BAG645 Bilim Felsefesi

5 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BAG645
Ad Bilim Felsefesi
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi SERAP TORUN


Dersin Amacı

Dersin amacı öğrencinin bilimin ve felsefenin tarihi gelişimini ortak sorunları açısından ortaya koyması ve bilimsel çalışmalarına bu verilerden yararlanmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders, düşünürlerce ortaya konmuş olan bilimsel önermeleri, bilime ve bilimsel bilgiye bakışın süreç içindeki dönüşümlerini ve günümüze yansımalarını içerir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Cemal Yıldırım, Bilim felsefesi,, 8. Basım, Remzi Kitabevi,İstanbu 2002

Notlar

David Resnick, Bilim Etiği


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci Bilimde sınırlama problemini ifade edebilir ve bunun genel bilgi teorisi problemleri açısından önemini açıklayabilir.
ÖÇ02 Bilimsel açıklamalara dair temel teorileri tanıma ve bunlara dair öne sürülen gerekçeleri açıklayabilir.
ÖÇ03 Ders boyunca ele alınan argümanları felsefedeki teknik anlamı ile analiz edebilir.
ÖÇ04 Bilimin disiplinler arası ilişkisini açıklar
ÖÇ05 Bilim insanına yakışır davranış sergiler.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımlılık alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımlılık alanındaki etik ilkelerin birey ve toplum için önemini kavrar. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımlılığın biyolojik, psikolojik ve sosyal temellerini kavrar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımlılıkla ilgili yasaları ve yasal süreci kavrar. 1
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımlılık alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımlı olgulara yönelik görüşme tekniklerini kullanır. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bağımlılık alanında çalışan uzmanlara ve topluma eğitim verir ve bu eğitimin etkinliğini değerlendirir. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Araştırma verilerini değerlendirme ve bilimsel makale yazma becerisi kazanır. 1
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek Bağımlılık alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bağımlılık alanlarıyla ilgili çalışmalarda kullanılan araştırma yöntem ve tekniklerini en üst düzeyde kullanır. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bağımlılık alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilir ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumla, bilimsel camiayla ve meslektaşları ile Bağımlılık alanına giren konularda iletişim kurar, bilgi aktarır ve alır. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak alıştırmalar yapar. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bilimin önemi ve tanımı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Bilim, Din ve Felsefe ilişkisi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Bilim ve disiplinler arası ilişki Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Bilim ve dil arası ilişki Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Bilimsel yöntemin kapsamı ve sınırları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
6 Bilimsel yöntem yorumlamaları; Klasik yorum ,Modern yorum Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Olgu kavramı, Gözlem, Deney Okuma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Örnek Olay
8 Ara Sınav Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Ölçmenin mantıksal yapısı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Bilimsel Açıklama; Betimleme ve Açıklama Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
11 Bilimsel yasa kavramları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Hipotez ve Hipotez doğrulama Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
13 Bilimde nedensellik İlkesi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Bilim ve Teori Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Bilim İnsanlarının Sorumluluğu, Bilim ve Hümanizm. Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuöa Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS