Genel Bilgi
Kod | BAG528 |
Ad | Temel Patoloji Kavramları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. KIVILCIM EREN ERDOĞAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Bağımlılık sonucu oluşan hücresel adaptasyonlar, hücre zedelenmesi ve hücre ölümünün mekanizmasının; akut ve kronik inflamasyon; doku yenilenmesi ve onarım; hemodinamik bozukluklar; immün sistem hastalıkları; neoplazi; enfeksiyöz hastalıklar; çevresel ve beslenmeye bağlı hastalıkların patolojisi öğretilmesi
Dersin İçeriği
Hücresel adaptasyonlar, hücre zedelenmesi ve hücre ölümü; akut ve kronik inflamasyon; doku yenilenmesi ve onarım; hemodinamik bozukluklar; immün sistem hastalıkları; neoplazi; enfeksiyöz hastalıklar; çevresel ve beslenmeye bağlı hastalıkların patolojisi
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hücresel adaptasyonlar, hücre zedelenmesi ve hücre ölümü |
ÖÇ02 | akut ve kronik inflamasyon |
ÖÇ03 | doku yenilenmesi ve onarım |
ÖÇ04 | hemodinamik bozukluklar |
ÖÇ05 | immün sistem hastalıkları |
ÖÇ06 | neoplazi |
ÖÇ07 | enfeksiyöz hastalıklar |
ÖÇ08 | çevresel ve beslenmeye bağlı hastalıkların patolojisi |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımlılık alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgileri kavrar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımlılık alanında disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımlılık alanındaki etik ilkelerin birey ve toplum için önemini kavrar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımlılığın biyolojik, psikolojik ve sosyal temellerini açıklar. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çocuk, ergen ve yetişkinde bağımlılıkla ilişkili olabilecek psikopatolojileri tanımlar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımlılıkla ilgili yasaları ve yasal süreci kavrar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımlılık alanında yapılan bilimsel makaleleri inceler. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımlılık alanında bilimsel araştırma yöntemlerini uygular | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımlılık alanında sıklıkla kullanılan istatistik yazılımlarını kullanır. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımlı olgulara yönelik görüşme tekniklerini kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımlılık alanında karşılaşılabilecek karmaşık sorunların çözülmesinde çözüm önerileri geliştirerek katkıda bulunur. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımlılık alanına yönelik uygulamalarda yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel çalışmaları ulusal ve uluslararası düzeyde takip eder. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bağımlılık alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, aynı alandaki veya farklı alanlardaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bağımlılık alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bağımlılıkla mücadelede koruyucu, önleyici çalışmaları yapar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanla ilgili kazanılan bilgiyi, becerileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hücresel adaptasyonlar, hücre zedelenmesi | Hücresel adaptasyonlar, hücre zedelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | hücre ölümü | hücre ölümü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | akut inflamasyon | akut inflamasyon | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | kronik inflamasyon | kronik inflamasyon | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | doku yenilenmesi | doku yenilenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Doku tamiri | doku tamiri | |
7 | hemodinamik bozukluklar | hemodinamik bozukluklar | |
8 | Ara Sınav | sınav | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
9 | immün sistem hastalıkları | immün sistem hastalıkları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | immün sistem hastalıkları | immün sistem hastalıkları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | neoplazi | neoplazi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | neoplazi | neoplazi | |
13 | enfeksiyöz hastalıklar | enfeksiyöz hastalıklar | |
14 | çevresel hastalıkların patolojisi | çevresel hastalıkların patolojisi | |
15 | beslenmeye bağlı hastalıkların patolojisi | beslenmeye bağlı hastalıkların patolojisi | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |