BAG730 Tez Çalışması

25 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BAG730
Ad Tez Çalışması
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 25 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. LUT TAMAM


Dersin Amacı

Bilimsel bir araştırma projesi hazırlarken araştırma konusunun saptanması, planlanması ve sunulması hakkında bilgi ve beceri kazandırmak.

Dersin İçeriği

Araştırma konusunun saptanmasında, araştırma planının yapılması ve uygulanmasında, sonuçların değerlendirilmesinde ve sunulmasında gerekli temel bilgileri edinir.

Dersin Ön Koşulu

Yüksek lisans teorik çalışmalarını tamamlamış olmak

Kaynaklar

Notlar

1. Tez Yazım Kuralları https://babe.cu.edu.tr/cu/tez-ve-dergi/writing-rules-of-thesis


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilimsel araştırma için literatür taramasında kullanılacak kaynakları öğrenir, konunun sınırlandırılmasını bilir.
ÖÇ02 Önceden yapılan çalışmaları gözden geçirerek konunun hangi aşamaya kadar geliştirildiğini inceler, konu seçiminde uyulması gereken noktaları bilir.
ÖÇ03 Hipotez kurulurken dikkat edilmesi gereken noktaları öğrenir.
ÖÇ04 Hipoteze uygun araştırma tekniklerini belirler.
ÖÇ05 Taslak plan hazırlar, kaynak araştırır.
ÖÇ06 Deneyi uygular.
ÖÇ07 Verileri işler, çözümler, yorumlar.
ÖÇ08 Taslak hazırlama becerisi kazanır.
ÖÇ09 Tezi kurallara uygun olarak yazar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımlılık alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgileri kavrar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımlılık alanında disiplinler arası etkileşimi kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımlılık alanındaki etik ilkelerin birey ve toplum için önemini kavrar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımlılığın biyolojik, psikolojik ve sosyal temellerini açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çocuk, ergen ve yetişkinde bağımlılıkla ilişkili olabilecek psikopatolojileri tanımlar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımlılıkla ilgili yasaları ve yasal süreci kavrar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımlılık alanında yapılan bilimsel makaleleri inceler.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımlılık alanında bilimsel araştırma yöntemlerini uygular
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımlılık alanında sıklıkla kullanılan istatistik yazılımlarını kullanır.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımlı olgulara yönelik görüşme tekniklerini kullanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bağımlılık alanında karşılaşılabilecek karmaşık sorunların çözülmesinde çözüm önerileri geliştirerek katkıda bulunur.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bağımlılık alanına yönelik uygulamalarda yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel çalışmaları ulusal ve uluslararası düzeyde takip eder.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bağımlılık alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, aynı alandaki veya farklı alanlardaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bağımlılık alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bağımlılıkla mücadelede koruyucu, önleyici çalışmaları yapar.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanla ilgili kazanılan bilgiyi, becerileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Alanla ilgili literatür taramasının yapılması Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
2 Alanla ilgili literatür taramasının yapılması Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
3 Tez konusunun belirlenmesi Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
4 Hipotez kurma Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
5 Araştırma metodunun belirlenmesi Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
6 Deney için gerekli başvuruların yapılması Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
7 Deney için gereken materyal, araç ve gereçlerin temini Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
9 Deneyin uygulanması Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
10 Deneyin uygulanması Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
11 Verilerin elde edilmesi Bireysel çalışma
12 Verilerin elde edilmesi Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 Verilerin değerlendirilmesi Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 Tezin yazılması Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 Tezin yazılması Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 36 8 288
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 36 8 288
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 8 4 32
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 2 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 613
Toplam İş Yükü / 25 (s) 24,52
AKTS 25 AKTS