adli Bilimler alanında sıklıkla kullanılan istatistik yazılımlarını kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alana ilişkin olarak elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini adli olayların çözümünde kullanır. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ekip çalışmasına katılarak sorumluluk alır. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alana özgü ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Adli bilimler ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları, bilimsel toplantıları takip eder. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Adli bilimler alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını farklı gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Adli Bilimler alanındaki güncel gelişmeler, bilgiler ve uygulamaların toplum yararına kullanılması için projeler geliştirir. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Adli bilimlerle konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirme süreçlerine katkıda bulunur ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bilimsel düşünce, bilim ve araştırma ilişkisi, bilimsel tutum ve davranışlar -Konuyu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Bilimsel araştırma türleri, özellikleri Konuyu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Araştırma tasarımı ve süreci Konuyu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Örnekleme yöntemleri ve Konuyu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Araştırma aşamaları Konuyu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Araştırma planlama konuyu okuma
7 Verilerin doğruluğunu etkileyen faktörler, Konuyu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara sınav Konuyu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
9 Araştırmada anket yöntemleri, anket türleri, anket ve ölçek arasındaki farklar Konuyu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Etik değerler ve ilkeler Konuyu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Bilimsel Suistimal, Bilimsel Sahtekarlık Konuyu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Yaygın etik hatalar Konuyu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Yaygın etik hatalar-örnekler Konuyu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Yaygın etik hatalar-örnekler Konuyu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Genel değerlendirme Konuyu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Final sınavı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 142
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,68
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.11.2022 10:58