Genel Bilgi
Kod | FSC503 |
Ad | Scientific Research and Publication Ethics (C) |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BEHNAN ALPER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bilimsel araştırma yöntemlerini tanıtma, Bilimsel çalışma yapma ve sunma becerisi kazandırma, Bilimsel etik değerlerin kazandırılması
Dersin İçeriği
Bilimsel düşünce, bilim ve araştırma ilişkisi, bilimsel tutum ve davranışlar, bilimsel araştırma türleri, özellikleri ve sınıflandırılması, bir araştırmanın aşamaları ve her aşamadaki prosedürler, yaygın etik hatalar.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Notlar
Güncel makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Araştırma türlerini tanır. |
ÖÇ02 | Araştırmanın doğruluğunu etkileyen faktörleri açıklar. |
ÖÇ03 | Bir araştırmanın aşamalarını açıklar. |
ÖÇ04 | Bilimsel çalışma yapma ve sunma becerisi kazanır |
ÖÇ05 | Bilimi ve bilimsel yöntemi, bilimsel araştırmayı ve etiği açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanında güncel kavramları açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini kavrar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilirkişilik kavramını ve Adli prosedürel yaklaşımı açıklar. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanına yönelik yapılan çalışmalarda sıklıkla kullanılan istatistiki yöntemleri tanır | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olay yeri inceleme ve delil toplama prodedürlerini bilir. | 1 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli Bilimler alanında sıklıkla kullanılan istatistik yazılımlarını kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alana ilişkin olarak elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini adli olayların çözümünde kullanır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ekip çalışmasına katılarak sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alana özgü ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Adli bilimler ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları, bilimsel toplantıları takip eder. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Adli bilimler alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını farklı gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Adli Bilimler alanındaki güncel gelişmeler, bilgiler ve uygulamaların toplum yararına kullanılması için projeler geliştirir. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Adli bilimlerle konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirme süreçlerine katkıda bulunur ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel düşünce, bilim ve araştırma ilişkisi, bilimsel tutum ve davranışlar | -Konuyu okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Bilimsel araştırma türleri, özellikleri | Konuyu okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Araştırma tasarımı ve süreci | Konuyu okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Örnekleme yöntemleri ve | Konuyu okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Araştırma aşamaları | Konuyu okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Araştırma planlama | konuyu okuma | |
7 | Verilerin doğruluğunu etkileyen faktörler, | Konuyu okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara sınav | Konuyu okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Araştırmada anket yöntemleri, anket türleri, anket ve ölçek arasındaki farklar | Konuyu okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Etik değerler ve ilkeler | Konuyu okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Bilimsel Suistimal, Bilimsel Sahtekarlık | Konuyu okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Yaygın etik hatalar | Konuyu okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Yaygın etik hatalar-örnekler | Konuyu okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Yaygın etik hatalar-örnekler | Konuyu okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Genel değerlendirme | Konuyu okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
17 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |