Genel Bilgi
| Birim | BAĞIMLILIK VE ADLİ BİLİMLER ENSTİTÜSÜ | 
| BAĞIMLILIK (DR) | |
| Kod | BAG619 | 
| Ad | Bağımlılık ve Denetimli Serbestlik | 
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı | 
| Dönem | Bahar | 
| Süre (T+U) | 2-4 (T-U) (17 Hafta) | 
| AKTS | 7 AKTS | 
| Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi | 
| Eğitim Dil | Türkçe | 
| Seviye | Doktora Dersi | 
| Tür | Normal | 
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim | 
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SUNAY FIRAT | 
| Dersin Öğretim Elemanı | 
                                             Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. 
                                             | 
                                
Dersin Amacı / Hedefi
Denetimli Serbestlik ile ilgili kanun ve mevzuatları ve Çocuklarda ve Yetişkinlerde Denetimli Serbestlik Sürecini bilme
Dersin İçeriği
Denetimli Serbestlik Sürecini ve ilgili kanun ve mevzuatları bilme
Dersin Ön Koşulu
------
Kaynaklar
Ulusal ve Uluslararası Güncel Yayınlar
Notlar
Ulusal ve Uluslararası Güncel Yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları | 
|---|---|
| ÖÇ01 | Adli Sosyal Bilimler alanında gerekli bilgileri sistematik biçimde kavrar. | 
| ÖÇ02 | Adli Sosyal Bilimler alanı ile ilgili araştırma metodlarını uzmanlık düzeyinde bilir. | 
| ÖÇ03 | Etik ilkelerin ve etik kuralların birey ve toplum için önemini bilir. | 
| ÖÇ04 | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir. | 
| ÖÇ05 | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilir ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilir. | 
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey | 
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımlılık alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 1 | 
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımlılık alanındaki etik ilkelerin birey ve toplum için önemini kavrar. | 1 | 
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımlılığın biyolojik, psikolojik ve sosyal temellerini kavrar. | 1 | 
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımlılıkla ilgili yasaları ve yasal süreci kavrar. | 1 | 
| PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımlılık alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar | |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar | |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımlı olgulara yönelik görüşme tekniklerini kullanır. | 1 | 
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımlılık alanında çalışan uzmanlara ve topluma eğitim verir ve bu eğitimin etkinliğini değerlendirir. | 1 | 
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Araştırma verilerini değerlendirme ve bilimsel makale yazma becerisi kazanır. | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek Bağımlılık alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bağımlılık alanlarıyla ilgili çalışmalarda kullanılan araştırma yöntem ve tekniklerini en üst düzeyde kullanır. | |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bağımlılık alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilir ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 1 | 
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumla, bilimsel camiayla ve meslektaşları ile Bağımlılık alanına giren konularda iletişim kurar, bilgi aktarır ve alır. | 1 | 
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | 1 | 
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak alıştırmalar yapar. | 1 | 
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler | 
|---|---|---|---|
| 1 | Denetimli Serbestliğin tanımı, DS'nin yönetmeliği | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri  | 
                                
| 2 | Çocuk suçlarına DS süreci | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma  | 
                                
| 3 | Yetişkinlerde DS süreci | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma  | 
                                
| 4 | Akıl hastalarına uygulanan tedbirler ve yorumları | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma  | 
                                
| 5 | Alkol ve madde bağımlılığında bilirkişilik | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma  | 
                                
| 6 | Cinsel dokunulmazlığa karşı suçlarda bilirkişilik | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma  | 
                                
| 7 | Evlenme ve boşanma sürecinde bilirkişilik | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma  | 
                                
| 8 | Ara Sınav | Dersin Konularına ilişkin kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav  | 
                                
| 9 | Fiil ehliyetinin kısıtlanması halleri | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri  | 
                                
| 10 | Cinsiyet değiştirme sürecinde bilirkişilik | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma  | 
                                
| 11 | Evlat edinme ve koruyucu aile olma sürecinde bilirkişilik | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma  | 
                                
| 12 | Ceza davalarında örnek olgu çözümleri | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma  | 
                                
| 13 | Bilirkişi raporu düzenleme teknikleri | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Gösterip Yaptırma  | 
                                
| 14 | Genel değerlendirme I | Dersin Konularına ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması  | 
                                
| 15 | Genel değerlendirme II | Dersin Konularına ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası  | 
                                
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dersin Konularına ilişkin kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav  | 
                                
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dersin Konularına ilişkin kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav  | 
                                
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 10 | 140 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 3 | 3 | 
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 5 | 5 | 
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 | 
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 173 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,92 | ||
| AKTS | 7 AKTS | ||